Mathias Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Sedan någon dag tillbaka strular min dator vid uppstart. Den kommer förbi laddningsskärmen (den med Win XP-logon), men sedan blinkar det snabbt fram en blåskärm innan den startar om sig själv. Låter man den bara vara startar den med andra ord om sig själv om och om och om igen. Jag är inte jättehaj på insidan av datorer, men något säger mig att det kan vara grafikkortet? Jag har haft datorn ståendes så att den inte riktigt fått in all luft den borde få genom alla fläktar, kanske har kortet överhettats? Är det något annat som strular eller ska jag köpa ett nytt kort? Kan jag rädda den utan att köpa nytt? Tänk på barnen i afrika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Testa dra ut sladden till grafikkortet och starta. Är det samma sak - köp nytt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Kan ju vara andra grejer än kortet. Testa med annat kort? Har du interagerat så testa med de.. Startat i felsäkert läge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Pröva att läsa på bluescreenen vad det står. Förutom att vara irriterande så fyller de faktiskt en funktion - skriver ut ett felmeddelande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 men sedan blinkar det snabbt fram en blåskärm innan den startar om sig själv. Pröva att läsa på bluescreenen vad det står. Förutom att vara irriterande så fyller de faktiskt en funktion - skriver ut ett felmeddelande. Men som Gizmo skrev. Testa att koppla till ett annat grafikkort eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Då får han väl helt enkelt knäppa av en bild med kameran innan datorn rebootar, bör inte vara så svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Testa dra ut sladden till grafikkortet och starta. Är det samma sak - köp nytt Det ska jag prova. Kan ju vara andra grejer än kortet. Testa med annat kort? Har du interagerat så testa med de.. Startat i felsäkert läge? Har inte integrerat, men ska se om jag inte kan testa med ett annat. Samma sak händer i felsäkert läge. Pröva att läsa på bluescreenen vad det står. Förutom att vara irriterande så fyller de faktiskt en funktion - skriver ut ett felmeddelande. Som Plaisir påpekade så blinkar den bara förbi, det går omöjligt att varken ta någon bild eller hinna läsa vad som står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Som Plaisir påpekade så blinkar den bara förbi, det går omöjligt att varken ta någon bild eller hinna läsa vad som står. Spela in en video istället? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Tihi, det löste sig. Att jag inte prövade det från början Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 (redigerad) En del gånger startar ju (iallafall) min dator inte upp när det är nån viss cd/dvd skiva eller usb kabel i! ah, problem solved. Redigerad 15 december, 2008 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 (redigerad) Vad var det för fel? HDD'n pajjat, mkaj Redigerad 15 december, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts