Jump to content

Trådlöst problem!

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan (och God Jul)! :D

Det har dykt upp ett underligt problem med mitt trådlösa nätverk,

allting började för ungefär en vecka sen...

Helt plötsligt började det bara blinka och blinka på modemet på min dator,

jag trodde att det var ett virus och formaterade hårddisken men det blinkar fortfarande

lika mycket som det gör om man laddar ner något!

Är det någon som vet vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill vara säker på att det är inte nåt fel så kolla upp dina föräldrars trådlösa och se om deras kort/usb blinkar också. Kollade nyss på mitt sen där ute både står och blinkar. Men som sagt för att vara säker kolla dina föräldrars kort så om de blinkar också annars är det inge fel mitt har blinkat sen ja fick trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill vara säker på att det är inte nåt fel så kolla upp dina föräldrars trådlösa och se om deras kort/usb blinkar också. Kollade nyss på mitt sen där ute både står och blinkar. Men som sagt för att vara säker kolla dina föräldrars kort så om de blinkar också annars är det inge fel mitt har blinkat sen ja fick trådlöst.

Det har jag kollat och det blinkar också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan (och God Jul)! :)

Det har dykt upp ett underligt problem med mitt trådlösa nätverk,

allting började för ungefär en vecka sen...

Helt plötsligt började det bara blinka och blinka på modemet på min dator,

jag trodde att det var ett virus och formaterade hårddisken men det blinkar fortfarande

lika mycket som det gör om man laddar ner något!

Är det någon som vet vad problemet kan vara?

Menar du nätverkskortet i datorn eller på ett seperat modem?

Men alltså, det ska blinka. På nätverkskortet ska det blinka varje gång kortet tar emot/skickar paket så man vet att det funkar. Samma på modemet, Det ska blinka varje gång den tar emot och skickar trafik.

Så är du helt säker på att det inte blinkat innan? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du nätverkskortet i datorn eller på ett seperat modem?

Men alltså, det ska blinka. På nätverkskortet ska det blinka varje gång kortet tar emot/skickar paket så man vet att det funkar. Samma på modemet, Det ska blinka varje gång den tar emot och skickar trafik.

Så är du helt säker på att det inte blinkat innan? :mf_doof:

Det är klart att det ska blinka, men det blinkar ovanligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart att det ska blinka, men det blinkar ovanligt mycket.

Ok, undrade om du visste det (no offence). Men det är nog för att du tankar eller så är det väl bara mycket trafik :mf_doof:

Det är som skulle tyda på något dåligt är om någon spammar dig med paket, kan sega ner ditt nät LITE men borde inte ha en gigantisk effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, undrade om du visste det (no offence). Men det är nog för att du tankar eller så är det väl bara mycket trafik :)

Det är som skulle tyda på något dåligt är om någon spammar dig med paket, kan sega ner ditt nät LITE men borde inte ha en gigantisk effekt.

Okej, så det är inget farligt? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor