Joe Dirt Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Som topicen lyder, jag har ett el problem med min dator, varje dag när jag sitter på mitt rum händer inget, allt flyter på och så... Men när jag är på lan som nu så kraschar min dator lite då och då, datorn stänger av sig och fryser och precis innan den startar om sig så hör man att det klickar till i el aggregatet... Detta händer oftast i mitt garage men även hos kompisar, vad kan felet vara? Det fungerar liksom perfekt inne i mitt hus men inte i mitt garage eller hos mina kompisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Som topicen lyder, jag har ett el problem med min dator, varje dag när jag sitter på mitt rum händer inget, allt flyter på och så... Men när jag är på lan som nu så kraschar min dator lite då och då, datorn stänger av sig och fryser och precis innan den startar om sig så hör man att det klickar till i el aggregatet... Detta händer oftast i mitt garage men även hos kompisar, vad kan felet vara? Det fungerar liksom perfekt inne i mitt hus men inte i mitt garage eller hos mina kompisar. Hur många är ni när ni lanar, kolla om det hjälper att stänga av nätagget. Om ni har någon slags multimeter så kan ni ju kolla så att datorn verkligen får all den el den behöver. Annars kan det vara att ert garage inte har dom bästa kablarna och att dom börjar bli utslitna. OCH, är det bara du som har det problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Hur många är ni när ni lanar, kolla om det hjälper att stänga av nätagget. Om ni har någon slags multimeter så kan ni ju kolla så att datorn verkligen får all den el den behöver. Annars kan det vara att ert garage inte har dom bästa kablarna och att dom börjar bli utslitna. OCH, är det bara du som har det problemet? Vi sitter 3 pers, vi har ett nytt garage (byggdes för ca 2 år sedan). Ska kolla strömmen senare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Vi sitter 3 pers, vi har ett nytt garage (byggdes för ca 2 år sedan). Ska kolla strömmen senare... Rimligtvis så borde den få all el den behöver, 3 pers är inte särskillt mycket. Händer detta bara i spel eller händer det även när det gör annat? Är du verkligen säker på att det är problem med elen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Rimligtvis så borde den få all el den behöver, 3 pers är inte särskillt mycket. Händer detta bara i spel eller händer det även när det gör annat? Är du verkligen säker på att det är problem med elen? Det händer vad jag än gör... Jag tror att det är elen bara för att det är bara i mitt rum det fungerar, ingen annanstans. Det är skit konstigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Det händer vad jag än gör... Jag tror att det är elen bara för att det är bara i mitt rum det fungerar, ingen annanstans. Det är skit konstigt... Har du väldigt mycket onödiga saker i din dator (extra fläktar, extra lysen etcetc) som kan vara ström beroende? Det kan också vara problemet. Och använder ni skarvsladd och trycker in datorerna i samma uttag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Har du väldigt mycket onödiga saker i din dator (extra fläktar, extra lysen etcetc) som kan vara ström beroende? Det kan också vara problemet. Och använder ni skarvsladd och trycker in datorerna i samma uttag? Alla fläktar (chassi) är borttagna, inga lysen... Jag har enbart min dator i det uttaget jag använder... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Alla fläktar (chassi) är borttagna, inga lysen... Jag har enbart min dator i det uttaget jag använder... Säker på att just det uttaget inte är dåligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Säker på att just det uttaget inte är dåligt? Men som jag har skrivit förr, det händer inte bara här utan hos kompisar också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Väldigt underligt problem. Ska kolla runt lite och höra med kompisar och se om dom har varit med om liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Pröva med BARA en dator igång. Det låter som om det är något problem med garaget, icohförsig så ska inte 2 år vara så gammalt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Pröva med BARA en dator igång. Det låter som om det är något problem med garaget, icohförsig så ska inte 2 år vara så gammalt Men som sagt, det händer även hos kompisar... Bara hos kompisar och i mitt garage, inte i mitt rum... Ska dock prova ett eluttag i ett annat rum! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Men som sagt, det händer även hos kompisar... Bara hos kompisar och i mitt garage, inte i mitt rum... Ska dock prova ett eluttag i ett annat rum! Så dom andra datorerna starta hinner inte heller starta (eller fungera), jag trodde dom andra var igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Låter mer som ett värmeproblem med datorn, kan vara så att när ni sitter 3 pers blir det varmare än vanligt. Att det skulle ha med uttaget eller liknande låter väldigt osannolikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 22 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Låter mer som ett värmeproblem med datorn, kan vara så att när ni sitter 3 pers blir det varmare än vanligt. Att det skulle ha med uttaget eller liknande låter väldigt osannolikt. Tror inte det kan vara värmeproblem... Processorn låg på 40 grader och grafik kortet på ca 60... Rumstemperaturen i garage var också 19 grader så det var faktiskt ganska svalt där inne! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Tror inte det kan vara värmeproblem... Processorn låg på 40 grader och grafik kortet på ca 60... Rumstemperaturen i garage var också 19 grader så det var faktiskt ganska svalt där inne! Du vet inget sammanhang mellan dina kompisars hem och garage? Typ som sammam gren uttag eller liknande. Annars har du garantin kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 22 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Du vet inget sammanhang mellan dina kompisars hem och garage? Typ som sammam gren uttag eller liknande. Annars har du garantin kvar? Ingen garanti kvar... Dock så kanske alla har nyare el system hemma hos dom... Vi har ett annat elsystem i garage än i huset, undrar om mitt el aggregat inte gillar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts