Jump to content

Morrowind???

Funnylin
 Share

Recommended Posts

Har redan frågat en del om det här i Vardagssnack och det verkar som om det bara är jag och Blaque som äger det här otroligt roliga spelet(På forumet asså)...nu ska jag ta reda på om det är fler som har det...så...är det fler?..några som klarat längre än mig förhoppningsvis...

1.Vet nån var man kan få tag på de tre böckerna man behöver för att få reda på varför och var dvärgarna försvann(Hanging Garden, The egg of time och divine metaphysics)???

2.Exakt var i Arkagthand(???)kan man få tag på Puzzle box???(Ett av spelens första uppdrag)

3.Hur f*n dödar man spöken???

Ställ gärna egna frågor!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för slags spel? Online eller vanligt single?

Single

jag har det inte däremot några i klassen, dom verkar tycka det är kul...
Det är askul...skaffa det genast!!!

Jag har aldrig hört talas om spelet

Det fullständiga namnet är "The Elder Scrolls III: Morrowind"

Kan ju dra lite historia

Man börjar spelet i ett fångskepp på väg mot världen Morrowind, väl framme får man reda på att man beviljats frigivning av kejsaren och får därför stiga av i en liten fiskeby...det första man möter är en vakt som frågar efter lite uppgifter(Här får man välja ras)...vidare går man in genom en dörr och träffar en herre som frågar en del frågor(Bla vad man skulle göra om man såg en sköldpadda ligga på rygg på en strand)och beroende på vad man svarar så får man en karaktär som passar in på svaren(Bla Mage, Witchhunter,warrior osv)...och nu är det i stort sett upp till spelaren vad man kan göra...man kan göra uppdrag för dom olika "guilden" i spelen(Jag är bla med i Fighters Guild, Mage Guild, Theives Guild, Blades)...

Fråga på!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det snygg grafik? Systemkrav?

Jodå det är rätt snygg grafik(Kanske inte världens bästa...)

Minimum System Requirements:

* Windows Me/98 128MB RAM

* Windows XP/2000 256MB RAM (Windows NT NOT supported)

* 500mhz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor.

* 8x CD/DVD-ROM Drive

* 1 GB free hard disk space

* Windows swapfile

* DirectX 8.1 (included)

* 32MB Direct3D Compatible Video card and DirectX 8.1 compatible driver

* DirectX 8.1 Compatible Sound Card

* Keyboard, Mouse

Recommended System Requirements:

* 800mhz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon

* 256 MB RAM

* Nvidia GeForce 2 GTS, ATI Radeon 7500 or faster video card

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har redan frågat en del om det här i Vardagssnack och det verkar som om det bara är jag och Blaque som äger det här otroligt roliga spelet(På forumet asså)...nu ska jag ta reda på om det är fler som har det...så...är det fler?..några som klarat längre än mig förhoppningsvis...

1.Vet nån var man kan få tag på de tre böckerna man behöver för att få reda på varför och var dvärgarna försvann(Hanging Garden, The egg of time och divine metaphysics)???

2.Exakt var i Arkagthand(???)kan man få tag på Puzzle box???(Ett av spelens första uppdrag)

3.Hur f*n dödar man spöken???

Ställ gärna egna frågor!!!

Deär världens bästa spel och Ja, Jag har nog klarat väldigt mycket längre på min laggande

(det hackar otroligt mycket) dator.

1 Jag förstår inte riktigt vilka böcker du menar!

2 DU MÅSTE FLYGA MED LEVITATE TILL EN VÅNING HÖGRE UPP INNOMHUS I BÖRJAN

3 Du måste antingen ha ett vapenn med magi, eller ett annat bra vapen som tex: Ebony, Glas, Dadric...

Föresten jag sa ju att det hackade mycket, Finns det någon bra drivrutin eller något annat som hjälper?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deär världens bästa spel och Ja, Jag har nog klarat väldigt mycket längre på min laggande

(det hackar otroligt mycket) dator.

1 Jag förstår inte riktigt vilka böcker du menar!

2 DU MÅSTE FLYGA MED LEVITATE TILL EN VÅNING HÖGRE UPP INNOMHUS I BÖRJAN

3 Du måste antingen ha ett vapenn med magi, eller ett annat bra vapen som tex: Ebony, Glas, Dadric...

Föresten jag sa ju att det hackade mycket, Finns det någon bra drivrutin eller något annat som hjälper?

Böckerna står inom parentes...och även...Haha jag hittade puzzle box innan du svarade och man behöver inte flyga(Man kan antingen hoppa uppifrån eller gå upp för en väl dold stenramp!..det gjorde jag)...aha(Jag har sådana vapen)...förresten vilka vapen föredrar du?..Jag föredrar som i alla rollspel jag spelar den hedliga pilbågen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag hur man får tag på "The egg of time"...för er som inte vet...man får ett uppdrag av hon i Ald-Ruhn att man ska dra till nån ruin(Nushhlusth)nånting sånt(Väldigt svårt att uttala och stava iaf)...och där inne nån stanns är den(Vet inte var ska kolla det snart)...

Förresten nån som vet hur man blir vampyr???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag hur man får tag på "The egg of time"...för er som inte vet...man får ett uppdrag av hon i Ald-Ruhn att man ska dra till nån ruin(Nushhlusth)nånting sånt(Väldigt svårt att uttala och stava iaf)...och där inne nån stanns är den(Vet inte var ska kolla det snart)...

Förresten nån som vet hur man blir vampyr???

Leta rätt på en och sparka honom i r*ven så han blir sktsur och biter dig, det borde funka >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leta rätt på en och sparka honom i r*ven så han blir sktsur och biter dig, det borde funka >_<

Allvarligt?..Vart finns dom(Aldrig sett nån!!!)...Första gången jag såg en Scamp trodde jag det var en vampyr!!!

Vad är det för fördelar/Nackdelar med att vara vampyr???(Förutom solsken)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt?..Vart finns dom(Aldrig sett nån!!!)...Första gången jag såg en Scamp trodde jag det var en vampyr!!!

Vad är det för fördelar/Nackdelar med att vara vampyr???(Förutom solsken)

Ööh... jag ööh... bara chansade. Tror dock inte att det går att va vampyr, har aldri hört talas om nått rollspel där det går att va vampyr.

Sorry >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor