Jump to content

Dags för nytt!

Gof
 Share

Recommended Posts

Nu efter jul ska en ny dator inhandlas. + en skärm.

Ska bli RIKTIGT JÄVLA SKÖNT att slippa min nuvarande (AMD3000+, 512mb ddr, GeForce 6600). 12000kr är budgeten, kan dock gå någon hundralapp över, och så beställer jag den genom min underbara faders företag så vi slipper moms på det.

Det jag är mest orolig över, klarar nätagget av att driva allting? :/

post-6589-1229973632_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att detta INTE låter kul, men jag skulle rekomendera dig att vänta till sommaren med att köpa. För Intel så väntar en trolig prissänkning då AMD släpper sina nya monster. Samtidigt som nVidia släpper Geforce GTX 295 (Skall slå 4870 vill dom) och MYCKET TROLIGEN deras nästa generation kort med DX11 osv osv :P

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, no, maybe?

Moderkortet går väl att byta ut, men resten är top notch!

En E0 E8500 pressar man ju upp i 3,6GHz utan ansträngning och 4-4,2GHz om man har lite kunskap med ett moderkort för 1 300-1 400 kronor.

http://techgage.com/reviews/intel/core_i7_launch/18.png

Core i7 Extreme 965 är t.o.m billigare än Core 2 Extreme QX9770, fniss

Orkar inte kolla upp priser/poäng på på lite mindre kraftfulla quads, men den lättaste i7'n går på ~3100..

Jag vet att Core i7 presterar, men dra inte fram ett syntetiskt test för att visa det. :P

Just det där chassit har ett inbyggt nätagg, men ja, kraftigare lär nog behövas

Antagligen inte, nej. Dock finns det bättre nätaggregat.

---

Du har ju att välja mellan att gräva lite extra i plånboken och ta Core i7 eller hålla dig till din gräns och få en riktigt fin S775 Quad. I denna prisklass skulle jag inte välja en kraftull Duo framför Quad. Chassi är ju upp till dig, jag tar bara något i någorlunda vettig prisklass. Skärmen vet jag inte heller något om. :mellow:

Gratis frakt-grej på inet.se/kampanj/kampanj/kampanj så sparar du 49 kr.

Ta dessa minnen till Q9550-paketet för att spara en hundring: https://www.inet.se/datorkomponenter/intern...r-xms2/5304234/

post-848-1230039581_thumb.jpg

post-848-1230039698_thumb.jpg

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor