Gamo1 Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 1. Ta bort "skrivskyddad" från filerna. höger klicka -> Egenskaper -> bocka ur skrivskyddad 2. Mass är viketen i kilo. Så under mass fliken så ställer du in vikten. 1. Den var inte skrivskyddad från början... 2.Tack så hemskt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
V1klund93 Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 (redigerad) Eller så försöker man att ta en bil utav Italienska Maffian. Dom blir alltid lika sura och skjuter som fan på en! Var finns Italienska maffian och andra "gäng"? Redigerad 20 september, 2009 av V1klund93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 Var finns Italienska maffian och andra "gäng"? Lite olika ställen runt om i staden. Checka speciella ställen som t.ex Chinatown, där hänger ju triads och där kan du få syn på deras "gängbilar". Bilar som de oftast kör då alltså. Anywho. Jag älskar att hoppa omkring med båtar. Speciellt Tropic. Kommer du i rätt takt med vågorna och tajmar framåtlutning och bakåtlutning (ja, man kan alltså ändra vikten på båten, som du kan göra på motorcykel för att göra en wheelie t.ex) rätt så kan du få den att flippa upp och ner. Det är sköj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 23 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2009 Jag brukar ibland klä mig i kostym, rysk pälsmössa och Deagle och kriga mot italienska maffian . Antingen det, eller så kör jag polisuppdrag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 Jag brukar låtsas att Niko är en seriemördare och smyga runt i gränder med kniven framme och leta efter någon som är ensam och döda honom och sen gå iväg helt lugnt. Väldigt kul att smyga runt så. Annan sak är att gå in på sjukhuset och ställa sig vid dörren och skjuta ihjäl alla där inne, stor massaker. Brukar oftast bara skjuta ihjäl några, vänta tills polisen kommer skjuta ihjäl dom första som kommer så man får tre stjärnor och sen fly i en bil med polisen efter sig, älskar att skjuta när man sitter i bilen, meja ner fotgängare som springer i panik över vägen, forcera roadblocks och så. En sak som skulle vara jäääävligt kul skulle vara ifall man kunde ringa in ett par polare typ Packie och Little Jacob och sen råna nåt ställe och fly, som uppdraget när man rånar banken, det är sjukt kul. Annars brukar jag underhålla mig med molotov cocktails, sniping, swingset glitch, självmord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 1. Stjäl en Patriot. 2. Krascha in i en bil, gärna polisbil. 3. Krascha in i alla polisbilar som kommer om du kraschar in i en polis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
qenzi Skrivet 30 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2009 (redigerad) Köra på PCJ600 och stegra sicksack mellan bilar:D Eller ha massa poliser efter mig och sedan försöka bli av med dem. Eller ta ner lastbilar så brutalt som möjligt. Eller Leta efter en "Dukes 450" med kompressor och bakrutespoiler helst svart sen bara irritera folk med däck rök... Redigerad 30 oktober, 2009 av qenzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 I brist på saker att göra så har jag lagt GTA IV på hyllan. Lirar SA på min PS2 istället. Betydligt mycket roligare uppdrag, mer känsla och mycket mer att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 jag skulle aldrig kunna gå tillbaka från GTA IV till San Andreas och spela det seriöst. Helt värdelös känsla på bilarna och allt känns bara helt fuckat, men oj vilka fina minnen man hade med det spelet när det inte fanns något bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 jag skulle aldrig kunna gå tillbaka från GTA IV till San Andreas och spela det seriöst. Helt värdelös känsla på bilarna och allt känns bara helt fuckat, men oj vilka fina minnen man hade med det spelet när det inte fanns något bättre. Bilfysiken i IV suger ju också..! Det är inte körningen som gör ett GTA, det är atmosfären. Jag sölade nyligen igenom SA, helt underbart bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 (redigerad) Bilfysiken i IV suger ju också..! Det är inte körningen som gör ett GTA, det är atmosfären. Jag sölade nyligen igenom SA, helt underbart bra! Jag håller inte riktigt med där... Jag hade inte spelat GTA IV på två månader när Cheeesybean ville ha IV-polare och jag ställde upp. Faktiskt så älskar jag svårigheten med att ta kurvor i idiotfart och där en riktigt bra spinn på fram/bakhjulen sätter en precis i rätt riktning. Det känns lite som när jag tar kurvor med cykeln, senast idag låste jag bakhjulet i en 20 meter lång kontrollerad tvärnit (edit: vi har nysnö här) och gled över i en 90-graderssväng på övergångsstället med en spinn på bakhjulet som satte mig i precis rätt fas. Samma sak som när man ska ta 90-graderssvängar i GTA IV från en hastighet på 150 km/h. GTA 1 kommer nog alltid ha bäst fysik, sen kommer GTA2, sen kommer GTA IV och så kommer resten. Sist kommer antagligen GTA VCS där bilarna välter för minsta lilla. Eller nej, förstås, det finns ju alltid GTA: Advance som är alldeles förskräckligt dåligt. Redigerad 14 december, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Jag håller inte riktigt med där... Jag hade inte spelat GTA IV på två månader när Cheeesybean ville ha IV-polare och jag ställde upp. Faktiskt så älskar jag svårigheten med att ta kurvor i idiotfart och där en riktigt bra spinn på fram/bakhjulen sätter en precis i rätt riktning. Det känns lite som när jag tar kurvor med cykeln, senast idag låste jag bakhjulet i en 20 meter lång kontrollerad tvärnit (edit: vi har nysnö här) och gled över i en 90-graderssväng på övergångsstället med en spinn på bakhjulet som satte mig i precis rätt fas. Samma sak som när man ska ta 90-graderssvängar i GTA IV från en hastighet på 150 km/h. GTA 1 kommer nog alltid ha bäst fysik, sen kommer GTA2, sen kommer GTA IV och så kommer resten. Sist kommer antagligen GTA VCS där bilarna välter för minsta lilla. Eller nej, förstås, det finns ju alltid GTA: Advance som är alldeles förskräckligt dåligt. Alltså, jag gillade det lite mer arkadlika körläget i dom tidigare spelen, när man kan köra på och ändå ta kurvorna. Ändå tycker jag att IVs körläge är bra, och det smälter in bra med spelets realism! Men det jag menade är att det har sina brister det också, handbromsen tar konstigt, dämpningen är orealistiskt mjuk, även på låga sportbilar och man kan nästan inte göra en mjuk start med dom piggare bilarna. Gillar det dock ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Alltså, jag gillade det lite mer arkadlika körläget i dom tidigare spelen, när man kan köra på och ändå ta kurvorna. Ändå tycker jag att IVs körläge är bra, och det smälter in bra med spelets realism! Men det jag menade är att det har sina brister det också, handbromsen tar konstigt, dämpningen är orealistiskt mjuk, även på låga sportbilar och man kan nästan inte göra en mjuk start med dom piggare bilarna. Gillar det dock ändå. Inte på PC, kanske, men med konsolversionerna gasar man med analoga triggers vilket gör att man kan "gasa lite" och "gasa mycket" helt stegfritt. Jag använder det till och med för att växla med, genom att för varje växel mjukt trycka ned gasen tills den gått upp i varv, då jag släpper och börjar om. Det märks inte jättestor skillnad på slöare bilar men Infernus är helt okontrollerbar om man börjar på nollhastighet och ska upp till toppfart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jonasskate1 Skrivet 7 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2010 Men har man de programet man ändrar med bilen på en data då eller behöver man ladda ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 1. Sno en patriot och ramma bilar (frontalkrock) i full fart och se dem flyta genom vindrutan! 2. Ställ till med en komplett vansinnig biljakt genom hela stan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Narkomanen Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Glider jag förbi en lång trappa brukar jag stanna och tålmodigt invänta offer att putta ner. Ser jag en scooter brukar jag se hur många stjärnor jag kan uppnå medans jag kör den. Hittar jag en motorcykel brukar jag maxa den och krocka med något fast föremål och se hur långt jag flyger. Fuska genom att spawna fordon när jag på höga hustak och köra ner. Spelar jag online förråder jag 'vänner' som sitter i samma fordon och dumpar dem i närmsta stup/hav. Eller bailar helikoptern dem sitter , ju fler i fordonet desto roligare. Mosa fotgängare i en kvart är aldrig tråkigt. Köra snabbt och snyggt i trafik med sportbil. Favoritbil i polisjakt är Bilista Compact. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 Jag har äntligen skaffat en dator som klarar av spelet och installerat det, så när jag kommer hem idag så ska jag spela för full rulle! För mig är det en rolig sak att bara starta upp det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Någon som kan rekommendera något program för att ändra diverse värden i spelet? Sandboxa spelet lite mer helt enkelt?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
raj1 Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Jag brukar ta en stor lastbil och krossa stackare i bilar mot en vägg. Brukar också reta alla fetton. Typ, smälla till dom någon gång så att dom blir riktigt förbannade sen dra fram pistolen och skjuta dom i benen. När dom försöker krypa iväg, drar jag fram baseballracket och slår ihjäl dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts