Tweak Skrivet 12 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2010 Nej, det tycker jag inte. Har man som artist chansen att spela som musik inför en allt annat än homogen publik på tre miljoner är man dum om man inte tar den. Det där är ju iofs lika dumt som att säga att man är dum om man tar den. Finns massa anledningar till att ta den, och massa till att inte göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Det där är ju iofs lika dumt som att säga att man är dum om man tar den. Finns massa anledningar till att ta den, och massa till att inte göra det. Vad finns det för bra anledning till att inte ta den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Vad finns det för bra anledning till att inte ta den? Kan du seriöst inte tänka ut några själv? Det finns såklart hur många som helst. Man kanske känner att musik inte är till för att tävlas i, inte är till för att skrivas för så breda massor som möjligt, inte är till för att stöpas i bestämda former som att låten måste vara tre minuter, man kanske inte vill delta i ett stort mediejippo, man kanske inte ens skrev sin musik från första början för att spela den inför tre miljoner människor etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Kan du seriöst inte tänka ut några själv? Det finns såklart hur många som helst. Man kanske känner att musik inte är till för att tävlas i, inte är till för att skrivas för så breda massor som möjligt, inte är till för att stöpas i bestämda former som att låten måste vara tre minuter, man kanske inte vill delta i ett stort mediejippo, man kanske inte ens skrev sin musik från första början för att spela den inför tre miljoner människor etc. Well, skriver man musik till sig själv är man inte musiker, då är man egoist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Well, skriver man musik till sig själv är man inte musiker, då är man egoist. Okej, du höll alltså inte med om en av punkterna, men jag tror du förstår poängen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Okej, du höll alltså inte med om en av punkterna, men jag tror du förstår poängen. Förstår poängen, men tycker du har fel. Fördelarna väger över nackdelarna på ett så fånigt sätt så det faktiskt bara blir dumt om man försöker försvara varför man inte skulle göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 Jag förstår också poängen, men håller heller inte med. Ska man hålla på med musik till vardags och kunna leva på det måste man göra sånna grejer nån gång då och då. Svälja sin stolthet. Jag personligen hade tyckt det hade vart skitkul att bara få synas i tv, men sen är jag billig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 Ska man hålla på med musik till vardags och kunna leva på det måste man göra sånna grejer nån gång då och då. Svälja sin stolthet. Fast det där är ju bevisligen inte sant, finns massa artister som inte kompromissar eller horar ut sig och ändå kan leva på sin musik, och låter ju för övrigt helt absurt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 Fast det där är ju bevisligen inte sant, finns massa artister som inte kompromissar eller horar ut sig och ändå kan leva på sin musik, och låter ju för övrigt helt absurt. Nu behöver man väl inte dra det till att man horar ut sig för att man ställer upp i melodifestivalen. Dock finns det en anledning som kan ge olika stora konsekvenser beroende på vad man nu pysslar med för musik och hur fansen ser ut. Och som ni kanske förstått redan där så tänker jag på att fans kan bli upprörda för att man är med i något där man inte vill se sin musik. Vissa kanske känner att de aldrig kan lyssna på gruppen/artisten i fråga någonsin mer och andra börjar lyssna just för att de ställde upp. Förmodligen fler av det senare. Personligen skulle jag aldrig vilja se många av de band jag tycker om stå på scen i Melodifestivalen. Inte som det ser ut nu. För idag är melodifestivalen något med väldigt dålig musik, för mig. SEN kanske det kan förändras. StellHell: Vore det inte en Idé att klippa ut/kopiera de här posterna och slänga in i en ny tråd (om det nu inte finns en melodifestivaltråd.. Har inte sett nån dock) ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Att sluta lyssna på ett band för att man tycker dom säljer sig är enligt mig det töntigaste som finns. Tex alla fans som började hata Metallica efter svarta plattan är inte äkta Metallica fans. Dom gnällde på att låtarna hade blivit mer strukturerade med vers och refräng och så, för att dom ansåg att då "sålde" metallica sig till en bredare publik. Dom är bara patetiska imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Att sluta lyssna på ett band för att man tycker dom säljer sig är enligt mig det töntigaste som finns. Tex alla fans som började hata Metallica efter svarta plattan är inte äkta Metallica fans. Dom gnällde på att låtarna hade blivit mer strukturerade med vers och refräng och så, för att dom ansåg att då "sålde" metallica sig till en bredare publik. Dom är bara patetiska imo. Om man tycker att musiken blev sämre är det väl befogat? Men det var ändå inte vad jag pratade om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Nej jag vet. Skitsamma, du har dina poänger helt klart! Vi tycker bara olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 Vice City FM Alla låtar från VC-stationen i Gay Tonys Ballad, som tyvärr bara finns med på skivan och inte om man laddar hem. Tycker att det är ett antal riktigt bra låter, och kan bara be och hoppas att nästa spel är tillbaka i Vice City. Cheers mate. Jag letade efter en dylik playlist, googlade och så hittade jag den här på GTAsajten! What are the odds? Den i särklass bästa stationen i IV förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 http://data.fuskbugg.se/skalman01/spotify2.jpg Fint spotify är fint Fungerar bara, vad jag vet, att ändra tema på mac just nu, för att göra det: Högerklicka på spotify (Applikationen) -> Visa innehåll -> Content -> Resources -> Bara att ändra de bilder ni vill. Vet inte om det faktiskt finns några teman uppe, men kan lägga upp mitt om någon som använder mac vill ha det. (Ursäktar för låg kvalitet på bilden) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 Fint spotify är fint Fungerar bara, vad jag vet, att ändra tema på mac just nu, för att göra det: Högerklicka på spotify (Applikationen) -> Visa innehåll -> Content -> Resources -> Bara att ändra de bilder ni vill. Vet inte om det faktiskt finns några teman uppe, men kan lägga upp mitt om någon som använder mac vill ha det. (Ursäktar för låg kvalitet på bilden) Vackert! Johnny Cash skivan är bra med. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 (redigerad) Nu behöver jag er hjälp, tappra GTAsajtare! Music of 2010 - http://open.spotify.com/user/oksar/playlis...hl6zDZHcTaE34BI Släng in all bra musik som släppts (hittills) 2010 - OBS!! lägg helst inte in hela album då det kan blir väldigt monotont för alla som vill höra vidda lite vyer med blandad musik. Tack! : D Redigerad 22 mars, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Nu behöver jag er hjälp, tappra GTAsajtare! Music of 2010 - http://open.spotify.com/user/oksar/playlis...hl6zDZHcTaE34BI Släng in all bra musik som släppts (hittills) 2010 - OBS!! lägg helst inte in hela album då det kan blir väldigt monotont för alla som vill höra vidda lite vyer med blandad musik. Tack! : D Bra grej! Kan underlätta list-skapandet i slutet av året. Slänger in det jag kommer på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 (redigerad) . Redigerad 11 april, 2015 av Green_Goblin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Nu behöver jag er hjälp, tappra GTAsajtare! Music of 2010 - http://open.spotify.com/user/oksar/playlis...hl6zDZHcTaE34BI Släng in all bra musik som släppts (hittills) 2010 - OBS!! lägg helst inte in hela album då det kan blir väldigt monotont för alla som vill höra vidda lite vyer med blandad musik. Tack! : D La in This Momentary till The Opener. Höll med om jj-åtarna också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Bra grej! Kan underlätta list-skapandet i slutet av året. Slänger in det jag kommer på! La in This Momentary till The Opener. Höll med om jj-åtarna också. Nice! Jag lade nu precis till Into The Light av jj, gillar kommentatorn som dem har. Lite uppföljare till Intermezzo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts