Jump to content

Hjältedåd

Xersize
 Share

Recommended Posts

Så du gillar att ta saker? TA MITT LIVIVIIVI!!!!!! Skoja.

Jag har aldrig räddat liv, vad jag kan komma på. Kanske en och annan kattunge som familjen har tagit hand om. Men min storebror räddade mig en gång ifrån att drunkna i en väldigt djup badbassäng i Norge innan jag var simkunnig. Det är jag tacksam för. Badvakterna hade alla fikarast.

Det påminner mig om en gång för många år sedan när jag var ute med en kompis och hans pappa och badade någonstans. Jag sprang längst ut på bryggan och hoppade i, och trodde att det var grunt. När jag hade hoppat i så märkte jag att det var alldeles för djupt för mig som inte kunde simma, så jag låg och försökte kravla mig upp från bottnen ett tag. Till slut kom min kompis (eller hans pappa(minns inte riktigt vem)) och räddade mig. Heroisk insats, i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyckades rädda huset ifrån en brand. Genom att jag främst ringde 112, stängde av elen, da ut min mormor som var hemma hos mig, och min fågel som var på uppevåningen (var tvungen att krypa under den tjocka röken). Min moster som befann sig i rummet där branden startade (olycka) klarade sig lyckligtvis lindrigt. Är bara glad att det inte blev värre.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor