Jacker Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Postade detta på SWEC, men har inte fått nån hjälp än så jag startar här med. Jag har köpte en ny dator för ett par dagar sen, men prestandan är inte vad den borde! Jag har hittills "bara" provat Battlefield 2 och Oblivion. I BF2 har alldeles för låg FPS inprincip konstant, mellan 20 - 30, och ibland så lågt som 15. Dessutom dyker det upp roliga svarta prickar över skärmen då och då. I Oblivion har jag bra FPS när det inte är karaktärer på skärmen, men det dyker också upp roliga färgmönster över golv och väggar då och då. Jag vet att dessa problem är konsistenta med överhettning, men det är icke fallet då min dator är sval och inte låter som någon jetmotor. Och, ja, senaste drivrutinerna är installerade (ATi Catalyst). Har visserligen inte undersökt problemet något djupare förutom att jag märkt ovanstående. Ute i Windows fungerar allt prima. De här prickarna dyker upp i BF2. http://img212.imageshack.us/img212/379/lolwtfjn5.th.png Datorn: Moderkort: GIGABYTE EP45-DS3 Processor: Intel Core 2 Duo E7300 2,66 GHz Grafikkort: PowerColor ATi HD4850 PCS+ 512 MB Internminne: 4 GB (2x2 GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 Hårddisk: 500 GB Samsung SpinPoint F1 HD502IJ Chassi: Antec Sonata III 500 Silent ATX 500 W DVD-RW: Optiarc AD-7200S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Något på grafikkortet är sönder. Skicka in det på garantin tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 (redigerad) Provat Drive cleaner och ominstallation av drivisar, Annars gört som böömer säger, skicka in det om det är nytt. Du borde ska få fin FPS med det kortet. Redigerad 16 december, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Har kört Driver Cleaner Pro och ominstallerat drivsarna, problemet återstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Har kört Driver Cleaner Pro och ominstallerat drivsarna, problemet återstår. Jag hade också problem med mitt Radeon kort (4870 men ändå) inte direkt samma problem som dig, bara lite konstiga blinkningar och ryckningar på skärmen. För mig räckte det med att installera äldre drivrutiner, testa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Jag hade också problem med mitt Radeon kort (4870 men ändå) inte direkt samma problem som dig, bara lite konstiga blinkningar och ryckningar på skärmen. För mig räckte det med att installera äldre drivrutiner, testa det Har du nån länk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Har du nån länk? Vad för OS har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Har du anslutit den extra strömsladden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Vad för OS har du? Nvm, hittade, och det löste det inte. Tack för hjälpen ändå. Har du anslutit den extra strömsladden? Jag har bara anslutit en strömsladd. Vilken skulle den extra vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Jag har bara anslutit en strömsladd. Vilken skulle den extra vara? Tror han menade den du menar, PCI-e störmkabeln? Ovanligt att det finns 2 PCI-e strömkontakter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Ja, precis. "Extra" var väl fel ord eftersom det är mer eller mindre standard med strömsladd i grafikkortet nu för tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts