Stoffe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Det är egentligen inget fel på de femtioöringar Whoopee postat högst upp. Det är de äckliga små kopparmynten som är obehagliga. Jag brukar slänga dem när jag går ut från butiken, eller lägga dem på någon soptunna. JA! Fan vad jag hatar den typen av metaller. Känns hemskt att hantera. Iofs har jag nog någon sorts tvångssyndrom när det gäller sånt, jag får nästan panik om mina händer luktar skumt som de t.ex. gör efter att man hanterat lås, mynt och andra saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 JA! Fan vad jag hatar den typen av metaller. Känns hemskt att hantera. Iofs har jag nog någon sorts tvångssyndrom när det gäller sånt, jag får nästan panik om mina händer luktar skumt som de t.ex. gör efter att man hanterat lås, mynt och andra saker. Hade kunnat ha kvar dom större 50öringarna hellre än dom små, som du säger om metallen så känner jag likadant när jag hållit i såna saker, nycklar också :/ Men det är så sjukt störigt, 40,50kr t.ex. Har du en 50öring?, Nej!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 *Hoppas kronan snart är ett minne blott.* Jag håller helt med dig. Det har vart dags för Sverige att byta över till Euro, som många andra i EU redan har gjort, för länge sedan. Det var synd att förslaget röstades ner. Bort med 50-öringarna förresten. In med 1000-sedel igen (den är väl borta?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 JAAA! Fan vad skönt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 In med 1000-sedel igen (den är väl borta?). Kanske är det därför man aldrig ser dom, satt faktiskt och funderade på det en dag, jag har inte sett en på.. vääldigt länge. Alltid 500 lappar, ingen 1000 lapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 (redigerad) In med 1000-sedel igen (den är väl borta?). De finns fortfarande. Min Farfar har bara 1000-lappar, han är cool. Redigerad 25 mars, 2009 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 (redigerad) De finns fortfarande. Min Farfar har bara 1000-lappar, han är cool. Finns (väl) 5000-lappar med(?). Eller är det 10.000-lappar? Jag är långt ifrån säker, men har hört att det finns nått sånt. Nah, nog en skröna vid närmare eftertanke... Redigerad 25 mars, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Finns (väl) 5000-lappar med(?). Eller är det 10.000-lappar? Jag är långt ifrån säker, men har hört att det finns nått sånt. Nah, nog en skröna vid närmare eftertanke... Fanns 10.000-kronorssedlar i Sverige länge och väl, men dessa togs bort pga av att de förfalskades för mycket har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 (redigerad) De finns fortfarande. Min Farfar har bara 1000-lappar, han är cool. Men jag brukar bara få 500-lappar när jag tar ut mer än 1000kr från bankomaten OffT: -En piggelin... det blir 7 kronor. -Ehm... okej *räcker fram 1000-lapp* Redigerad 25 mars, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Men jag brukar bara få 500-lappar när jag tar ut mer än 1000kr från bankomaten Tror inte man brukar ha tusenlappar i bankomater (rätta mig om jag har fel). Vill du gärna ha en sådan kan du gå till bankkontoret och ta ut pengar och särskilt be om tusenlappar i valör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Men jag brukar bara få 500-lappar när jag tar ut mer än 1000kr från bankomaten OffT: -En piggelin... det blir 7 kronor. -Ehm... okej *räcker fram 1000-lapp* Som Whoop säger så finns det bara 100- och 500-lappar i bankomater. Tusenlappar finner du bara på banken och det är inte bara att säga att man ska ha tusenlappar, dom är ganska få och används oftast bara när man behöver göra stora betalningar kontant. Det är inte så att dom nekar dig (visst kan dom, men då ska dom ha en anledning), men att säga att man bara vill ta ut en tusenlapp kommer dom antagligen inte gå med på. Dom som brukar ha Tusenlappar är dom som inte har ett automatkort och kör alla sina ärenden via banken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Som Whoop säger så finns det bara 100- och 500-lappar i bankomater. Tusenlappar finner du bara på banken och det är inte bara att säga att man ska ha tusenlappar, dom är ganska få och används oftast bara när man behöver göra stora betalningar kontant. Det är inte så att dom nekar dig (visst kan dom, men då ska dom ha en anledning), men att säga att man bara vill ta ut en tusenlapp kommer dom antagligen inte gå med på. Dom som brukar ha Tusenlappar är dom som inte har ett automatkort och kör alla sina ärenden via banken. Jaha, men sååå viktigt var det inte. Jag nöjer mig med andra valörer så länge jag får ut den summa jag vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Äntligen, åh fyfan vad jag hatar 50-öringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Det sjuka är ju att länder som USA har kvar 1cent-mynt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Det sjuka är ju att länder som USA har kvar 1cent-mynt Euro'n har också 1cent-mynt (vilket = 10 öre) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Storbritannien med, ju. Ren idioti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Bumpish. Nu, såhär en tio månader innan öringen försvinner verkar någon ha kommit på att starta en välgörande insamling. Tja, det är väl bättre än att mynten ligger i någon skål och ärgar sönder. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6297474.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Hehe, jag hade tänkt att tömma min sparbössa någon vecka innan 50-öringen blir ogiltig. Det är ett sånt här monster: Den kanske inte ser så stor ut på bilden, men den är riktigt stor, tro mig. Jag har bara täckt kanske en tiondel av den med ett myntlager, men jag är uppe i ca 1200kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Själv ger jag alltid bort mina 50 öringar till de där sparbössorna som brukar stå vid kassan. Värdelösa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Hur blir det nu då när 50-öringen försvinner. Hur blir det med priserna och sånt? Och kommer nånting annat att ersätta 50-öringen? Inte direkt så insatt i det här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts