Skotten_31 Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Finns ett program som man kör i bakgrunden som rippar låtarna medan de spelas. Förstår dock inte varför man skulle vilja det så själva grejen med spotify är att det just streamas. Man kanske vill lägga låtar på sin mobil/mp3/ipod Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Man kanske vill lägga låtar på sin mobil/mp3/ipod Det är ju mycket lättare att ladda hem låtarna på gammalt hederligt vis då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Finns ju program som spelar in direkt från Stereo Mix. Audacity är en av dem, gratis också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Fått? Vad menas? Var med i en tävling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Jag önskar det fanns bättre sätt att få fram helt random låtar. En slumpa-knapp vore nice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Är det bara jag eller kommer reklamen mer och mer sällan? \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Är det bara jag eller kommer reklamen mer och mer sällan? \o/ Vilken reklam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Är det bara jag eller kommer reklamen mer och mer sällan? \o/ Har aldrig tyckt att den kommit tillräckligt ofta för att alls störa mig på det. Har inte heller märkt av att det skulle vara mer sällan nu. Vilken reklam? Ingen är avis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Vilken reklam? Har aldrig tyckt att den kommit tillräckligt ofta för att alls störa mig på det. Har inte heller märkt av att det skulle vara mer sällan nu. Nej men seriöst, i början fick jag alltid den här irriterande kärleksdikts reklamen efter kanske en 5-6 låtar. Nu mera hinner jag lyssna igenom c.a 1½ album innan reklamen kommer vilket bara är \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Ingen är avis Jag är avis, är så pass irriterad på reklamen att jag funderar på att köpa premium men jag tror att jag väntar tills de har ett lite större utbud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Det måste bero på vart i landet man bor alltså. Jag har haft Spotify igång i många timmar nu och bara haft ett reklambrejk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Ingen är avis Försökte inte göra någon avis heller. Don't worry, be happy now. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Suck, fick precis det här från Spotify... Förtroendet för dem sjönk drastiskt. Dear Spotify user, Last week we were alerted to a group that managed to compromise our protocols. After investigating we concluded that this group had gained access to information that could allow testing of a very large number of passwords, possibly finding the right one. The information was exposed due to a bug that we discovered and fixed on December 19th, 2008. Until last week we were unaware that anyone had had access to our protocols to exploit it. Along with passwords, registration information such as your email address,birth date, gender, postal code and billing receipt details were potentially exposed. Credit card numbers are not stored by us and were not at risk. All payment data is handled by a secure 3rd party provider. If you have an account that was created on or before December 19th 2008, we strongly suggest that you change your password and strongly encourage you to change your passwords for any other services where you use the same password. When choosing your password we provide you with an indicator of the password strength to help you choose a good one. To change your password please visit your profile page on our website. https://www.spotify.com/en/account/profile/ For the technically minded amongst you, the information that may have been exposed when our protocols were compromised is the password hashes. As stated, we never store passwords, and they have never been sent over the Internet unencrypted, but the combination of the bug and the group's reverse-engineering of our encrypted streaming protocol may have given outsiders access to individual hashes. The hashes are salted, making attacks using rainbow tables unfeasible. Short or otherwise bad passwords could still be vulnerable to offline targeted brute-force or dictionary attacks on individual users, but you could not run attacks in parallel. Also, there has been no known breach of our internal systems. A complete user database has not been leaked, but until December 19th, 2008 it was possible to access the password hashes of individual users had you reverse-engineered the Spotify protocol and knew the username. We are really sorry about this and hope you accept our apologies. We're doubling our efforts to keep the systems secure in order to prevent anything like this from happening again. Regards, The Spotify Team Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Suck, fick precis det här från Spotify... Förtroendet för dem sjönk drastiskt. Jag är för trött och allmänt för lat för att läsa allt det där så finns det någon som kan sammanfatta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Jag är för trött och allmänt för lat för att läsa allt det där så finns det någon som kan sammanfatta? Har du skapat ett konto före den 19 December så är det någon som känner till ditt lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Har du skapat ett konto före den 19 December så är det någon som känner till ditt lösenord din lösenords-hash. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Har du skapat ett konto före den 19 December så är det någon som känner till ditt lösenord. ok. Damn. Jag minns inte när jag skapade mitt konto. Får kolla upp mail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Har du skapat ett konto före den 19 December så är det någon som känner till ditt lösenord. What the... Kommer inte ihåg när jag gjorde mitt acc heller, hittar inget mail från dom om uppgifterna heller :/ Tror dock jag gjorde mitt efter julafton o så men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Skönt, jag skapade mitt den 21 december. Hade verkligen inte orkat hålla på och byta lösenord igen, jag har fortfarande inte lärt mig vilket lösenord jag har var sedan silentwhisper-historian. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Fan... Tror ni att man måste byta lösenord om man registrerade sig före 19/12, men har ändrat lösenord efter det? Jag hatar sånt här, det är sjukt jobbigt att hitta på massa nya lösenord. Jag drabbades av samma sak genom prisjakt för inte längesen, det var därför jag ändrade mitt lösenord på spotify också. Jag har många lösenord jag går runt på, men nu klarar jag fan inte av mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts