emo Skrivet 31 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2008 En kompis och hans bror hade gjort en Topp 50, kan ju lägga upp den bara för det är roligt. 1. Chad VanGaalen - Soft Airplane 2. Wolf Parade - At Mount Zoomer 3. Shearwater - Rook 4. Dr. Dog - Fate 5. Deerhunter - Microcastle 6. Department Of Eagles - In Ear Park 7. Noah And The Whale - Peacefull, The World Lays Me Down 8. A Silver Mt. Zion - 13 Blues for Thirteen Moons 9. Devotchka - A Mad And Faithful 10. Xiu Xiu - Woman As Lovers 11. Human Highway - Moody Motorcycle 12. Helio Sequence - Keep Your Eyes Ahead 13. Evangelicals - The Evening Descends 14. Sigur Rós - Með suð i´ eyrum við spilum endalaust 15. Silver Jews - Lookout Mountain, Lookout Sea 16. Fleet Foxes - Fleet Foxes 17. Magnetic Fields - Distortion 18. Love Is All - A Hundred Things Keep Me Up At Night 19. The Faint - Fasciinatiion 20. Tindersticks - The Hungry Saw 21. Tapes 'n Tapes - Walk It Off 22. Blitzen Trapper - Furr 23. Jay Reatard - Matador Singles 24. Destroyer - Trouble In Dream 25. Man Man - Rabbit Habits 26. Jim Noir - Jim Noir 27. Dodos - Visiter 28. Damien Jurado - Caught In The Trees 29. Women - Women 30. The Do - A Mouthful 31. Spiritualized - Songs In AE 32. Notwist - The Devil, You + Me 33. MGMT - Oracular Spectacular 34. Atlas Sound - Let The Blind Lead Those Who Can See But Cannot Feel 35. Cut Copy - In Ghost Colours 36. The Kid - Transient Blood 37. M83 - Saturdays = Youth 38. Sun Kil Moon - April 39. Beach House - Devotion 40. Islands - Arm's Way 41. Of Montreal - Skeletal Lamping 42. Mountain Goats - Heretic Pride 43. Born Ruffians - Red, Yellow Blue 44. Death Cab For Cutie - Narrow Stairs 45. Mates Of State - Re-Arrange Us 46. Adam Green - Sixes Sevens 47. TV On The Radio - Dear Science 48. Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement 49. Fujiya And Miyagi - Lightbulbs 50. Brendan Canning - Something For All Of Us Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 (redigerad) Argh jag hade stora svårigheter med att knåpa ihop en topp-10 lista, inte ens när jag utökade den till topp-20 så fick jag ihop det. Det finns alldeles för många bra skivor från 2008! Den enda skivan som jag vet skulle ha hamnat i toppen av min lista skulle vara MGMT - Oracular Spectacular (Tack till alla som tipsat om dom i musiktips, ni hjälpte mig att hitta ett nytt favorit band!) [Drar till med lite smygreklam nu!] Eftersom jag drog igång en blogg för ett par dagar sedan så tänkte jag lista 2008 års bästa skivor där (det lär väl bli mellan 30-50 skivor när jag är klar). Så om någon är intresserad så kan ni ju kika in på min blogg (länk i signaturen). Redigerad 4 januari, 2009 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 Helt klart året då stora, feta band kom tillbaka och lanserade några riktigt tunga spektakel, som ju var riktigt jävla bra. Jag måste bara säga, jag njöt verkligen av att läsa din lista. Den var väldigt väl skriven och hade bra flyt! Bra tips, dessutom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 (redigerad) Orkar inte göra en lista, men kan ju i alla fall utse årets album, Detta albumet släpptes egentligen 2007, då utan skivbolag. Det släpptes dock igen i år, vilket gör att det kan vara med. Bandet kom från ingenstans och chockade mig samt många fler med sin synth-indie. De har lyckats knåpa ihop ett album utan egentligen en enda dålig låt. Ett album som kan och kommer spelas oändligt många gånger. Jupiter One - Jupiter One Redigerad 4 januari, 2009 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 (redigerad) Jag måste bara säga, jag njöt verkligen av att läsa din lista. Den var väldigt väl skriven och hade bra flyt! Bra tips, dessutom Tack och detsamma. Tycker förresten det var många bra listor. Som vanligt en riktigt rolig tråd den här. Redigerad 4 januari, 2009 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts