The Dude Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Vad har ni ätit och druckit för festligheter idag? I vårat julfirande har maten och drycken en väldigt stor roll så jag tänkte att jag skapar en tråd där vi kan lägga upp bilder och beskriva vad som har dukats fram på bordet denna dag. Allt från bilder på glögg & pepparkakor till julbordets alla sillar! Så jag får väl börja då. Idag åt vi lammstek m. vitlökspure och ugnsgrönsaker. Innan maten drack vi St. Peters Winter Ale. Efter maten blev det kaffe och chilichocklad. Jag skulle ta en bild på själva tallriken som den såg ut men var hungrig och glömde bort det, men har en bild på bordet och på såsen =D Imorgon väntas något riktigt najs vill jag lova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Äter inte någon speciell mat, förutom på julafton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Nu sitter jag här och dricker Grythyttans skogsglögg, tillsammans med julens första gravlax-mackor. Helt underbart, gravad lax går ej att slå. Julmaten invigs först den 23:e. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Julmat skall ätas på julafton och julafton bara Dagen innan julafton står mamma i köket och gör Janssons Frestelse. Själv hatar jag denna maträtt och nöjer mig med hemmagjorda köttbullar, prinskorv, skinka och potatis. Julmust tackar man ju heller inte nej till. Glögg däremot är något jag inte tycker om. Spelar ingen roll hur många gånger nån kompis sjunger "B-L-O-S-S-A B-L-O-S-S-A glöggen heter Blossa" jag kommer aldrig att tycka om glögg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Lamm är ju inte klassisk julmat men i den här tråden räknar jag allt som man äter och dricker i samband med julfestligheterna som julmat. Vi har inte heller janson, prinskorvar osv. fören julafton. Sen äter vi det en gång till, resterna, på annandagen till lunch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Ofan, så allt man äter just nu är julmat, visste jag inte. Aja, ett paket prinskorv, ett par pepparkakor och himmelskröra (smörkolagräddglass med chokladsås). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 http://kokosprick.blogg.se/images/jultallrik_1163022479.jpgåg Jättegott Nej, men seriöst, vi äter bara på Julafton och resterna på juldagen. Har hänt nåt år att vi ätit julbord ute på restaurang dagarna innan jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Dagens jullunch: Euroshopper-tortellini med ostfyllning och pesto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Månadens jullunch: Snabbmakaroner med "Piffi Allkrydda" och ketchup. Win Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Min familj har ännu inte börjat med att äta middag i samband med julfirandet, men jag längtar så efter fasters kubb! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Det enda jag har fått i mig i julväg är nog glögg. Vi väntar med julmat tills julafton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Ser verkligen mysigt ut! onT: Snabbmakaroner och köttbullar nu till lunch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 (redigerad) - Redigerad 15 februari, 2023 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Sista bilden ser riktigt smarrig ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Nästa år vill jag tillhöra The Dudes familj. Har du någon släkting som är singel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 (redigerad) Sista bilden ser riktigt smarrig ut. Ja jag blev förvånad att det såg så läckert ut fast jag använde blixt. Att fotografera mat så det ser gott ut till en kokbok eller så är svårt har jag hört. Har tänkt på att de alltid använder väldigt kort skärpedjup men kan ju tyvärr inte mecka så mycket med det i min kompaktkamera. Maimstream: män eller kvinnor? Jag tror den enda kvinnan som är ledig är min storasyster som jag bor med i Stockholm, du kan ju ringa henne Annars är det jag och en jämnårig kusin, samt en yngre kusin på 15 som är singel Edit! Kom på att en tjejkusin har fött en unge som fyller ett år på juldagen som också kommer men då får du vänta 14 år innan det är okej. Kan du göra det? Mat-edit 2: glömde nämna att det var hemodlad sparris i rätten också som ni kan se. Edit 3: personerna på bilderna är mina kusiners föräldrar. More people to come och mer mat. Vi kommer bli 18 total... Redigerad 20 december, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Maimstream: män eller kvinnor? Jag tror den enda kvinnan som är ledig är min storasyster som jag bor med i Stockholm, du kan ju ringa henne Det fungerar för mig! Det är ju trots allt maten jag vill åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Köttfifan vad sugen på mat man blir av den här tråden! Och då har jag ändå ätit gott idag redan. Fläskfilé med currysås och bananer. En favorit! Min syster är hemma över jul och hennes man är muslim... Så nu ska vi äta fläskkött i två veckor för hennes skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Koettfiiifaan vad förädiskt att kolla på dudes bilder!! Shit vad hungrig jag blev! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Hahaha, The Dudes bilder alltså. Jag blir helt galet hungrig. Verkar helt underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts