Saleen Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Electrofied http://open.spotify.com/user/oksar/playlis...kGhbvizB2V' Jag har själv suttit och knåpat ihop denna lista som innehåller electro-musik av ett par olika slag. En del låtar är lite råare och en del lite mjukare. Enjoy! Säg vad ni tycker också! Är det någon låt som inte passar etc.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 Listan föll inte just mig i smaken iallafall, är inte allt för förtjust de där franska house frasiga tonerna, som listan bestod av mest, menar Waters of Nazareth-stuket. Men bygg på och lägg till lite mer varierat. Postar min(a) egna listor igen, eftersom de hamnade så långt ner på förra sidan. Den första är 80% electro house, och håller sig på det spåret med ett fåtal undantag till mainstream house och progressive. Andra är främst europeisk progressive trance men även någon amerikansk trancelåt. Jag har en jag knåpat ihop under en tid. Främst electro, men också mainstream, vocal och lite progressive-liknande. Håller mest på med min trance-lista just nu. Främst progressive trance. Hör gärna konstruktiv kritik från folk, vad som skulle kunna passa in, vad som inte passar in... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 http://open.spotify.com/user/towbiatzu/pla...bYBfU0ezNcZXs7u Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 (redigerad) Listan föll inte just mig i smaken iallafall, är inte allt för förtjust de där franska house frasiga tonerna, som listan bestod av mest, menar Waters of Nazareth-stuket. Men bygg på och lägg till lite mer varierat. Postar min(a) egna listor igen, eftersom de hamnade så långt ner på förra sidan. Den första är 80% electro house, och håller sig på det spåret med ett fåtal undantag till mainstream house och progressive. Andra är främst europeisk progressive trance men även någon amerikansk trancelåt. Hör gärna konstruktiv kritik från folk, vad som skulle kunna passa in, vad som inte passar in... Jag förstår vad du menar. Justice själv sa att dem tröttnade på det soundet efter 6 månader då dem gjort Half an Edit Remix'en och Waters of Nazareth. Då började dem med DANCE och använde sig av barnkörer etc för att skilja sig mot sina tidigare låtar. Edit: Din lista var också jävligt skön, Panimala. Lite lugnare och mjukare låtar. Blandat är bra. Redigerad 6 augusti, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 7 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2009 Vart fan har Bob Dylan tagit vägen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2009 Vart fan har Bob Dylan tagit vägen? Det kan man fråga sig. Tur att jag har hela hans diskografi på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2009 http://open.spotify.com/user/slurping/play...1OVsS8BUuQdkG2u vad tycks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2009 Vart fan har Bob Dylan tagit vägen? Första gången jag tar dessa ord i min mun, men - Jäkla skivbolag. Song for Bob Dylan’s Music Label Melodi: The Times They Are-A Changin' Come gather round music execs Wherever you roam And admit that the market Around you has grown And accept it that soon Your cash cows have flown. If your income to you Is worth savin’ Then you better start un-removin’ those Dylan tracks Or you’ll sink like a stone For the times they are a-changin’. Come writers and bloggers Who retweet with your ken And keep your share ratio high The chance won’t come again But don’t download too soon. For the law’s still in spin And there’s no tellin’ who The RIAA’s tracin’ For the loser now Will be later to win For the times they are a-changin’. Come Deezer, Spotify Please heed the scream Don’t stand in the doorway Don’t turn off our stream For he that goes premium Will be he who has grace. There’s an approval system outside And it is ragin’ It’ll soon shake your iPhone And rattle your subscriber-base For the times they are a-changin’. Come mothers and fathers Throughout the land And don’t criticize What you can’t understand. Your sons and your daughters Are beyond your level of technical competence Your old CDs are Rapidly agin’ Please get out of the bandwidth If you can’t lend your hand For the times they are a-changin’. The cloud it is drawn The stream it is cast The slow one now Will later be fast As the download now Will later be past. The music ownership model is Rapidly fadin’ And the first one now Will later be last For the times they are a-changin’. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2009 Vad fan? Hej svenne, tja svenne, tjo svenne... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2009 (redigerad) Vad fan? Hej svenne, tja svenne, tjo svenne... Den började spelas så fort jag läste det där Och på en lite mer seriös notering har jag verkligen börjat vänja mig vid att reklam är ett naturligt inslag i musiklyssnande. Och det är faktiskt okej. Det enda jag inte är ett jättestort fan av är reklam i form av musik, som typ Daniel Lindström, Melody Gardot, eller <tredje exempel här>. Det liksom hämmar musik-flowet man kommer in i, till skillnad från 'prat-reklam', som bara sätter en liten paus för det, och där man kan återvända till sitt musiklyssnande inom någon minut. Redigerad 8 augusti, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 (redigerad) Jag tänkte att jag till så liten grad som möjligt själv ska bestämma vad jag ska lyssna på den här veckan - lite som ett experiment, och för att bredda min smak. Så släng gärna in en låt/skiva eller två eller tretton! Vad som helst - tänk inte på vad jag normalt sett lyssnar på, utan ju mer obskyrt, svårgreppbart, udda, hårt, exotiskt, kantigt, luddigt - desto bättre. Axels soundtrack för v33 Redigerad 10 augusti, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 Jag tänkte att jag till så liten grad som möjligt själv ska bestämma vad jag ska lyssna på den här veckan - lite som ett experiment, och för att bredda min smak. Så släng gärna in en låt/skiva eller två eller tretton! Vad som helst - tänk inte på vad jag normalt sett lyssnar på, utan ju mer obskyrt, svårgreppbart, udda, hårt, exotiskt, kantigt, luddigt - desto bättre. Axels soundtrack för v33 Trevlig lista (hittils). Snabb påökning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 Jag tänkte att jag till så liten grad som möjligt själv ska bestämma vad jag ska lyssna på den här veckan - lite som ett experiment, och för att bredda min smak. Så släng gärna in en låt/skiva eller två eller tretton! Vad som helst - tänk inte på vad jag normalt sett lyssnar på, utan ju mer obskyrt, svårgreppbart, udda, hårt, exotiskt, kantigt, luddigt - desto bättre. Axels soundtrack för v33 Intressant! Rolig idé Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 Trevlig lista (hittils). Snabb påökning. Ja, en skön blanding hittills Men det andra stämmer ej - på mer än ett dygn (jag pitchade för den på Bilddagboken igår) har det bara kommit in ~2 timmar musik! Det betyder att det typ kommer vara tyst från och med klockan 16 Veckans, förresten: (tack för Florence+The Machine och Miike Snow-tipsen i Musiktipstråden!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 Ja, en skön blanding hittills Men det andra stämmer ej - på mer än ett dygn (jag pitchade för den på Bilddagboken igår) har det bara kommit in ~2 timmar musik! Det betyder att det typ kommer vara tyst från och med klockan 16 (tack för Florence+The Machine och Miike Snow-tipsen i Musiktipstråden!) Ett tips är att du kan se till att göra en top10-lista efter veckan som gått på de tio låtar du gillat mest eller de låtar du blivit mest förvånad av att du gillat eller ... eller ... ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 (redigerad) Ja, en skön blanding hittills Men det andra stämmer ej - på mer än ett dygn (jag pitchade för den på Bilddagboken igår) har det bara kommit in ~2 timmar musik! Det betyder att det typ kommer vara tyst från och med klockan 16 Veckans, förresten: (tack för Florence+The Machine och Miike Snow-tipsen i Musiktipstråden!) Lite mer än 1 timmes musik ungefär sen jag kollade för runt två timmar sen. Redigerad 10 augusti, 2009 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 Ett tips är att du kan se till att göra en top10-lista efter veckan som gått på de tio låtar du gillat mest eller de låtar du blivit mest förvånad av att du gillat eller ... eller ... ja. Bra tips indeed! Lite mer än 1 timmes musik ungefär sen jag kollade för runt två timmar sen. Aight. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Jävla Glas Vegas-reklam som kommer efter varannan låt. Dööööö. 80talsdiscolistan! Jag är på sånt humör idag! http://open.spotify.com/user/drakfanskap/p...dqgGTYMPhiPkzsU Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Bra tips indeed! Aight. Fast det blir ju inte så roligt när folk kickar in 10-12 låtar av samma artist. Det ska väl vara lite variation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Fast det blir ju inte så roligt när folk kickar in 10-12 låtar av samma artist. Det ska väl vara lite variation. Jag förstår hur du tänker, men jag tar gärna emot alla tips! Om någon verkligen tycker att en hel siva är jättebra, är det något jag också vill uppleva, och enda chansen är att lyssna på hela skivan. Tycker jag att den är tråkig, kommer jag inte tvinga mig igenom den. Och 'shuffle'-funktionen är ju till för att ge variation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts