SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 (redigerad) Hejsan! Min dator är ganska gammal: Pentium 4 3.00 GHz 1 GB RAM Nvidia Geforce 8600 GT 512 MB Så jag tänkte köpa en ny processor (Pentium eller Core 2 Duo), men jag undrar om jag kan sätta in en ny processor i min gamla dator? Eller måste jag byta hela moderkortet? Redigerad 1 januari, 2009 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Hejsan! Min dator är ganska gammal: Pentium 4 3.00 GHz 1 GB RAM Nvidia Geforce 8600 GT 512 MB Så jag tänkte köpa en ny processor (Pentium eller Core 2 Duo), men jag undrar om jag kan sätta in en ny processor i min gamla dator? Eller måste jag byta hela moderkortet? Det beror på moderkortet, så du kanske skulle skriva det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Du måste skaffa nytt moderkort tyvärr, det bästa du kan få tag på är en P4 på 3.4GHz, vilket inte är så mycket bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Du måste skaffa nytt moderkort tyvärr, det bästa du kan få tag på är en P4 på 3.4GHz, vilket inte är så mycket bättre Pentium 4 säljs väl inte längre Bara de Pentium dual core. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 (redigerad) Pentium 4 säljs väl inte längre Bara de Pentium dual core. Tror det finns ganska många affärer/säljare som fortfarande har dom. Tycker jag såg x antal boxar inne på datorbutikens utförsäljning Redigerad 1 januari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Pentium 4 säljs väl inte längre Bara de Pentium dual core. Går ju fortfarande att få tag på. -- Och även om du skulle kunna stoppa in en ny processor i burken så skulle allt annat flaskhalsa och du skulle inte få bättre prestanda i spel ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Hur vet man vilket moderkort som passar i min dator och hur mycket kostar dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Nu ska ja inte säga för mycke som inte kan så mycke ja tror moderkort passar i vilken dator som helst om du har ett tillräckligt stort chassi så alla dator delar passar. När ja köpte mitt nya grafikkort det var på gränsen att den inte fick plats i datorn så om du har ett tillräckligt stort chassi så ska det inte vara problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Nu ska ja inte säga för mycke som inte kan så mycke ja tror moderkort passar i vilken dator som helst om du har ett tillräckligt stort chassi så alla dator delar passar. När ja köpte mitt nya grafikkort det var på gränsen att den inte fick plats i datorn så om du har ett tillräckligt stort chassi så ska det inte vara problem. Okej, men kan man på något vis se om det passar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Som sagt ja vet inte så mycke annars kan du testa mäta eller nåt. Ska inte säga allt för mycke som inte kanske stämmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Som sagt ja vet inte så mycke annars kan du testa mäta eller nåt. Ska inte säga allt för mycke som inte kanske stämmer Okej, Det är ju bra att du hjälper till iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Öppna datorn och mät hur stort kortet är. Normala kort brukar vara ATX, dvs 304x243mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Öppna datorn och mät hur stort kortet är. Normala kort brukar vara ATX, dvs 304x243mm Okej, men hur mycket kostar ett nytt moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Okej, men hur mycket kostar ett nytt moderkort? Beror på. Ska det vara Intel eller AMD? Ditt graffikkort PCI-E eller AGP? Hur bra ska de vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Beror på. Ska det vara Intel eller AMD? Ditt graffikkort PCI-E eller AGP? Hur bra ska de vara? Det ska vara Intel, mitt grafikkort är ett PCI-E och hur bra det ska vara har jag ingen aning om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Det ska vara Intel, mitt grafikkort är ett PCI-E och hur bra det ska vara har jag ingen aning om. kk.. typ 450kr är det lägsta du kommer, har inget att rekommendera med du får nog spendera 600 eller nått.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 kk.. typ 450kr är det lägsta du kommer, har inget att rekommendera med du får nog spendera 600 eller nått.. Okej, vet du någon bra sida som jag kan beställa ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 Okej, vet du någon bra sida som jag kan beställa ifrån? Komplett/Inet är väll dom vanliga nu för tiden.. Men kolla här http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s33084846 där kan du kollar runt efter några som ser bra ut. Kanske skapa ny tråd och fråga om moderkort? Säkert andra som kan hjälpa dig bättre än mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 1 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2009 (redigerad) Komplett/Inet är väll dom vanliga nu för tiden.. Men kolla här http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s33084846 där kan du kollar runt efter några som ser bra ut. Kanske skapa ny tråd och fråga om moderkort? Säkert andra som kan hjälpa dig bättre än mig Tack för hjälpen GiZmo! Redigerad 1 januari, 2009 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts