kobbe Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Skulle helt enkelt vilja göra lite sträckgubbsannimationer till en film, undrar då vad man ska ha för program till detta. Har testat Pencil men får inte det riktigt att bli en film. Jag vill alltså ha ett enkelt 2D annimationsprogram där jag kan göra en film genom att rita. Helt ett gratisprogram men om det kostar och är bättre kan det fixat relativt lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Skulle helt enkelt vilja göra lite sträckgubbsannimationer till en film, undrar då vad man ska ha för program till detta. Har testat Pencil men får inte det riktigt att bli en film. Jag vill alltså ha ett enkelt 2D annimationsprogram där jag kan göra en film genom att rita. Helt ett gratisprogram men om det kostar och är bättre kan det fixat relativt lätt Jag skulle rekommendera Macromedia Flash 8... (Inte adobe) Lätt att lära sig programmet, lätt att rita, väldigt snyggt program och mycket mer Inte gratis dock tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Jag skulle rekommendera Macromedia Flash 8... (Inte adobe) Lätt att lära sig programmet, lätt att rita, väldigt snyggt program och mycket mer Inte gratis dock tyvärr Varför inte Adobe? Macromedia Flash 8 släpptes 2005. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) Pivot, men jag tror inte att det är programmet du söker. Man ritar inte egna gubbar, fast man kan göra egna. Och så ritar man inte in gubbarna i varje frame utan man drar deras ben osv. I pivot använder man mest stickgubbar. Annars finns ju Flash. Pivot exempel [youtube-old]RcjYiAKCLUA[/youtube-old] Redigerad 11 januari, 2009 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Skulle helt enkelt vilja göra lite sträckgubbsannimationer till en film, undrar då vad man ska ha för program till detta. Har testat Pencil men får inte det riktigt att bli en film. Jag vill alltså ha ett enkelt 2D annimationsprogram där jag kan göra en film genom att rita. Helt ett gratisprogram men om det kostar och är bättre kan det fixat relativt lätt Pivot. Varför inte Adobe? Macromedia Flash 8 släpptes 2005. Troligtvis pga att de nyare versionerna använder Actionscript 3 som är relativt krångligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Varför inte Adobe? Macromedia Flash 8 släpptes 2005. Provade adobes version men jag gillade det inte, det blev allt för annorlunda... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Pivot Ursäkta för OffTopic, men så fort jag läser "Pivot" tänker jag på den här scenen i Friends: [youtube-old]w5DHU8SwYJ0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Troligtvis pga att de nyare versionerna använder Actionscript 3 som är relativt krångligt. Går väl att välja när man skapar nytt? Leker lite i Flash än så länge bara, men vad jag sett så verkar de nya versionerna bra mycket bättre med bones t.ex. Kanske är en vanesak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Flash CS4, of course. Du har mycket nytta av att lära dig det programmet, även för andra saker än animation. Jag skulle vilja ha Toon Boom Digital Pro, ett program som används i riktiga 2D-animerade filmer. Tyvärr kostar det 18000 och finns inte som torrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Tack alla! Har än så länge testat Pivot och det fungerar bra, syn bara att man inte kan rita, att rita har ju sin egen charm! Ska testa de andra programen när jag har tid! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Troligtvis pga att de nyare versionerna använder Actionscript 3 som är relativt krångligt. Det går att välja mellan Actionscript 1, 2 och 3. Och Adobe's versioner är bättre. Nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Tack än en gång men har tyvär inte haft tid (ork) att testa Macromedia Flash ännu. Dock så har jag testat och gjort en film på 18 s med Pivot och det funkade bra. Ska göra den lite längre senare, detta är bara en preview. Här kommer filmen, dessutom första gången jag anväder youtube [youtube-old]3zayfh_Xaqo[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Najs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts