Jump to content

Nu får det fan vara nog!

Renard
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När du läser eller hör att en kvinna blivit våldtagen så är jag säker på att du, precis som varje frisk människa, tycker synd om kvinnan.

Vänta nu, va? Om man inte känner sympati för en person man inte känner, för de har blivit våldtagen, så är man alltså sjuk i huvudet? Jag, personligen bryr mig inte om personen i fråga, såvida det inte händer någon nära/jag känner till. Och jag är nog ganska positivt inställd på att jag är rätt normal i skallen.

Jag håller mig till P-Cs argument. För jag är lat, och det här juletemat får mig att vilja sluta ögonen ur mig, så jag ska logga ut också. (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta nu, va? Om man inte känner sympati för en person man inte känner, för de har blivit våldtagen, så är man alltså sjuk i huvudet? Jag, personligen bryr mig inte om personen i fråga, såvida det inte händer någon nära/jag känner till. Och jag är nog ganska positivt inställd på att jag är rätt normal i skallen.

Hur tolkar du det så? Ska man vara så pass ordagrann som du väljer att vara så betyder inte "Alla friska människor tycker synd om kvinnan", som Renard sade, att de som inte tycker synd om kvinnan inte är friska. Och även om han skulle påstått det, varför ta åt sig? Du skriver själv att du tycker att du är normal i skallen, räcker inte det?

- Alla friska människor tycker synd om kvinnan

- Mordos tycker inte synd om kvinnan

ergo: Mordos är antingen frisk eller o-frisk

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte neka folk att kasta smällare eftersom jag vet hur kul det kan vara, men man kastar väl för helvete inte på en skotträdd liten hund!? Vad tycker ni? Vi borde ha lika stänga regler som i Finland.

Jag blir lite förvirrad när jag läste detta i slutet av din post. I början verkar det som att du vill avskaffa smällare, sedan verkar det snarare som att du bara är förbannad på ungarna.

Det är klart att det är dumt att slänga smällare på hundar, men skäll på ungarna istället för på smällarna. Gief smällare tillbaka! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våran hund är livrädd för raketer och alla sorts smällare även hon. Förra året var det någon ungjävel som sköt en raket mot henne, slutade med att jag släppte hunden och sprang ifatt ungen. (Som förövrigt inte var äldre än 12år och invandrare så han kunde ju inte svenska så jag kunde inte göra annat än att låta grabben gå).

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka idioter, de hade säkert krut i skallen också, inte bara i smällaren de kastade på den stackars jycken.

Jag hatade smällare när jag var liten eftersom jag var rädd för dem och har mig veterligen aldrig smällt en smällare själv. Fyrverkerier är kul att se på och där hör ju knallen till men smällare tycker jag är totalt meningslöst. Hur jävla lättroad får man va haha? Det låter "pang!", vad roligt liksom.. :D men jag är mest emot dem för att så många använder smällarna just till att busa, dvs skrämmas och förstöra t.e.x brevlådor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, det enda som biter på såna där ligister är en omgång stryk.

Inte ens det funkar. Vi har massa ligister här som jag bor, bara går runt och är allmänt jobbiga. De har blivit nerslagna flera gånger, men fortsätter ändå. Knäckte en av dom psykiskt för någon månad sedan, det funkar nästan bättre. Bara kränka på med allt möjligt, dom tar åt sig allt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sätt koppel på hunden :D

Vad du framför ganska bra saker här i tråden verkligen :wub:

Vi säger så här du är ute och går med din hund sen kommer det 5 pers och alla drar en raket mot din hund skulle du inte bli fly förbannad och din hund blev skit rädd? Skulle du bara stå där och skratta åt din hund och säga jävla fegis du är. Nej det tror jag inte att du skulle göra det. Du säger detta väl för att vara cool eller? Säger detta nu för att jag blir så jävla irreterad på dessa folk som Lackan

--------

Renard tycker synd om det som hände din hund vet själv hur det är när vi hade vår gamla hund när några invandrare kastade en glasflaska mitt framför min hund som tur var så levde inte hunden så mycke pga att han led så mycke av sitt bakben att det blev förlamat lite då och då. Sen vår hund som vi har nu när han var liten var han inte rädd för smällare men nu är han ganska rädd. Så jag förstår hur det är när sånt här händer.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte att ni ska ta illa upp bara för att någon kastar en smällare på en hund.

Bortskämd hund är vad du har!

Jag anser inte att en hund är bortskämd när någon kastar en smällare på den, när den inte har någon som helst chans att försvara sig/springa undan.

Så om du frågar mig så tycker jag att du kan samla ihop ditt pick och pack och knata vidare, om du är här endast för att mucka gräl, vilket det verkar lite som om du gör. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad du framför ganska bra saker här i tråden verkligen :D

Vi säger så här du är ute och går med din hund sen kommer det 5 pers och alla drar en raket mot din hund skulle du inte bli fly förbannad och din hund blev skit rädd? Skulle du bara stå där och skratta åt din hund och säga jävla fegis du är. Nej det tror jag inte att du skulle göra det. Du säger detta väl för att vara cool eller? Säger detta nu för att jag blir så jävla irreterad på dessa folk som Lackan

Nu snackade vi inte om " en raket " som du skrev i din post utan en smällare. Jag har 2 hundar och ingen av dem är rädda för någon liten smällarjävel. Så går det om man skämmer bort en hund.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor