DizzY Skrivet 6 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2009 såg på TRL's sista avsnitt förra veckan, och eminem ringde dit och sa att relapse planeras att släppas Januari/Febuari..? och det avsnittet spelades in rätt nyligen så... hoppas kan man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2009 Jag har inte tänkt riktigt på musik under dom senaste åren. Inte alls tänkt att folk ser på musik och skivreleaser likadant som jag och andra ser på film / spel-releaser, men det är ju ganska självklart nu. Måste bara säga att jag är riktigt hypad på Franz Ferdinands nya skiva nu. Verkar komma många album från andra artister jag tycker är helt okej också, så jag får väl ta och titta in dom när dom kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 The Hives OK Go +44 och framför allt två album av två band som jag längtar efter sjukt mycket. Paramore Metric Yeeeah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Petes soloalbum ska släppas 9 mars, med singeln Last of the English Roses utgiven en vecka tidigare. 'Arcadie' 'Last Of The English Roses' '1939 Returning' 'A Little Death Around The Eyes' 'Salome' 'Through The Looking Glass' 'Sweet By And By' 'Palace Of Bone' 'Sheepskin Tearaway' 'Broken Love Song' 'New Love Grows On Trees' 'Lady, Don't Fall Backwards' är tracklistingen. Inte helt fel med Through the Looking Glass, gammal Libertinesdemo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 (redigerad) Nåt bra jazzigt/fusionsaktig/progrockigt på g? Redigerad 13 januari, 2009 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Har hört att Billy Talent och The Used ska släppa nytt tidigt i år också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Jag känner inte igen så jättemånga band, så jag hoppas att R2D2, Tweak, P-C och alla ni andra som brukar tipsa om bra musik är lika aktiva i Musiktips-tråden 2009, som ni var 2008! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Mark Hoppus soloskiva ser jag fram emot! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Mark Hoppus soloskiva ser jag fram emot! När, när, när!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 (redigerad) Fjollpunkälskarens-år! Nytt Sum Blink GreenDay Good Charlotte MxPx New Found Glory (som förövrigt verkar ha utvecklats mycket enligt Mark Hoppus som producerar albumet) Social Siberia (första albumet, verkar lovande iaf) Sen släppte förövrigt Adept sitt första album nu i början på februari, och jag älskar det. Och Say Anything är väl i studion också? Redigerad 17 februari, 2009 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Blink-182;s nya skiva förståss, men även Green Days nya "21 Century Breakdown" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Glöm inte att KISS nya platta släpps efter sommaren, om man ska tro dem själva. Kan både stor floppa eller toppa. Vågar nästan tro på sist nämda. Är fortfarande riktigt vassa live. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Vilka skivsläpp ser ni fram emot nu till hösten? De jag kommer på på rak arm är Muse, Kate Nash, Jamie T, MGMT, Editors, Lars Winnerbäck, Markus Krunegård, Kings of Convenience och Arctic Monkeys. Vad mer kommer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Vilka skivsläpp ser ni fram emot nu till hösten? De jag kommer på på rak arm är Muse, Kate Nash, Jamie T, MGMT, Editors, Lars Winnerbäck, Markus Krunegård, Kings of Convenience och Arctic Monkeys. Vad mer kommer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Hur skulle ett andra album med MGMT kunna låta? Tycker de känns väldigt mycket "ett album". Ett till album liknande Oracular skulle kanske kännas tjatigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Hur skulle ett andra album med MGMT kunna låta? Tycker de känns väldigt mycket "ett album". Ett till album liknande Oracular skulle kanske kännas tjatigt. Jag känner faktiskt likadant (vilket egentligen är heldumt då Oracular Spectacular är deras andra album). Men känner jag MGMT rätt lär Congratulations skilja sig en hel del från deras tidigare verk, på gott och (lite) ont. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Vilka skivsläpp ser ni fram emot nu till hösten? De jag kommer på på rak arm är Muse, Kate Nash, Jamie T, MGMT, Editors, Lars Winnerbäck, Markus Krunegård, Kings of Convenience och Arctic Monkeys. Vad mer kommer? Det som du skrev, minus Editors och KoC. Mika släpper nytt i höst också, den kan kanske mota bort en del av den traditionsenliga höstdepressionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts