Jump to content

Hjälp i Microsoft Excel


Tackleberry
 Share

Recommended Posts

Jag för en form av logg i Excel, där jag skriver in lite värden varje vecka. Problemet är att jag inte kan så mycket om programmet och har inte någon jättestor lust att på egen hand försöka lära mig allt jag vill utföra. Det är inga komplicerade saker, bara att använda en formel för vissa infogningar och på ett smidigt sätt rita ut några kurvor. Sammanställningen jag håller på med är ett rent personligt syfte, inget skolarbete eller så.

Om det är någon som kan programmet och skulle kunna hjälpa mig vore det underbart. Skriv gärna här i tråden eller PM:a mig msn, så kan jag förklara mer och skicka filen.

Jättestort tack på förhand! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag för en form av logg i Excel, där jag skriver in lite värden varje vecka. Problemet är att jag inte kan så mycket om programmet och har inte någon jättestor lust att på egen hand försöka lära mig allt jag vill utföra. Det är inga komplicerade saker, bara att använda en formel för vissa infogningar och på ett smidigt sätt rita ut några kurvor. Sammanställningen jag håller på med är ett rent personligt syfte, inget skolarbete eller så.

Om det är någon som kan programmet och skulle kunna hjälpa mig vore det underbart. Skriv gärna här i tråden eller PM:a mig msn, så kan jag förklara mer och skicka filen.

Jättestort tack på förhand! :naughty:

Jao, tror jag är ganska bra på Exel, man har ju gått grundkurs i datorer :naughty:

Här finner du msn

Tror jag kan hjälpa dig och antar att du menar diagram om jag inte har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jao, tror jag är ganska bra på Exel, man har ju gått grundkurs i datorer :naughty:

Här finner du msn

Tror jag kan hjälpa dig och antar att du menar diagram om jag inte har fel?

Jag vet hur man skapar ett diagram och hur man ändrar dess utseende, men jag har lite funderingar på hur jag ska lösa det på bästa sätt. Undrar dessutom hur man använder vissa funktioner.

Till exempel har jag ett värde vecka ett, säg 1.0, och ett värde vecka sex, 2.0. Däremot saknar jag värden för vecka två till fem. Hur gör jag så att dessa värden automatiskt sätts till en konstant förändring från 1.0 till 2.0 (alltså att värdena blir 1.2, 1.4, 1.6 respektive 1.8 i de tomma veckorna)?

Jag har addat dig på msn nu. Det behöver heller inte bli exakt så som jag beskrev i exemplet ovan, om den som får titta på dokumentet har ett bättre förslag är det kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur man skapar ett diagram och hur man ändrar dess utseende, men jag har lite funderingar på hur jag ska lösa det på bästa sätt. Undrar dessutom hur man använder vissa funktioner.

Till exempel har jag ett värde vecka ett, säg 1.0, och ett värde vecka sex, 2.0. Däremot saknar jag värden för vecka två till fem. Hur gör jag så att dessa värden automatiskt sätts till en konstant förändring från 1.0 till 2.0 (alltså att värdena blir 1.2, 1.4, 1.6 respektive 1.8 i de tomma veckorna)?

Jag har addat dig på msn nu. Det behöver heller inte bli exakt så som jag beskrev i exemplet ovan, om den som får titta på dokumentet har ett bättre förslag är det kanon.

Jaa, alltså tror inte det går att göra på det sättet du menar helt enkelt. Är det många siffror att fylla i? Tror det går snabbast för hand om talet du har inte stiger varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...