Jump to content

hur för man vidare ljudet i biosystem?

DizzY
 Share

Recommended Posts

Ja, jag har köpt ett bio system! detta som syns på bilden;

och de jag undrar är hur jag ska bära mig åt för att föra över så jag använder ljudsystemet även när ja kollar teve, eller spelar ps3?

och även till datorn om de är möjligt???

detta är uttagen som finns lediga där bak om de är till någon hjälp :confused:

post-13675-1230545960_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag har köpt ett bio system! detta som syns på bilden;

och de jag undrar är hur jag ska bära mig åt för att föra över så jag använder ljudsystemet även när ja kollar teve, eller spelar ps3?

och även till datorn om de är möjligt???

detta är uttagen som finns lediga där bak om de är till någon hjälp :confused:

öömnhmm, lite rörigt där! Du vill alltså använda ditt surroundsystem till tv:n? Har du inte als fått igång den nu eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 --med HDMI-sladd--> TV --med en vanlig komponentsladd (vitt+rött)> Hemmabiosystem och sedan är det bara att be till gud för att hemmabiosystemet själv synkroniserar bild med ljud, annars kommer det bli en jävla massa pill.

Det kan förresten hända att det finns andra sätt att koppla på, men eftersom detta är ett vanligt hemmabiosystem (~3000 kronor?) så finns det antagligen bara två auxilliary-, en digital- och HDMI-utgång(ar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

öömnhmm, lite rörigt där! Du vill alltså använda ditt surroundsystem till tv:n? Har du inte als fått igång den nu eller?

jag vill använda det till teven ja! jag har fått igång biosystemet ju, men de funkar ju bara nu om det är något på dvdn jag använder!

t.ex film eller CDskiva i dvd spelas ju upp i högtalarna.

Men ja måste fixa en sladd som går från dvdn till teven.

PS3 --med HDMI-sladd--> TV --med en vanlig komponentsladd (vitt+rött)> Hemmabiosystem och sedan är det bara att be till gud för att hemmabiosystemet själv synkroniserar bild med ljud, annars kommer det bli en jävla massa pill.

Det kan förresten hända att det finns andra sätt att koppla på, men eftersom detta är ett vanligt hemmabiosystem (~3000 kronor?) så finns det antagligen bara två auxilliary-, en digital- och HDMI-utgång(ar).

det kosta runt 3000 ja!

saken är ju såhär hemsk att jag har ingen platt teve än.

jag har just nu Dvdn och ps3an kopplade med vars en scartsladd ju.

och i teven har jag en ljudutgång som man kan sätta i t.ex hörlurar. och min kompis sa att om jag fixar en sladd som går in i teven och sen andra ändan (vitt+rött) in i dvdn, så borde det funka. för då ska systemet spela upp vad som hörs på teven. alltså ps3 och vanlig teve.

hahaha hoppas någon fattar xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag vill använda det till teven ja! jag har fått igång biosystemet ju, men de funkar ju bara nu om det är något på dvdn jag använder!

t.ex film eller CDskiva i dvd spelas ju upp i högtalarna.

Men ja måste fixa en sladd som går från dvdn till teven.

det kosta runt 3000 ja!

saken är ju såhär hemsk att jag har ingen platt teve än.

jag har just nu Dvdn och ps3an kopplade med vars en scartsladd ju.

och i teven har jag en ljudutgång som man kan sätta i t.ex hörlurar. och min kompis sa att om jag fixar en sladd som går in i teven och sen andra ändan (vitt+rött) in i dvdn, så borde det funka. för då ska systemet spela upp vad som hörs på teven. alltså ps3 och vanlig teve.

hahaha hoppas någon fattar xD

Du får ju först och främst kolla vad för utgångar du har för ljudet i tv:n och sedan koppla in dem i dvd:n med vit och röd kabel. audio in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor