Jump to content

Hjälp! Det funkar inte!

RipTheJacker
 Share

Recommended Posts

Så här är det:

Jag har köpt och installerat GTA IV - problemet är att jag inte alls kan starta det!

Har googlat och googlat, men inte hittat något svar.

Det som händer är följande:

Jag loggar in på Rockstar social club - och tycker på "play" sedan tänker dator någon sekund, sedan händer inget mer. Jag får inte ens ange någon CD-key!

Jag har:

Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet, installerat senaste patchen, installerat nytt DirectX, framework och flashplayer.

Datorn:

Uppfyller alla krav, jag har Windows Vista med Service pack 1 - grafikkort: Geforce 7900.

Vad kan jag göra?

Snälla, hjälp mig!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testat att ominstallera spelet? Jag fick samma problem när jag ändrade några filer, och spelet startade igen efter att ha ominstallerat det.

Visst tar det en jävla stund att ominstallera, men testa. >_< Efter att ha avinstallerat det, kom ihåg att ta bort hela jävla mappen också.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jajamensan, jag har både Windows live grejen och ominstallerat de - ominstallerat de har jag gjort 4 gånger...

Pröva ominstallera OCH byt mapp, Te.x istället för "c:\Program\Rockstar games\Gta IV\" så väljer du "C:\program\GTA IV\" (slarvigt skrivet.)

BTW: Ta bort nycklarna i registret också när du avinstallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här är det:

Jag har köpt och installerat GTA IV - problemet är att jag inte alls kan starta det!

Har googlat och googlat, men inte hittat något svar.

Det som händer är följande:

Jag loggar in på Rockstar social club - och tycker på "play" sedan tänker dator någon sekund, sedan händer inget mer. Jag får inte ens ange någon CD-key!

Jag har:

Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet, installerat senaste patchen, installerat nytt DirectX, framework och flashplayer.

Datorn:

Uppfyller alla krav, jag har Windows Vista med Service pack 1 - grafikkort: Geforce 7900.

Vad kan jag göra?

Snälla, hjälp mig!!

Om du har ett så gammalt grafikkort, är det mer än troligt att även din processor är gammal.

Ledsen att säga det, men jag tror din dator är för gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har ett så gammalt grafikkort, är det mer än troligt att även din processor är gammal.

Ledsen att säga det, men jag tror din dator är för gammal.

Inte säkert, min bror har ett likadant kort men en annars grymt bra dator... Dock så kommer inte RipTheJacker att kunna njuta av spelet då typ halva världen inte kan visas och himlen är svart m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor