GiZmo Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 (redigerad) Tjopp Klickade nyss mig in i Våld tråden och fick trojan varning av Nod32 (ESET Smart Security) http://upl.gizgiz.nu/files/trojan.jpg Får de varje gång jag försöker gå in på sidan Länk till tråden, varning för trojan, lul: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=46789 Redigerad 21 december, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Får också trojan varning från den tråden bevis! http://pici.se/thumbs/t_zxJZgPhJx.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 (redigerad) Yes, mitt Nod32 säger också ifrån, en fin röd ruta får jag upp varje gång jag försöker gå in. P-C skrev senast, allt är säkert hans fel! Kommer hit med sina tyska trojaner och smittar ned! :rant: Edit: Jag hinner inte ens ladda klart hela sidan, utan när förstaposten precis laddat klart så kommer rutan upp och anslutningen blockas direkt så jag får ett "Sidan kan inte visas"-meddelande. Redigerad 21 december, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 P-C skrev senast, allt är säkert hans fel! Kommer hit med sina tyska trojaner och smittar ned! :rant: När jag stötte på den så var det vicecity4life eller vad han heter antagligen har inte PC nod32! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 När jag stötte på den så var det vicecity4life eller vad han heter antagligen har inte PC nod32! Haha. Snackade med Kebab på msn, han fick också det meddelandet, även han har nod. Är det bara nod-användare som stöter på det meddelandet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Tja, jag får inget med mitt (superkassa) F-secure 2009. Dumma pappa att avinstallera Nod Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Jag får inte upp något, och jag använder Nod. ...så tänkte jag skriva tills jag öppnade Nod och såg att IMON var avaktiverat. Jo, jag får också upp det meddelandet nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Haha. Snackade med Kebab på msn, han fick också det meddelandet, även han har nod. Är det bara nod-användare som stöter på det meddelandet? Antingen är det bara nod32 som är pro, eller så har nod32 nått fel i virusdefinitionerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Antingen är det bara nod32 som är pro, eller så har nod32 nått fel i virusdefinitionerna Hoppas, hoppas på det senare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Hoppas, hoppas på det senare! NÄ, NOD32 ÄR EPIC WIN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Jag funderade lite på om det kunde ha med RavenE:s hippiesmiley att göra.. Men kan trojaner spridas genom bilder så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Det är dumma nod som är överkänslig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Jag funderade lite på om det kunde ha med RavenE:s hippiesmiley att göra.. Men kan trojaner spridas genom bilder så? Plockade bort den nu, just in case. Men nod reagerar fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Update 3704 2008-12-18 22:57 till nod32 innehöll definitionen "HTML/IFrame" Så antingen är det nått fel på den, eller så är det nått nytt hot som har kommit fram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Får ingen reaktion från Avira AntiVir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Jag får också meddelandet. Tar och gömmer tråden och inväntar H. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Jag fick inget med AVG, konstigt (ironin flödar). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 (redigerad) Well, nu har jag lokaliserat och raderat problemet. Det var haxxor-Lajnux's inlägg med Jigglypuff-bilden () som utlöste varningarna! Jag är dock relativt säker på att det inte var nåt allvarligt; en trackingcookie på sin höjd. Öppnar tråden och flyttar den till allmänt. Redigerad 23 december, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Well, nu har jag lokaliserat och raderat problemet. Det var haxxor-Lajnux's inlägg med Jigglypuff-bilden () som utlöste varningarna! Jag är dock relativt säker på att det inte var nåt allvarligt; en trackingcookie på sin höjd. Öppnar tråden och flyttar den till allmänt. Ma' bad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2008 Skämmes. --- NOD32 har förövrigt förlorat mitt förtroende sen en längre tid tillbaka. Det kunde inte ens upptäcka att datorn var infekterad med Bifrost, men World of Warcraft (!) upptäckte det. Slängde NOD32 åt helvete och installerade Kaspersky, som tog bort viruset innan ens hela programmet var installerat (det gör en sökning inför installationen). My two cents. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts