Jump to content

Spotify

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Listan föll inte just mig i smaken iallafall, är inte allt för förtjust de där franska house frasiga tonerna, som listan bestod av mest, menar Waters of Nazareth-stuket. Men bygg på och lägg till lite mer varierat. :naughty:

Postar min(a) egna listor igen, eftersom de hamnade så långt ner på förra sidan. Den första är 80% electro house, och håller sig på det spåret med ett fåtal undantag till mainstream house och progressive. Andra är främst europeisk progressive trance men även någon amerikansk trancelåt.

Jag har en jag knåpat ihop under en tid. Främst electro, men också mainstream, vocal och lite progressive-liknande. :P

Håller mest på med min trance-lista just nu. Främst progressive trance. :)

Hör gärna konstruktiv kritik från folk, vad som skulle kunna passa in, vad som inte passar in...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Listan föll inte just mig i smaken iallafall, är inte allt för förtjust de där franska house frasiga tonerna, som listan bestod av mest, menar Waters of Nazareth-stuket. Men bygg på och lägg till lite mer varierat. :)

Postar min(a) egna listor igen, eftersom de hamnade så långt ner på förra sidan. Den första är 80% electro house, och håller sig på det spåret med ett fåtal undantag till mainstream house och progressive. Andra är främst europeisk progressive trance men även någon amerikansk trancelåt.

Hör gärna konstruktiv kritik från folk, vad som skulle kunna passa in, vad som inte passar in...

Jag förstår vad du menar. Justice själv sa att dem tröttnade på det soundet efter 6 månader då dem gjort Half an Edit Remix'en och Waters of Nazareth. Då började dem med DANCE och använde sig av barnkörer etc för att skilja sig mot sina tidigare låtar. :P

Edit: Din lista var också jävligt skön, Panimala. Lite lugnare och mjukare låtar. Blandat är bra. :naughty:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart fan har Bob Dylan tagit vägen? :)

Första gången jag tar dessa ord i min mun, men - Jäkla skivbolag.

Song for Bob Dylan’s Music Label

Melodi: The Times They Are-A Changin'

Come gather round music execs

Wherever you roam

And admit that the market

Around you has grown

And accept it that soon

Your cash cows have flown.

If your income to you

Is worth savin’

Then you better start un-removin’ those Dylan tracks

Or you’ll sink like a stone

For the times they are a-changin’.

Come writers and bloggers

Who retweet with your ken

And keep your share ratio high

The chance won’t come again

But don’t download too soon.

For the law’s still in spin

And there’s no tellin’ who

The RIAA’s tracin’

For the loser now

Will be later to win

Come Deezer, Spotify

Please heed the scream

Don’t stand in the doorway

Don’t turn off our stream

For he that goes premium

Will be he who has grace.

There’s an approval system outside

And it is ragin’

It’ll soon shake your iPhone

And rattle your subscriber-base

Come mothers and fathers

Throughout the land

And don’t criticize

What you can’t understand.

Your sons and your daughters

Are beyond your level of technical competence

Your old CDs are

Rapidly agin’

Please get out of the bandwidth

If you can’t lend your hand

The cloud it is drawn

The stream it is cast

The slow one now

Will later be fast

As the download now

Will later be past.

The music ownership model is

Rapidly fadin’

And the first one now

Will later be last

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan? Hej svenne, tja svenne, tjo svenne...

Den började spelas så fort jag läste det där :confused:

Och på en lite mer seriös notering har jag verkligen börjat vänja mig vid att reklam är ett naturligt inslag i musiklyssnande. Och det är faktiskt okej. Det enda jag inte är ett jättestort fan av är reklam i form av musik, som typ Daniel Lindström, Melody Gardot, eller <tredje exempel här>. Det liksom hämmar musik-flowet man kommer in i, till skillnad från 'prat-reklam', som bara sätter en liten paus för det, och där man kan återvända till sitt musiklyssnande inom någon minut.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte att jag till så liten grad som möjligt själv ska bestämma vad jag ska lyssna på den här veckan - lite som ett experiment, och för att bredda min smak. Så släng gärna in en låt/skiva eller två eller tretton! Vad som helst - tänk inte på vad jag normalt sett lyssnar på, utan ju mer obskyrt, svårgreppbart, udda, hårt, exotiskt, kantigt, luddigt - desto bättre.

Axels soundtrack för v33

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte att jag till så liten grad som möjligt själv ska bestämma vad jag ska lyssna på den här veckan - lite som ett experiment, och för att bredda min smak. Så släng gärna in en låt/skiva eller två eller tretton! Vad som helst - tänk inte på vad jag normalt sett lyssnar på, utan ju mer obskyrt, svårgreppbart, udda, hårt, exotiskt, kantigt, luddigt - desto bättre.

Axels soundtrack för v33

Trevlig lista (hittils). Snabb påökning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Axels soundtrack för v33

Intressant! Rolig idé :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevlig lista (hittils). Snabb påökning.

Ja, en skön blanding hittills :lol:

Men det andra stämmer ej - på mer än ett dygn (jag pitchade för den på Bilddagboken igår) har det bara kommit in ~2 timmar musik! Det betyder att det typ kommer vara tyst från och med klockan 16 ;)

Veckans, förresten:

post-8685-1249905634_thumb.jpg

(tack för Florence+The Machine och Miike Snow-tipsen i Musiktipstråden!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det andra stämmer ej - på mer än ett dygn (jag pitchade för den på Bilddagboken igår) har det bara kommit in ~2 timmar musik! Det betyder att det typ kommer vara tyst från och med klockan 16 ;)

Ett tips är att du kan se till att göra en top10-lista efter veckan som gått på de tio låtar du gillat mest eller de låtar du blivit mest förvånad av att du gillat eller ... eller ... ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det andra stämmer ej - på mer än ett dygn (jag pitchade för den på Bilddagboken igår) har det bara kommit in ~2 timmar musik! Det betyder att det typ kommer vara tyst från och med klockan 16 :wub:

Veckans, förresten:

Lite mer än 1 timmes musik ungefär sen jag kollade för runt två timmar sen. ;)

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det blir ju inte så roligt när folk kickar in 10-12 låtar av samma artist. Det ska väl vara lite variation.

Jag förstår hur du tänker, men jag tar gärna emot alla tips! Om någon verkligen tycker att en hel siva är jättebra, är det något jag också vill uppleva, och enda chansen är att lyssna på hela skivan. Tycker jag att den är tråkig, kommer jag inte tvinga mig igenom den. Och 'shuffle'-funktionen är ju till för att ge variation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor