Jump to content

LEK: EPYC

Umberto
 Share

Recommended Posts

~_~

Exempel:

1. Du börjar, och hittar på rubriken "Snögubbe på toaletten" och skickar sedan den rubriken till mig.

2. Jag ritar en snögubbe som står och pissar och skickar till Tweak. Emellertid ritar jag inte 100% och toaletten ser mer ut som en bastu.

3. Tweak får bara min bild och känner inte till dess rubrik. Hans uppgift är nu att hitta på en rubrik till bilden. Han skickar sedan rubriken "Snögubbe spelar ett spratt på bastun" till kobbe.

4. kobbe får rubriken, och ritar sedan en snögubbe som blottar sig inne på en bastu. kobbe ritar emellertid helt åt helvete och man förstår ingenting av bilden. kobbe skickar bilden till Blaque.

5. Blaque kommer tillbaka efter tre års inaktivitet, och försöker att hitta på en lämplig rubrik till den förvirrande bilden. Han väljer "Tjockis säljer sin kropp" och skickar vidare detta till nästa person som då ska rita en tjockis som säljer sin kropp.

Random namedropping där.

En deltagare kommer alltså att få antingen en rubrik eller en bild, får du en bild ska du hitta på en rubrik till den och får du en rubrik ska du rita en lämplig bild till den. Eftersom alla inte ritar perfekt och allas huvud fungerar olika kommer originalrubriken att förändras efter lekens gång, som viskleken.

För alla nya som vill vara med så har Siana en väldigt fin guide här. (:!!!:)

Även om dom flesta kan/fattar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag skickat till kicken. Texten har karaktären av Aftonbladet-rubrik... (:!!!:)

--

@Flaskan: Ändrar eventuellt. Jag tror att det iaf dröjer till imorgon innan det blir din tur.

Bra text! Dock otroligt svårt då man inte får använda text (men det är meningen så...), men jag hoppas att det blev bra!

Just ja, skicka till Martin-123 och Umberto!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor