Tobbzone Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 Hellu. Jo det är ju så här nudå. När jag ska ladda hem saker med Utorrent så kommer ja aldrig över 800/kbits. Och jag har en 8mbit lina. Men alla kompisar som tankar hos mig kommer typ alltid över 1mbit/s... Så ja undrar vad det kan bero på. Man vill ju kunna ladda ner massa saker samtidigt i en hyfsad speed. Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 Du har en uppkoppling på 8 Mbit/s. Du tankar i max 800 kB/s. Dina kompisar tankar i 1 MB/s. Menar du att dina kompisar tankar snabbare än vad du gör hemma hos dig? Använder ni samma trackers? På public är det ju lotteri vad man får för hastighet ned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tobbzone Skrivet 4 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 Du har en uppkoppling på 8 Mbit/s. Du tankar i max 800 kB/s. Dina kompisar tankar i 1 MB/s. Menar du att dina kompisar tankar snabbare än vad du gör hemma hos dig? Använder ni samma trackers? På public är det ju lotteri vad man får för hastighet ned. Ja allt är samma men ändå tankar dom alltid snabbare än mig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 (redigerad) Då när vi är inte på utorrent så undrar jag varför slår mitt internet av fort ja tankar nåt på Utorrent? Kan ha Utorrent på runt 5min sen stängs internet av sen funkar det igen sen kanske 10-20min senare samma sak. Redigerad 4 januari, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 Då när vi är inte på utorrent så undrar jag varför slår mitt internet av fort ja tankar nåt på Utorrent? Kan ha Utorrent på runt 5min sen stängs internet av sen funkar det igen sen kanske 10-20min senare samma sak. Har du adsl? Prova att begränsa hastighen lite, så inte linan blir överbelastad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 Har du adsl? Prova att begränsa hastighen lite, så inte linan blir överbelastad. Oftast så ligger ja bara på 10-100 kbs/upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Kan passa på att fråga detta! Varför kan jag bara ladda ner i ca 350kb/s när vi har 8MBit telia lina? Min kusin har också 8Mbit, telia. Men han kommer upp i över 2Mb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Kan passa på att fråga detta! Varför kan jag bara ladda ner i ca 350kb/s när vi har 8MBit telia lina? Min kusin har också 8Mbit, telia. Men han kommer upp i över 2Mb/s. 8 mb/s = 800 kb/s ner, så tvivlar på hans 2mb/s ner. MEN, har du öppnat portar till programmet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 8 mb/s = 800 kb/s ner, så tvivlar på hans 2mb/s ner. MEN, har du öppnat portar till programmet? Fel, fel, fel, fel. Det är faktiskt 8000 kb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 8 mb/s = 800 kb/s ner, så tvivlar på hans 2mb/s ner. MEN, har du öppnat portar till programmet? 8000 kb/s som MyStiC sa. Glöm inte sedan att 8 Megabit/s inte är samma sak som Megabyte/s. Det går 8 bit på en byte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 (redigerad) Du kan ställa in hur snabbt du tankar ner respektive upp. Kolla inställningarna. Sätt det på "0" både upp och ner så blir det fri hastighet. Sedan är det oxå en fråga om hur många som seedar/leechar Redigerad 8 januari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 vad snackar ni om? Jag har 8 mbit/s och laddar i 800 inte i 8000 som ni säger. Eller korrekterar ni Venom som skrev lite fel? Att man ALLTID ska vara så noga, ni förstår nog vad han menade egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 (redigerad) HOPPSAN HEJSAN. Skriv rätt prefix. kb = kilobit kb/s = kilobit/sekund kB = kilobyte kB/s = kilobyte/sekund <-- uTorrent anger hastighet i detta, exempelvis 800kB/s Mb = megabit Mb/s = megabit/sekund <-- Hastigheten på era uppkopplingar anges i detta format Mbit = megabit Mbit/s = megabit/sekund <-- Hastigheten på era uppkopplingar anges i detta format MB = megabyte MB/s = megabyte/sekund <-- uTorrent anger hastighet i detta, exempelvis 1MB/s. Har man en uppkoppling på 8 Mbit/s (MEGABIT) kan man ladda ner i cirka 1 MB/s (MEGABYTE). Pga. hastighetsförluster i och med checksummor kan detta begränsas till cirka 800 kB/s (KILOBYTE). Hastigheten kan också begränsas till detta eftersom ADSL ofta tappar fart på vägen. Redigerad 8 januari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Fel, fel, fel, fel. Det är faktiskt 8000 kb/s. Syftade på nerladdnings-hastigheten. Och jag vet att jag suger på Kb/s och alla såndana prefixsaker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Jag har 15Mbit/s, men kom upp i 1700 kB/s Förr hade jag 0.25Mbit/s, och kom upp i över 200kB/s och det kan ha berott på att vi bodde så nära en station. (Telefonstation eller vad det heter, ett litet hus där det finns sladdar och grejor) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Jag har 15Mbit/s, men kom upp i 1700 kB/s Förr hade jag 0.25Mbit/s, och kom upp i över 200kB/s och det kan ha berott på att vi bodde så nära en station. (Telefonstation eller vad det heter, ett litet hus där det finns sladdar och grejor) Telestation Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts