Jump to content

Problem med nya msn...

Patrik
 Share

Recommended Posts

Laddade ner nya msn idag, och blev sittandes med inloggningen som inte blev klar förän efter 10 minuter. Därefter kom ett felmeddelande där det stog att jag inte kunde loggas in, varvid jag fick göra en felsökning. Felsökningen satte en varningsskylt på nätverksanslutningar, men gick inte att reparera. Vet inte vad jag ska göra... Testat starta om flera gånger. Vad kan vara fel? Internet funkar ju samtidigt. Dock inte IE, kan det ha med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Laddade ner nya msn idag, och blev sittandes med inloggningen som inte blev klar förän efter 10 minuter. Därefter kom ett felmeddelande där det stog att jag inte kunde loggas in, varvid jag fick göra en felsökning. Felsökningen satte en varningsskylt på nätverksanslutningar, men gick inte att reparera. Vet inte vad jag ska göra... Testat starta om flera gånger. Vad kan vara fel? Internet funkar ju samtidigt. Dock inte IE, kan det ha med saken att göra?

Kan det vara att IE är inställt på att arbeta offline?

Jag har svaga minnesbilder från mitt tidigare windowsliv att messenger är kopplat till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns att jag ställde om nåt i IE, men grejen är att nu kommer jag inte åt det alls. Jag öppnar IE, sen är det bara vitt istället för att visa någon sida. Sen när jag klickar på det vita låter det som om någon popupruta är öppen. Ungefär som när man håller på och sparar i Photoshop, och har uppe Ja/Nej-rutan, och klickar utanför, så låter det också. Sen när jag försöker öppna inställningarna (för rolldown-menyerna funkar) så händer helt enkelt inget. Gick inte heller att installera nya IE.

Sen jag installerade Msn har annat skumt också börjat hända. Flash hänger sig så fort man startar det. Enda sättet att få igång det är att öppna programet via en flash-fil. GTA IV hänger sig när man startar det och man kan inte komma tillbak till windows. Går man till viloläge slutar skärmen att funka. Startar jag om så byter mina två skärmar plats. Datorn börjar tro att nr 2 = nr 1 och tvärt om.

Vad fan händer alltså? För ett halvår sedan formaterade jag, och den var fan bättre innan.

Men iaf, skulle först och främst vilja fixa IE så att jag kan fixa Msn...

Please help! :( I'm begging.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor