Jump to content

ASUS Eee PC 701

Mark
 Share

Recommended Posts

Såsom jag tycker så går den där datorn efter utseendet... Själva designen är liten och snygg men när man tittar närmare på innehållet, då skulle jag nog inte köpt den... 512 mb ram minne, 800x480(?) i upplösning... 4 gb hårddisk :)

Det finns ju sedan positiva saker om den som kan göra att den blir värd att köpa som att den är liten, väger inte mycket, du skulle bara ha att surfa och chatta på vilket redan finns inbyggt så jag har svårt att säga om det är värt priset eller inte, men imo så skulle jag nog inte ha köpt den...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken med dessa EEE PC är att dom har minnes hårddisk (Tyst, inga rörliga delar och tål stötar). Den är otroligt liten så för dagligt användande hemma är den INTE. Dom är däremot perfekt på tåg, buss eller andra vänte stunder som INTE är hemma.

Har känt på en sådan, tänk bättre och starkare handhållet. Inte en dator (nästan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Alle skriver är det en dator som enbart passar för vissa ändamål. Ska det bli din enda dator så är det inget du bör införskaffa. Den pyttelilla skärmen är nog den största anledningen varför den inte är skön, minnet kan man lösa med usb-minnen eller externa hårddiskar.

Ska du verkligen BARA surfa och chatta så duger den men får du för dig att editera en bild i med din fancy kamera så suger den get.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor