GiZmo Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Nu är det dags igen, ännu ett nyår att slösa massa pengar på fyrverkerier! Ska ni köpa fyrverkerier? Vilken sorts och hur mycket spenderar ni? Själv har jag inhandlat för 300kr än så länge, 150x Crackling Balls, ett paket med 6st Jack Ass raketer, 6st Monster 3,5" samt 6st Blaze små bombrör ^^ Redan smällt upp ca 75st crackling bombs i olika små experiment samt en av varje av dom andra Ska nog dra och handla mer imorrn, får försöka dra med farsan så han kan slösa lite pengar han också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 sorts*krampar* On topic: Nej, min familj köper inte raketer. Däremot så kan man se de raketer som skjuts inne i Ödeshög och nere vid Hästholmen härifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Ska inte köpa något. Ser ingen vits med att köpa raketer/smällare; man ser gratis nere på stan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Jag ska inte köpa något, men det lär bli jag som står och tänder på familjens budgetpaket i år igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Får något paket med tigerraketer och lite blandat. Och att jag ska se GT fyrverkeriet i år igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Inga fyrverkerier för mig, eftersom jag kommer att vara rätt rund om foten på nyårsafton. Annars har jag aldrig i hela mitt liv köpt eller tänt en smällare eller raket, vet inte riktigt varför. Tycker att det mysigt att sitta inomhus och beskåda färgerna bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Ja, jag var nere i stan och snodde massa smällare, nu har sisåsdär 1000, hehe, blir kul. Fick även med mig några raketer som heter Moon Light. Kan vara ganska kul att skjuta raketer, att titta på är ju inget roligt . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Jag har några hundra tigerraketer sedan flera år tillbaka. Någon som vill ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 På nyårsafton blir det uppenbarligen ingen form av fyverkeri alls för min del. Mitt råd är att inte blanda krut och alkohol, if ni förstår. Smällare blir det dock inte alls att köpa. Det var för min del respektabla smällare förr, då tigerskott och streetcrackers fanns. Nu är det bara smatter. Har tröttnat på allt smatter. Blir att köpa småraketer och ta fram tomma patroner. Perfekt att fylla med svartkrut. Blir rätt så stora smällar. Blir även att köpa en del stora raketer. Jag och två polare har nämligen tänkt att ta bussen till stan' för att köpa raketer och bensin i morgon. Vi ska pröva på att spränga en bensindunk (av plast alltså). Ska bli riktigt spännande. Man blir som ett barn igen då man känner tryckvågen och hör smällen som ekar. Ingen fler som mixar med alla fyverkerier som har några goda råd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Jag har några hundra tigerraketer sedan flera år tillbaka. Någon som vill ha? Visst! När kan jag komma och hämta dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Jag har några hundra tigerraketer sedan flera år tillbaka. Någon som vill ha? Jag! Ska nog köpa några stycken. Inte för våldsamt dock. Onödigt att slösa för mycket pengar på någonting så egentligen löjligt som att få tända på en stubin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 28 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 (redigerad) [youtube-old]6p-jJXENHwU[/youtube-old] 50-60st crackling balls i en liiiten plastflaska blev lite mer än jag trodde Redigerad 28 december, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 (redigerad) [youtube-old]6p-jJXENHwU[/youtube-old] 50-60st crackling balls i en liiiten plastflaska blev lite mer än jag trodde Jisses! Måste provas någon gång! =D On topic: Har köpt ca. 600 tigrar och lite crackling balls. Fortfarande ganska mycket kvar Redigerad 28 december, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 [youtube-old]gwgQLRBGsdc[/youtube-old] Jag och en polare sprängde en mindre bomb som detonerades genom en raket. Tyvärr insåg vi inte hur mycket kraft det skulle bli. Kameran stod alldeles för nära. På filmen känns det rätt så fjuttigt, men i verkligheten blev det en rejäl smäll. Det som låter efter smällen är hela färgelägret som skakar. Man kan även höra lite av ekot som kom efteråt. Blir att göra samma sak i år. Det var riktig mäktigt faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 [youtube-old]6p-jJXENHwU[/youtube-old] 50-60st crackling balls i en liiiten plastflaska blev lite mer än jag trodde Det var ganska najs faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Köper aldrig raketer/smällare, tycker det är onödiga pengar när man kan titta på dom gratis Dock så köper dom jag firar med raketer så det blir ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Jag ska inte köpa några raketer eller smällare, det kostar för mycket. Mina föräldrar får köpa till mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Najj. Däremot så brukar jag och familjen fara ut och titta på fyrverkerier, rätt mysigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 (redigerad) Här är den lilla pjäsen jag hade i filmen btw http://upl.gizgiz.nu/files/ze-bomb.jpg Ganska tråkigt att sitta plocka isär / fylla på.. Lär nog inte göra det igen på ett tag Edit: Enligt Aftonbladet så ska 4-tums bombrör förbjudas i Mars, så man får ta chansen medans dom finns kvar o köpa ett i år Redigerad 29 december, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 29 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2008 Stiligt giz! Nä, jag har 2 stycken ligist airbombs som spränger postlådor och mindre soptunnor (utav plåt förstås) men dom tänker jag nog inte använda på sådant sätt utan mer skjuta så att andra kan njuta av dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts