XzamX Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Tjooflöjt! Joo, vill ha lite hjälp här^^ Det är så att jag har ett Sound Blaster Audigy men min fråga är. Hur kan jag använda micken medans What U Hear är på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 (redigerad) Tjooflöjt! Joo, vill ha lite hjälp här^^ Det är så att jag har ett Sound Blaster Audigy men min fråga är. Hur kan jag använda micken medans What U Hear är på? Alltså, du kan bara använda en in-enhet åt gången med den serien tror jag. Har ett Sound Blaster Audigy 2 ZS och där kan jag välja mellan alla in-enheter vilken som ska vara default. Men är det så att du vill spela in dator ljud samtidigt som du pratar i mic? Redigerad 22 december, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XzamX Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Yepp, precis! Är det så att man ska höra sig själv när man snackar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Du vill höra dig själv när du pratar? Har du vista eller XP? Har ingen anning hur man gör i Vista, men i XP så kan du bocka av mic i volum mixer så du hör allt micen spelar in, men om du ska spela in eller något så blir det svårare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XzamX Skrivet 22 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Jag har XP. Alltså, vill använda What U Hear och micken samtidigt men det går inte. Så när jag spelar in kan jag också snacka i mick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Tattarmetoden går alltid. Sätt mikrofonvolymen på högsta i Ljudinställningar, ändra till Stereo Mix i ventrilo, spela din jävla musik och prata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 (redigerad) Jag har XP. Alltså, vill använda What U Hear och micken samtidigt men det går inte. Så när jag spelar in kan jag också snacka i mick. Pröva i ljud mixer att bocka ur ljud för mickrofonen i ditt vanliga ljudkort. Alltså så här: Då kommer du höra dig själv och för hoppningsvis också höras i "What u hear" Redigerad 22 december, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XzamX Skrivet 23 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Pröva i ljud mixer att bocka ur ljud för mickrofonen i ditt vanliga ljudkort. Alltså så här: Då kommer du höra dig själv och för hoppningsvis också höras i "What u hear" Joo men alltså.. Jag selectar what u hear men micken är inte mutat, fast det funkar ändå inte :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Tror inte man kan spela in både micken och What U Hear samtidigt med de vanligaste ljudkorten. Krävs ett dyrare för det, oftast de som är mer inriktade på ljudredigering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2008 Tror inte man kan spela in både micken och What U Hear samtidigt med de vanligaste ljudkorten. Krävs ett dyrare för det, oftast de som är mer inriktade på ljudredigering. Finns ju program, verkar som det är hans enda utväg Bara för det kommer jag inte på något program... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts