kobbe Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 I år kommer det inte bli något, har lixom växt ur det och det känns inte like roligt mer, nöjer mig med att kolla på andras raketer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 I år kommer det inte bli något, har lixom växt ur det och det känns inte like roligt mer, nöjer mig med att kolla på andras raketer.Vad exakt är det du har växt ur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Vad exakt är det du har växt ur? skjuta raketer eller mer kasta smällare (om man får kalla de olika småsakerna smällare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 (redigerad) Växa ur det? usch så tråkigt Var nere och kollade vad dom sålde i byn, Hammargrens. Lite klena grejjer om man jämför med Svea så jag köpte bara ett paket med 50-60 "Mosquito" raketer (Typ tigerraketer) Får övertala farsan att åka nån annanstans och köpa Svea istället edit: Crackling balls + mosquito test #1 = Hällde i mosquito mixen i en crackling ball, ingen skillnad i smällen men låg och fräste ett tag efteråt. Next up, crackling ball... i en mosquito! edit: Test #2 = Mixxade ihopp en mosquito med lite crackling ball stuff längst upp.. Failade >_> Svårt att packa om krutet o allt Redigerad 29 december, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Mest förvånad över att Giz va en sån smällarfanatiker när man läste i Renards tråd om vad hans hund blev utsatt för Hundägare brukar inte vara dem som mest intresserade av att smälla. Tror jag har några airbombs kvar sen i fjol, tänker i varje fall inte köpa något i år. Btw ett paket med kina har jag kvar sedan milleniumskiftet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Gjorde samma sak som Gizmo förra nyåret, men, hade kanske i några mer sånadär gröna kulor. Kan också säga att vi står på en fotbollsplan samt att pjäsen står på ena kanten och vi på den andra kanten, går nog inte berätta i ord och man ser inte direkt på filmen hur stort det egentligen smällde. [youtube-old]Hj1Tmp0MOBQ[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Åååh jääävlar Nu känner jag för att göra samma sak, men wtf.. får nog bli nästa år om jag har pengar att slösa då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Brandbomber är roligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kire21 Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Blev raketer för 3000kr i år. Fan vad det ska skjutas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Att använda smällare och skjuta raketer är faktiskt tråkigt. Föredrar att smälla raketerna på marken, tejpade runt om och nertryckta i plast eller aliminium burkar. Att även fylla burken med bensin är kul. Kan bli rejäla smällar om man får till det. Var ute för några timmar sedan med två kompisar och smällde. Vi for till ett färgeläger och proppade in våran lilla bomb i en stupränna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Gjorde samma sak som Gizmo förra nyåret, men, hade kanske i några mer sånadär gröna kulor. Kan också säga att vi står på en fotbollsplan samt att pjäsen står på ena kanten och vi på den andra kanten, går nog inte berätta i ord och man ser inte direkt på filmen hur stort det egentligen smällde. [youtube-old]Hj1Tmp0MOBQ[/youtube-old] Oj, killen som tände på måste ha varit tvungen att löpa som bara tusan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Har inhandlat runt 600 tiger raketer, en massa cracklin balls och tillslut några "racketpjäser" som skjuter 100 skott vardera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Oj, killen som tände på måste ha varit tvungen att löpa som bara tusan? Han kom typ halvvägs sedan kurade han ihop sig till en liten boll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Nu har jag köpt visselbang tills imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Köpte för 300kr precis, mer blir det inte. Håller traditionen i liv, och alltid är det lite roligt att skjuta upp några raketer med vännerna med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 (redigerad) Urk, farsan vägrar köpa iår Hittade som tur var lite extra cash (trodde jag inte hade cash kvar ^_____^) och drog in till ett ställe där dom sålde svea Köpte 9-pack raketer, lite standard inget speciellt, en Big Bertha raket samt ett 4" rör mest eftersom dom blir förbjudna senare, måste ju testa ^^ Mest förvånad över att Giz va en sån smällarfanatiker när man läste i Renards tråd om vad hans hund blev utsatt för Hundägare brukar inte vara dem som mest intresserade av att smälla. Njaao.. Är inte direkt nån hundägare än så jag får ju passa på =P sen springer jag ju inte precis runt och kastar smällare på hundar heller Redigerad 30 december, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Urk, farsan vägrar köpa iår Hittade som tur var lite extra cash (trodde jag inte hade cash kvar ^_____^) och drog in till ett ställe där dom sålde svea Köpte 9-pack raketer, lite standard inget speciellt, en Big Bertha raket samt ett 4" rör mest eftersom dom blir förbjudna senare, måste ju testa ^^ Njaao.. Är inte direkt nån hundägare än så jag får ju passa på =P sen springer jag ju inte precis runt och kastar smällare på hundar heller Hur mycket blev det totalt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Hur mycket blev det totalt då? 600 för det jag köpte nu, så 900 totalt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Blev raketer för 3000kr i år. Fan vad det ska skjutas! ja, de är ju som att bränna upp 3000 kr, fast de går snabbare än äld! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Här är den lilla pjäsen jag hade i filmen btw http://upl.gizgiz.nu/files/ze-bomb.jpg Ganska tråkigt att sitta plocka isär / fylla på.. Lär nog inte göra det igen på ett tag :lol Edit: Enligt Aftonbladet så ska 4-tums bombrör förbjudas i Mars, så man får ta chansen medans dom finns kvar o köpa ett i år Meh, inget mot våran som vi gjorde förra året! http://img84.imageshack.us/img84/4420/dscf5178wp5.th.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts