Jump to content

PC modifikationer, byggen, etc etc

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Jag kollade runt lite på Sweclockers och fick se några roliga modifikationer och byggen som privat personer har gjort så jag tänkte att jag kunde skapa en liknande tråd här!

Så har ni nått roligt att bidra med?

Nån rolig/häftig/cool modd ni har gjort till datorn?

Nått ni har förbättrat med nånting?

Nån rolig sak ni har byggt?

Nått häftigt insatt i själva chassit?

Eller kanske t.o.m byggt ett häftigt chassi?

Ja, det är fritt med vad som helst >_<

För tillfället har jag inget att bidra med, men jag har några saker som jag har funderingar på att göra!

Jag återkommer så fort jag har gjort mina små saker! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första från 2004 för att kyla en överhettande hårddisk. Funkade apbra faktiskt.

Andra är från 2008, på det sättet fästes tre hårddiskar i buren. Gummisnoddarna hålls på plats med hjälp av de gråa plastskenorna (som var fästa på insidan från början).

Det blev varmt och vibrationer fortplantade sig från hårddiskarna via en kabel som låg pressad mot chassisidan. Vibrationerna var mycket värre som det var original (metallskruvar i plastskåror). Numera sitter två hårddiskar i en separat hårddiskkylare i 5,25"-platserna, en sitter kvar i moddade grejen pga. platsbrist kring hårddiskkylaren (gah, skänk mig ett nytt chassi). Noll vibrationer från alla hårddiskar nu.

Edit: Fuckade med attachments.

post-848-1231281868_thumb.jpg

post-848-1231281882_thumb.jpg

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har man satt in extra ramminne ^_^

^_^

Själv har man satt ett klistermärke på DVD Brännaren!

Själv så funderar jag på att dra bort ett klistermärke. :P

:)

Ska kanske sätta igång med ett projekt med skol kompisar, göra en utställnings dator i skolan i ett akvarium. Sitter och funderar på vilken olja man borde välja. Eller DISKMEDEL :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)

Ska kanske sätta igång med ett projekt med skol kompisar, göra en utställnings dator i skolan i ett akvarium. Sitter och funderar på vilken olja man borde välja. Eller DISKMEDEL :)

Saxat från Sweclockers

Fråga: Vad har du för Olja?

Svar: Oljan är av typen transformatorolja. Vilket har bra viskositet, leder värme bra och är en bra isolator.

Letade först efter ett annat fabrikat men det fick tillslut bli VoltWay N 7 X beställd ifrån närmaste Statoil. 1600kr betalade jag för 24liter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saxat från Sweclockers

Fråga: Vad har du för Olja?

Svar: Oljan är av typen transformatorolja. Vilket har bra viskositet, leder värme bra och är en bra isolator.

Letade först efter ett annat fabrikat men det fick tillslut bli VoltWay N 7 X beställd ifrån närmaste Statoil. 1600kr betalade jag för 24liter.

Mjo, läste lite om det också, men känns lite väl att punga ut dom priserna för ett projekt som är halvseriöst :)

Men jag får se, hörde en säga vanlig matolja (gul, glömt namnet) tänkte FAN va äkligt efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, läste lite om det också, men känns lite väl att punga ut dom priserna för ett projekt som är halvseriöst :mf_doof:

Men jag får se, hörde en säga vanlig matolja (gul, glömt namnet) tänkte FAN va äkligt efter ett tag.

Rapsolja?

Själv har jag inte gjort annat än satt dit några klistermärken och byggt in fläktstyrningar i detta chassi.

Synd att jag inte har kvar mitt gammla, då skulle ni fått se på bygge! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor