RipTheJacker Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Så här är det: Jag har köpt och installerat GTA IV - problemet är att jag inte alls kan starta det! Har googlat och googlat, men inte hittat något svar. Det som händer är följande: Jag loggar in på Rockstar social club - och tycker på "play" sedan tänker dator någon sekund, sedan händer inget mer. Jag får inte ens ange någon CD-key! Jag har: Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet, installerat senaste patchen, installerat nytt DirectX, framework och flashplayer. Datorn: Uppfyller alla krav, jag har Windows Vista med Service pack 1 - grafikkort: Geforce 7900. Vad kan jag göra? Snälla, hjälp mig!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Hmm, Har du registrerat dig på Games For Windows - LIVE? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 (redigerad) Testat att ominstallera spelet? Jag fick samma problem när jag ändrade några filer, och spelet startade igen efter att ha ominstallerat det. Visst tar det en jävla stund att ominstallera, men testa. Efter att ha avinstallerat det, kom ihåg att ta bort hela jävla mappen också. Redigerad 27 december, 2008 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RipTheJacker Skrivet 28 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Jajamensan, jag har både Windows live grejen och ominstallerat de - ominstallerat de har jag gjort 4 gånger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Jajamensan, jag har både Windows live grejen och ominstallerat de - ominstallerat de har jag gjort 4 gånger... Pröva ominstallera OCH byt mapp, Te.x istället för "c:\Program\Rockstar games\Gta IV\" så väljer du "C:\program\GTA IV\" (slarvigt skrivet.) BTW: Ta bort nycklarna i registret också när du avinstallerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RipTheJacker Skrivet 28 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Hur tar jag bort nycklarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Hur tar jag bort nycklarna? Dom ska tas bort när du avinstallerar spelet via kontroll panelen... Om inte så så gör du så här, Start>Alla Program>Tillbehör>Kör>Regedit sedan söker du efter Rockstar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Så här är det: Jag har köpt och installerat GTA IV - problemet är att jag inte alls kan starta det! Har googlat och googlat, men inte hittat något svar. Det som händer är följande: Jag loggar in på Rockstar social club - och tycker på "play" sedan tänker dator någon sekund, sedan händer inget mer. Jag får inte ens ange någon CD-key! Jag har: Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet, installerat senaste patchen, installerat nytt DirectX, framework och flashplayer. Datorn: Uppfyller alla krav, jag har Windows Vista med Service pack 1 - grafikkort: Geforce 7900. Vad kan jag göra? Snälla, hjälp mig!! Om du har ett så gammalt grafikkort, är det mer än troligt att även din processor är gammal. Ledsen att säga det, men jag tror din dator är för gammal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Om du har ett så gammalt grafikkort, är det mer än troligt att även din processor är gammal. Ledsen att säga det, men jag tror din dator är för gammal. Inte säkert, min bror har ett likadant kort men en annars grymt bra dator... Dock så kommer inte RipTheJacker att kunna njuta av spelet då typ halva världen inte kan visas och himlen är svart m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Dom ska tas bort när du avinstallerar spelet via kontroll panelen... Om inte så så gör du så här, Start>Alla Program>Tillbehör>Kör>Regedit sedan söker du efter Rockstar... Vissa stannar kvar ibland Det gäller inte ALLA program. Men det gäller GTA IV då Securom fölitar sig mycket på nycklar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RipTheJacker Skrivet 28 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Äh skit snack, jag har fått igång det - min processor gammal? Jag har en AMD Phenom X4 9950 - så icke! Felet fixade sig när jag ändrade installationsplats. Tog direkt på C:! Nu funkar det suveränt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts