Gof Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Nu efter jul ska en ny dator inhandlas. + en skärm. Ska bli RIKTIGT JÄVLA SKÖNT att slippa min nuvarande (AMD3000+, 512mb ddr, GeForce 6600). 12000kr är budgeten, kan dock gå någon hundralapp över, och så beställer jag den genom min underbara faders företag så vi slipper moms på det. Det jag är mest orolig över, klarar nätagget av att driva allting? :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 i7 är socket 1366 men du har valt ett 775-moderkort! Förövrigt råder jag dig att köpa ett ATi HD4870 istället för GTX260. Nätagget ska nog stå pall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Jag visste att det blev liiite för billigt på något sätt. Varför borde jag välja 4870 istället? :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Jag visste att det blev liiite för billigt på något sätt. Varför borde jag välja 4870 istället? :hmm: http://www.sweclockers.com/articles_show.p...6089&page=1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Ptja, det var ju ingenting att snacka om egentligen. Bytt är bytt. Vad är det för moms när det gäller privatföretag och datorer egentligen? Jag har siffrorna 6 och 25 i huvudet men jag är tveksam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Varför i7 och DDR3 minnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 i7 sägs ju vara mycket mer perstanda/pris än quadcore dd3 minnen har jag dock ingen aning om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Varför i7 och DDR3 minnen? För att DD3 ska vara jättebra har jag hört. Men visst, passar DDR2 bättre så byter jag. Blir ju bara billigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 (redigerad) Jag vet att detta INTE låter kul, men jag skulle rekomendera dig att vänta till sommaren med att köpa. För Intel så väntar en trolig prissänkning då AMD släpper sina nya monster. Samtidigt som nVidia släpper Geforce GTX 295 (Skall slå 4870 vill dom) och MYCKET TROLIGEN deras nästa generation kort med DX11 osv osv Redigerad 22 december, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 För att DD3 ska vara jättebra har jag hört. Men visst, passar DDR2 bättre så byter jag. Blir ju bara billigare. Ska du ha DDR2 så måste du gå ner till 775-moderkort har jag för mig (och där med gå ner till core2duo/core2quad) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Ska du ha DDR2 så måste du gå ner till 775-moderkort har jag för mig (och där med gå ner till core2duo/core2quad) Ser ingen förlust i att gå ner till en duo/quad. Speciellt inte när man tjänar så mycket på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 (redigerad) Yes, no, maybe? Moderkortet går väl att byta ut, men resten är top notch! Redigerad 23 december, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Ser ingen förlust i att gå ner till en duo/quad. Speciellt inte när man tjänar så mycket på det. Core i7 Extreme 965 är t.o.m billigare än Core 2 Extreme QX9770, fniss Orkar inte kolla upp priser/poäng på på lite mindre kraftfulla quads, men den lättaste i7'n går på ~3100.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Din egen lista funka, bara att byta ut gfx till en hd4850/70, DDR2minne (du kan få 4GB för typ halva priset), din i7 mot en E8500 eller quad 8200-9400 (beronde på vad du vill lägga). Din bild visar inte nätagget, men ett 600+ är ju att föredra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Just det där chassit har ett inbyggt nätagg, men ja, kraftigare lär nog behövas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 (redigerad) Yes, no, maybe? Moderkortet går väl att byta ut, men resten är top notch! En E0 E8500 pressar man ju upp i 3,6GHz utan ansträngning och 4-4,2GHz om man har lite kunskap med ett moderkort för 1 300-1 400 kronor. http://techgage.com/reviews/intel/core_i7_launch/18.png Core i7 Extreme 965 är t.o.m billigare än Core 2 Extreme QX9770, fniss Orkar inte kolla upp priser/poäng på på lite mindre kraftfulla quads, men den lättaste i7'n går på ~3100.. Jag vet att Core i7 presterar, men dra inte fram ett syntetiskt test för att visa det. Just det där chassit har ett inbyggt nätagg, men ja, kraftigare lär nog behövas Antagligen inte, nej. Dock finns det bättre nätaggregat. --- Du har ju att välja mellan att gräva lite extra i plånboken och ta Core i7 eller hålla dig till din gräns och få en riktigt fin S775 Quad. I denna prisklass skulle jag inte välja en kraftull Duo framför Quad. Chassi är ju upp till dig, jag tar bara något i någorlunda vettig prisklass. Skärmen vet jag inte heller något om. Gratis frakt-grej på inet.se/kampanj/kampanj/kampanj så sparar du 49 kr. Ta dessa minnen till Q9550-paketet för att spara en hundring: https://www.inet.se/datorkomponenter/intern...r-xms2/5304234/ Redigerad 23 december, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts