Jump to content

PowerColor Radeon 4870 problem

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Hej!

jag köpte ju en ny dator för ett tag sen och bestämde mig då för att slänga in ett radeon 4870 kort i datorn, allt fungerade primus tills igår då jag började få konstiga ryck och blinkningar i skärmen.

Jag har testat att installerat om drivrutinerna flera gånger men utan nån framgång.

Detta inträffar inte bara på spel, utan även när jag bara sitter vid datorn och gör ingenting, ska jag öppna FF blinkar det till, går jag in på en sida och scrollar ner kan det blinka till.

I spelen så både blinkar och rycker det till titt som tätt (notera inga grafikbuggar bara ryckingar/blinkningar)

Så vad kan problemet vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

jag köpte ju en ny dator för ett tag sen och bestämde mig då för att slänga in ett radeon 4870 kort i datorn, allt fungerade primus tills igår då jag började få konstiga ryck och blinkningar i skärmen.

Jag har testat att installerat om drivrutinerna flera gånger men utan nån framgång.

Detta inträffar inte bara på spel, utan även när jag bara sitter vid datorn och gör ingenting, ska jag öppna FF blinkar det till, går jag in på en sida och scrollar ner kan det blinka till.

I spelen så både blinkar och rycker det till titt som tätt (notera inga grafikbuggar bara ryckingar/blinkningar)

Vad har du för hertz på skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Haha, tänkte också på den filmen..

Sitter kablarna i ordenkligt (både inne och ute?)

Och pröva ominstallera drivisar?

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Drivisarna som var problemet, efter ett jävla sökande på hemsidan så hittade jag ÄNTLIGEN äldre drivrutiner, tog bort och installerade äldre, funkar primus kaninus nu :P

Tjena

Finns det någon möjlighet att du skulle kunna länka till sidan du tankade dessa äldre drivrutiner? Jag har nämligen exakt samma kort och exakt samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Jag blir fan tokig när det gäller det här kortet. Om inte problemet är åtgärdat till nästa uppdatering av drivisar köper jag tamejfan ett nytt kort.

Dom ända drivrutinerna som funkar är version 8.10, alla andra knulla brutalt sönder min skärm med blinkningar/ryckningar. GE MIG FUNGERANDE DRIVISAR DAMNIT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag vet vad problemet är nu!

Det är inte drivrutinerna utan själva kortet i sig. Jag har kollat runt på lite andra forum och även vad folk säger om detta kort.

PowerColors kort är känt för att vara lite "extra" klockat än vad original korten är, och alla som har likadan kort har haft exakt samma blinkningar/ryckningar.

Klockar man ner kortet från "925Mhz" till "900Mhz" ska problemet tydligen vara löst.

Just för tillfället har jag inte testat det själv, utan jag hittade nyss detta, ska testas när jag kommer hem sen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor