Jump to content

Utorrent

Tobbzone
 Share

Recommended Posts

Hellu. Jo det är ju så här nudå. När jag ska ladda hem saker med Utorrent så kommer ja aldrig över 800/kbits. Och jag har en 8mbit lina. Men alla kompisar som tankar hos mig kommer typ alltid över 1mbit/s... Så ja undrar vad det kan bero på. Man vill ju kunna ladda ner massa saker samtidigt i en hyfsad speed.

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har en uppkoppling på 8 Mbit/s.

Du tankar i max 800 kB/s.

Dina kompisar tankar i 1 MB/s.

Menar du att dina kompisar tankar snabbare än vad du gör hemma hos dig? Använder ni samma trackers? På public är det ju lotteri vad man får för hastighet ned.

Ja allt är samma men ändå tankar dom alltid snabbare än mig.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då när vi är inte på utorrent så undrar jag varför slår mitt internet av fort ja tankar nåt på Utorrent? Kan ha Utorrent på runt 5min sen stängs internet av sen funkar det igen sen kanske 10-20min senare samma sak.

Har du adsl? Prova att begränsa hastighen lite, så inte linan blir överbelastad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HOPPSAN HEJSAN. Skriv rätt prefix.

kb = kilobit

kb/s = kilobit/sekund

kB = kilobyte

kB/s = kilobyte/sekund <-- uTorrent anger hastighet i detta, exempelvis 800kB/s

Mb = megabit

Mb/s = megabit/sekund <-- Hastigheten på era uppkopplingar anges i detta format

Mbit = megabit

Mbit/s = megabit/sekund <-- Hastigheten på era uppkopplingar anges i detta format

MB = megabyte

MB/s = megabyte/sekund <-- uTorrent anger hastighet i detta, exempelvis 1MB/s.

Har man en uppkoppling på 8 Mbit/s (MEGABIT) kan man ladda ner i cirka 1 MB/s (MEGABYTE). Pga. hastighetsförluster i och med checksummor kan detta begränsas till cirka 800 kB/s (KILOBYTE). Hastigheten kan också begränsas till detta eftersom ADSL ofta tappar fart på vägen.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor