Jump to content

Morrowind???

Funnylin
 Share

Recommended Posts

Nu ska jag, På level 64 :P, Det är sant ^_^^_^^_^ ta reda ut det här! Om man blir biten av en "Vampyr" (Ser ut som en vanlig person fast med vita ögon och lever i grottor) Kan man få en sjukdom som heter något.

Det står klart och tydligt när du får den. Detta leder till att du förlorar liv i en väldig hastighet när du är i solen och att du förlorar en väldig massa liv om du blir slagen av silver svärd. Det låter inte så specielt kul, men det finns possitiva saker också B) . T.ex. du får ca 100 i Hand To Hand och får lite mer i lite andra saker. som till exempel styrka. Om bu inte botar det tillräckligt snabbt så vet jag inte om du någonsin kommer bli normal igen. -_-;) :'(

Föresten ingen i städerna kommer att gilla dig längre så det kommer bli svårt att hitta ett botemedel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 9 months later...

Nu drar jag upp den här topicen igen :P

Jag fick Morrowind med mitt nya grafikkort och tänkte att de kanske var skoj så jag testa. O de va verkligen roligt. Mycket bra RPG spel. Men jag har ett problem.

Precis i början när man hittat mördaren till skattesnubben (tax collectorn, kommer inte ihåg namn) så vill han slåss. Men jag kan inte träffa honom knappt. Beror det på skills eller vapen osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick Morrowind med mitt nya grafikkort och tänkte att de kanske var skoj så jag testa. O de va verkligen roligt. Mycket bra RPG spel. Men jag har ett problem.

Precis i början när man hittat mördaren till skattesnubben (tax collectorn, kommer inte ihåg namn) så vill han slåss. Men jag kan inte träffa honom knappt. Beror det på skills eller vapen osv?

Ja det beror lite på båda.

Om du tex har valt svär skills och använder pilbåge kommer du att missa.

och om du har valt pilbåge skills och använder svärd kommer du också att missa.

men om du väljer svärd skills och använder svärd så kommer du att träffa, inte hela tiden om du nu inte råkar ha 100 svärd skill poäang i början av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det finns ju en nyare tråd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...