StellHell Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Min starkaste Deja vu-upplevelse var för kanske fem år sedan när jag bråkade med min lillebror. Vi var utomhus, och när han började gå mot våran dörr visste jag att han skulle skrika "jävla fitta", och det gjorde han. Det kändes verkligen som ett skådespel, för jag visste precis vad som skulle hända i tio sekunder framåt. Mamma kom ut och började fråga vad som pågick, och jag visste precis vad hon skulle säga innan hon sa det. Det var lite läskigt, faktiskt. Att ordagrant veta vad någon ska säga. Det är vid såna tillfällen man ska säga vad den andra personen hade tänkt säga, för det är då allt spricker. Man får inte fram vad dom skulle säga tills EXAKT när dom säger det, och det är just då det slår en att "det var precis det jag visste han skulle säga". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 (redigerad) När jag satt framför tv:n för att se på "The Simpsons", så kunde jag ibland ana vilket avsnitt som skulle sändas - och rätt hade jag. Mycket creepy. Och det hände ganska så ofta. Redigerad 14 januari, 2009 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 (redigerad) Upplever många märkliga saker liknande både déjà vú och synskhet. När jag gick i högstadiet kunde jag förutse hur mycket som helst kändes det som, det kändes som om hela månader hade hänt en vecka innan i mitt huvud, innan de hände på riktigt. Riktigt märkligt var det, många saker trodde jag redan hade hänt. Jag frågade till och med folk om "men gjorde--- inte du det förra veckan?" och så hände det strax timmarna därefter. Numera får jag inget sånt, istället får jag såna här out-of-body-experiences ungefär då man inte vet vem man är, vad man pratat om, varifrån man kommer eller var man står nånstans. Så upptäcker man att man är mitt i en mening och får slänga in lite "ähm, jo, då var det ju så att-ehm, vad sa jag nu... JO." fast man som enda grej i huvudet har "hur FAN kom jag hit?". Det är skitstörande, det kan hända när som helst. Som om nån slår mig i huvudet och jag vaknar till. Varken det ena eller det andra tillståndet känns särskilt "vaket", så jag kan egentligen inte säga att man vaknar upp från något. Men det liknar en déjà vú som utspelar sig precis i stunden man "hittar på" eller "drömmer den", till skillnad från en déjà vú då man känner att det hänt förr helt enkelt. Värsta stället jag fått det på var under den slutliga, examinerande muntliga presentationen i 15hp Fysiologi inför en kamera, en besserwisserlärare och femton elever som undrar vad fan jag håller på med. Det var fruktansvärt obehagligt, jag visste inte alls var jag var eller vad jag sagt utan möttes av 32 ögon och en kamera i nyllet. Jag fick till och med fråga läraren vad jag hade sagt. På engelska dessutom, det hela var mycket bisarrt och obehagligt: - I'm sorry, uhm, what was I saying? - You were talking about the baroreceptors - Right- - ...in the main pulmonary system which - Ah, right- - send signals to the Medulla Oblongata. - Oh. Okay. - Then you were beginning to say something about the Substantia Nigra but you lost yourself. - Oh. Well, uhm, thank you. As I was... saying... apparently... Jag fick G iallafall, men det var en blackout utan dess like. Redigerad 14 januari, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 (redigerad) En "rolig" grej är när man läser, tänker eller säger något samtidigt som samma ord uttalas på radion eller TVn. edit: fattar ni? Av en slump alltså.. Redigerad 14 januari, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Hände mig igår, jag satt och lyssnade på p3 och när de gjorde reklam för morgonpasset som skulle bl.a handla om att Patrik Ekwall inte kunde simma, jag tänkte på att nu säger de sökert "simma lugnt" det sista dem säger i inslaget, och det var precis vad de gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 En "rolig" grej är när man läser, tänker eller säger något samtidigt som samma ord uttalas på radion eller TVn. edit: fattar ni? Av en slump alltså.. Ja, det är roligt! Också kul, även om det inte har något med detta att göra, när man sitter och skriver och lyssnar på musik/ser på tv/pratar med någon samtidigt och råkar skriva någonting man hör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Ja, det är roligt! Också kul, även om det inte har något med detta att göra, när man sitter och skriver och lyssnar på musik/ser på tv/pratar med någon samtidigt och råkar skriva någonting man hör. Haha, tänkte också på det när jag läste hans inlägg. En gång på lågstadiet målade jag en sol röd bara för att de bredvid mig satt och pratade om röda färger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Under den här veckan har jag fått väldigt märkliga Déja Vù upplevelser. Vi har nu under veckan fixat datorer som 1'orna har förstört, i vilket fall som helst, det var två i min klass som höll på med en utav datorerna precis mig. När jag tittade upp mot dom så fick jag världens "har inte det här hänt en gång tidigare?" upplevelse. Likadant när jag satt i skolan och spelade TF2 så började jag helt plötsligt tänka "Nu kommer magnus nog ramla av stolen när han ska försöka skrämma mig eller liknande"...... Guess what happened? Jävligt läskiga händelser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts