IceCandy Skrivet 25 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2008 Jag har under lång tid haft mängder av bluescreens som kommit och stört mig om dagarna, försökte lösa det på olika vis men har nu tillslut formaterat. Och nu har jag fått ett nytt, mycket värre problem: Jag fick göra en ny användare, logga in, yada yada. Jag bestämde mig för att aktivera min "produktsnyckel" av windows direkt, istället för att vänta upp till 30 dagar. Allt gick fint, och koden godkändes. När jag sedan skulle starta om datorn så stog det "Du måste aktivera din produktsnyckel för att kunna fortsätta använda windows" TROTS att jag redan aktiverat den. Och denna gången fanns det ingenstans att skriva in sin kod, men däremot som alternativ att ringa någon kundtjänstkille som skulle representera Microsoft. Sagt och gjort, jag ringde upp honom, han kollade upp min kod, förnyade den på något vänster och gav mig en ny som jag använde. Och jovisst, än en gång så stog det att min kod aktiverats och allt var chill. Jag var nu tillbaka till min användarinloggning. MEN, när jag klickade på min användare för att logga in på windows så stog det ÄN EN JÄVLA GÅNG att jag måste aktivera mitt windows. Jag klickade okej, en ny ruta dyker upp där det står att "Windows är redan aktiverat".. Sen skickas jag tillbaka till min användarinloggning igen. Och jag är fast på samma steg fortfarande. Min dator har fastnat i en inhemsk loop, och jag har ingen jävla aning om hur jag skall ta mig ur. Jag har provat att formatera dator igen, men det har inte givit någon effekt. Kollade upp problemet på nätet och det var tydligen mycket ovanligt, men någon skrev att man genom regedit kunde ändra någon grej som förhoppningsvis skulle ordna upp problemet. Men nej, det löste sig inte. Nu har jag formaterat ännu en gång. Jag kan alltså använda min dator fram tills dess att jag aktiverar min nyckel igen, vilket innebär att om 30 dagar så kommer problemet tillbaka. (Det är därför ingen idé att börja installera en massa grejer, eftersom allt förmodligen lär gå till spillo senare.) Är det NÅGON som har en lösning på detta, eller en aning om vad jag kan prova? Jag har pratat med samma kundtjänstsnubbe om saken och han gav mig ett nytt nummer eftersom han inte visste vad jag skulle göra. Problemet är att såhär vid juletider så fungerar inte nummret, och jag orkar inte med att leva dessa kommande dagar/veckor utan att kunna bruka min dator till fullo. HJÄLP MIG FÖR FAEN! Mängder av kakor, bullar och bröst till personer som kommer med underbara lösningar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2008 Jag har under lång tid haft mängder av bluescreens som kommit och stört mig om dagarna, försökte lösa det på olika vis men har nu tillslut formaterat. Och nu har jag fått ett nytt, mycket värre problem: Jag fick göra en ny användare, logga in, yada yada. Jag bestämde mig för att aktivera min "produktsnyckel" av windows direkt, istället för att vänta upp till 30 dagar. Allt gick fint, och koden godkändes. När jag sedan skulle starta om datorn så stog det "Du måste aktivera din produktsnyckel för att kunna fortsätta använda windows" TROTS att jag redan aktiverat den. Och denna gången fanns det ingenstans att skriva in sin kod, men däremot som alternativ att ringa någon kundtjänstkille som skulle representera Microsoft. Sagt och gjort, jag ringde upp honom, han kollade upp min kod, förnyade den på något vänster och gav mig en ny som jag använde. Och jovisst, än en gång så stog det att min kod aktiverats och allt var chill. Jag var nu tillbaka till min användarinloggning. MEN, när jag klickade på min användare för att logga in på windows så stog det ÄN EN JÄVLA GÅNG att jag måste aktivera mitt windows. Jag klickade okej, en ny ruta dyker upp där det står att "Windows är redan aktiverat".. Sen skickas jag tillbaka till min användarinloggning igen. Och jag är fast på samma steg fortfarande. Min dator har fastnat i en inhemsk loop, och jag har ingen jävla aning om hur jag skall ta mig ur. Jag har provat att formatera dator igen, men det har inte givit någon effekt. Kollade upp problemet på nätet och det var tydligen mycket ovanligt, men någon skrev att man genom regedit kunde ändra någon grej som förhoppningsvis skulle ordna upp problemet. Men nej, det löste sig inte. Nu har jag formaterat ännu en gång. Jag kan alltså använda min dator fram tills dess att jag aktiverar min nyckel igen, vilket innebär att om 30 dagar så kommer problemet tillbaka. (Det är därför ingen idé att börja installera en massa grejer, eftersom allt förmodligen lär gå till spillo senare.) Är det NÅGON som har en lösning på detta, eller en aning om vad jag kan prova? Jag har pratat med samma kundtjänstsnubbe om saken och han gav mig ett nytt nummer eftersom han inte visste vad jag skulle göra. Problemet är att såhär vid juletider så fungerar inte nummret, och jag orkar inte med att leva dessa kommande dagar/veckor utan att kunna bruka min dator till fullo. HJÄLP MIG FÖR FAEN! Mängder av kakor, bullar och bröst till personer som kommer med underbara lösningar! Du har ju en legit kopia av Win XP, jag säger cracka skiten.. Tips Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.