Jump to content

Fyrverkerier!

GiZmo
 Share

Recommended Posts

Nu är det dags igen, ännu ett nyår att slösa massa pengar på fyrverkerier! :o

Ska ni köpa fyrverkerier? Vilken sorts och hur mycket spenderar ni?

Själv har jag inhandlat för 300kr än så länge, 150x Crackling Balls, ett paket med 6st Jack Ass raketer, 6st Monster 3,5" samt 6st Blaze små bombrör ^^

Redan smällt upp ca 75st crackling bombs i olika små experiment samt en av varje av dom andra :confused: Ska nog dra och handla mer imorrn, får försöka dra med farsan så han kan slösa lite pengar han också! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

På nyårsafton blir det uppenbarligen ingen form av fyverkeri alls för min del. Mitt råd är att inte blanda krut och alkohol, if ni förstår.

Smällare blir det dock inte alls att köpa. Det var för min del respektabla smällare förr, då tigerskott och streetcrackers fanns. Nu är det bara smatter. Har tröttnat på allt smatter. Blir att köpa småraketer och ta fram tomma patroner. Perfekt att fylla med svartkrut. Blir rätt så stora smällar. Blir även att köpa en del stora raketer. Jag och två polare har nämligen tänkt att ta bussen till stan' för att köpa raketer och bensin i morgon. Vi ska pröva på att spränga en bensindunk (av plast alltså). Ska bli riktigt spännande. Man blir som ett barn igen då man känner tryckvågen och hör smällen som ekar. Ingen fler som mixar med alla fyverkerier som har några goda råd? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[youtube-old]gwgQLRBGsdc[/youtube-old]

Jag och en polare sprängde en mindre bomb som detonerades genom en raket. Tyvärr insåg vi inte hur mycket kraft det skulle bli. Kameran stod alldeles för nära. På filmen känns det rätt så fjuttigt, men i verkligheten blev det en rejäl smäll. Det som låter efter smällen är hela färgelägret som skakar. Man kan även höra lite av ekot som kom efteråt. Blir att göra samma sak i år. Det var riktig mäktigt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är den lilla pjäsen jag hade i filmen btw

Ganska tråkigt att sitta plocka isär / fylla på.. Lär nog inte göra det igen på ett tag :confused:

Edit: Enligt Aftonbladet så ska 4-tums bombrör förbjudas i Mars, så man får ta chansen medans dom finns kvar o köpa ett i år :o

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor