Jump to content

Hjälp med ny skärm!

Geten123
 Share

Recommended Posts

Sticker in med en fråga, säker på 19"? Whay? 1680x1050 (+20") håller ju på att bli den nya standarden (verkar de som) 22" är hur skönt som hellst :)

Mest för att jag gillar 19'' och att jag är mest van vid det :nuke:

Men om det finns nån för ett skysst pris och skapligt bra så är det självklart att jag kan köpa en lite större :nuke:

Redigerad av Geten123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här ligger det till. För 2000 får du inget annat än skit. Mycket möjligt att du kan hitta en 19" med DVI och relativt fina färger. Men aldrig 22" som Stell sa är bara struntprat. För att få en hyffsad 22" så måste du vara beredd på att lägga någonstans mellan 2500-3500, eller mer såklart om man nu är ute efter ännu bättre grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här ligger det till. För 2000 får du inget annat än skit. Mycket möjligt att du kan hitta en 19" med DVI och relativt fina färger. Men aldrig 22" som Stell sa är bara struntprat. För att få en hyffsad 22" så måste du vara beredd på att lägga någonstans mellan 2500-3500, eller mer såklart om man nu är ute efter ännu bättre grejer.

Så här ligger det till. Boomer är en idiot.

G2200W som jag har betalade jag 1600:- för, finns för 1800:- nu, helt suverän skärm för det priset. Såvida du inte arbetar med grafiska saker kommer du inte behöva en bättre skärm (och har man det som arbete så är det en 30" som gäller i vilket fall).

3500:- för en bra skärm är ingen bra skärm, det är ett rån och en våldtäkt i din plånbok. Sluta vara efterbliven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag läste det. Jag är osäker på om den har båda utgångarna eller om de bara menar att en VGA -> DVI-adapter medföljer.

Tog en titt på Samsungs webbplats och där står det "Connector 15pin D-SUB, DVI-D " alltså så har den både VGA(D-SUB) och DVI-D anslutning.

Med DVI-D kan ingen adapter användas, det är endast med DVI-I. Så den har både och på bildskärmen.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor