Jump to content

Nu får det fan vara nog!

Renard
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ramels väg i Rosengård som det här bråket verkar figurera runt var med i Uppdrag granskning för inte så länge sedan. I det skick lägenheterna var i kan man ju förstå om folk blir förbannade när ett sista andhål försvinner. Kackerlackor, små kryp i lägenheterna och fuktskadade söndermöglade badrum med äckliga fuktskador.

En parantes bara.

Att tända eld och kaxa med brankåren är inget att förespråka, men som redan sagts verkar det ju mest vara övriga bråkstakar som står för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ramels väg i Rosengård som det här bråket verkar figurera runt var med i Uppdrag granskning för inte så länge sedan. I det skick lägenheterna var i kan man ju förstå om folk blir förbannade när ett sista andhål försvinner. Kackerlackor, små kryp i lägenheterna och fuktskadade söndermöglade badrum med äckliga fuktskador.

En parantes bara.

Att tända eld och kaxa med brankåren är inget att förespråka, men som redan sagts verkar det ju mest vara övriga bråkstakar som står för det.

Shit, jag såg det där. När de rev loss lite tapet kryllade det av insekter. Hade inte stannat där i fem sekunder. Jag hatar kackerlackor, även fast jag aldrig sett någon på riktigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, jag såg det där. När de rev loss lite tapet kryllade det av insekter. Hade inte stannat där i fem sekunder. Jag hatar kackerlackor, även fast jag aldrig sett någon på riktigt. :mf_doof:

Kackerlackor är iofs större än att rymmas under en tapet men ja, de är riktigt jävla vidriga. Såg några sånna i thailand och kambodja. De är å ena sidan äckliga kryp så att man vill ta en tidning och slå ihjäl dem, men sen är de så stora och köttiga att man sen inte vill ta konsekvenserna av det. Plus att de förmodligen inte skulle dö. Tänk en näbbmus, fast i insektform.

Jävlarns vad off topic vi tar detta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det acceptabelt att invandrare säger "svenne" om svenskar men inte att svenskar säger "blatte" om invandrare? Jag tar precis lika illa upp när jag blir kallad för svenne som när en invandrare blir kallad för blatte. I skämtsyfte är det ok, jag känner en del invandrare som kallar mig för svenne för att skoja och jag kallar de för blatte för att skoja. No big deal. Men när folk verkligen menar det så är det annorlunda.

Haha, du är verkligen urtypen av en rätt puckad svensk tonåring som råkat ut för taskiga invandrare.

MyStiC: Varför tror du invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du är verkligen urtypen av en rätt puckad svensk tonåring som råkat ut för taskiga invandrare.

Eh, vi lämnar den diskussionen. Leder ingen vart. OT dessutom...

Oavsett om man är neger eller whitey bör man inte kasta smällare på hundar.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den absolut största anledningen till att mörkhyade invandrare begår fler brott och är överrepresenterade i Sveriges fängelser är för att de är fattiga. Bor man 7 pers i tvåa i ett område med mycket våld och man måste vara tuff för att klara sig på gatorna, och inte har något bättre att göra på kvällarna så är risken stor att man hamnar i kriminalitet. Det är segregationen och fattigdomen som är problemet.

När svenska ungdomar, Renard och övriga smygrasister här på forumet pratar om "invandrare" känner jag bara för att göra en facepalm. Ni är så jävla korkade.

Lätt för dig att säga som är en rikmansunge som är uppväxt i stort hus på Öland och som inte ens behöver betala körkortet själv. För oss som faktist växt upp i dessa skitområden ser verkligheten annorlunda ut. Jag har inget jobbeller utbildning, men jag begår inte brott. Sen spelar det ingen roll om man inte har något att göra på kvällarna, där jag bor finns det inte heller någon fritidsgård men det betyder inte att jag går ut och krossar rutor.

Så nej, det är inte bara en massa invandrarkids som springer runt och förstör i Rosengård, men visst finns det sådana också.

Mm, dom som förstört mest är idioter från AFA som själva tillhör den övre medelklassen. Rätt komiskt att dom vill hjälpa muslimer med tanke på deras olika åsiker vad gäller jämställdhet, homosexualitet m.m.

Sen får man väl skilja på invandrare och invandrare. Kineser t.ex. är underrepresenterade när det gäller våldsbrott. Och när det gäller att lära sig det svenska språket har östasiater rent generellt svårare än andra grupper.

För att gå on-topic: Jag tycker det är helt okej att skjuta smällare och raketer både före och efter nyår. Jag gjorde själv det när jag var i 13-14 års åldern, men inte på människor (förutom kompisar när man sköt på varandra), djur eller fordon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lätt för dig att säga som är en rikmansunge som är uppväxt i stort hus på Öland och som inte ens behöver betala körkortet själv. För oss som faktist växt upp i dessa skitområden ser verkligheten annorlunda ut. Jag har inget jobbeller utbildning, men jag begår inte brott. Sen spelar det ingen roll om man inte har något att göra på kvällarna, där jag bor finns det inte heller någon fritidsgård men det betyder inte att jag går ut och krossar rutor.

Hur ser det ut då, vilka typer av människor är det som vandaliserar i sitt eget område och vad tror du är anledningen?

Alla som lever under era förhållanden bråkar såklart inte, du är en av dem, men de som gör det tror jag till stor del är av anledningarna jag nämnde. Som du skriver har jag själv ingen erfarenhet av detta, bara teorier.

PS. Jag tycker att jag varken beter mig som eller är en rikemansunge och jag försöker inte vara det heller. Röstar på sossarna ffs :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser det ut då, vilka typer av människor är det som vandaliserar i sitt eget område och vad tror du är anledningen?

Alla som lever under era förhållanden bråkar såklart inte, du är en av dem, men de som gör det tror jag till stor del är av anledningarna jag nämnde. Som du skriver har jag själv ingen erfarenhet av detta, bara teorier.

PS. Jag tycker att jag varken beter mig som eller är en rikemansunge och jag försöker inte vara det heller. Röstar på sossarna ffs :)

Ledsen, borde inte kallat dig det. Var på dåligt humör och använde då min stereotypa bild. När det gäller dom som vandaliserar i sitt eget område har jag sett på invandrare och svenskar. Dom jag stör mig på mest är vänsterextremisterna som kommer dit och förstör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Häng hunden om den inte pallar lite smällar!

...?

Tycker väldigt synd om din hund Renard, och jag tycker synd om alla hundar som är livrädda för raketer. Många i min släkt, alla utom oss själv om jag tänker efter har hund, och Jag vet att Wilma är väldigt rädd för dom, och enligt dig minigun så ska vi hänga dom hundarna, ska vi hänga dom människorna som är rädda när det faller bomber också eller? Kanske dåligt argument eller så men vafan, det är sjukt synd om hundarna imo. Och att sen ungar går och kastar smällare på hunden det är ju sinnes, hoppas ni får tag i dom eller nått så dom lär sig att så gör man inte.

Vet inte ifall du var seriös minigun så jag menar inte att börja argumentera o bråka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara bespara hundskrället lite lidande. Bor man i en tätort får hunden tåla lite smällar, om inte får man:

1. Flytta

2. Hänga hunden så den slipper plågas

Det händer en gång om året, och ska man behöva vidta såna åtgärder för det? Nä.

Hunden får ju stå ut den dagen men det man inte behöver göra är ju att medvetet kasta på hunden, det är ju en helt annan sak, det ska man inte behöva stå ut med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Människor dör, spränger av sig kroppsdelar, får hörselskador, hundar blir skrämda, hus brinner ner, miljön förstörs ännu mer - det är sånt som händer medans resten av befolkningen avnjuter och ser på fina fyverkerier. Jag tror inte alls att du hade reagerat lika om det hade stått i tidningen och om det inte var familjs hund. Dock så är det helt fel att några dårar till ungdomar tar sig till väga att skjuta raketer mot levande varelser. Men det spelar ju uppenbarligen ingen roll - Man kommer ju undan med det. Det värsta som kan hända är en rättegång med ett litet straff även om det verkligen behövs maxad otur då. Självklart visar inte alla respekt eftersom dom inte har någon hyffs. Det är så synd att varje individ inte kan ta ansvar för sina handlingar. Det måste peka på att även vuxna människor inte är mogna nog att hantera människor eftersom en del har sprängt av sig händerna i fyllan, exempelvis. Jag tycker jätte synd om dina hundar. Dock så anser jag att fyverkerier inte skall bort. Det bör finnas andra lösningar.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det händer en gång om året, och ska man behöva vidta såna åtgärder för det? Nä.

Hunden får ju stå ut den dagen men det man inte behöver göra är ju att medvetet kasta på hunden, det är ju en helt annan sak, det ska man inte behöva stå ut med.

Det är inge idé att prata med minigun har har varit såhär förut han kommer med oseriösa saker samma sak med nåt om nån diskussion om GTA IV eller om det var nåt om djur så hållde han på med samma oseriösa sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor