Jump to content

NEW COMPUTER INC. HALP HALP

Sikorka
 Share

Recommended Posts

Hej.

Nej! - nu jag väntat i för många år och sparat länge nog!

Jag ska ha en ny dator nu till jul! ( :D )

Jag har suttit för alldeles för länge nu och raidat på wow 25manna med 4-7 fps och har nu längre ingen koll alls vad som är bra och dåligt på datormarknaden. Så därför requestar jag av er (<3) att snickra ihop åt mig en (inte för billig, samtidigt inte för dyr) dator som har fin prestanda, som kommer hålla ett bra tag till och med kapacitet att spela morgondagens fetspel på relativt höga inställningar med skön fps.

Tanken är också att ta en del av de godsaker jag har nu - till den dator jag ska beställa, om det går, för att slippa ev. utgifter - SAMT, ta det som blir över av mina två gamla för att bygga ihop en "lanspelbar" dator för att lira cs, l4d so on på.

Så, var snäll nu och dra en fin länk ifrån någon sida nu..

^_^

Notis: Vill gärna ha rubbet uppbyggt samt så gillar jag inte Vista alltför mycket. (borde köra med det ändå kanske? :<)

"OLD": (nuvarande)

Nätagg: Unknown 220V

Moderkort: Editar inom kort.

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+ ~2.2GHz

Internminne: 2x1GB Editar modell inom kort.

Grafikkort: Sapphire RADEON X800 GT

Hårddisk(ar): Maxtor 200GB samt extern Seagate FreeAgent 600GB.

Ljudkort: Integrerat

Skärm: Samsung SyncMaster 913n samt 940n (dualscreen)

Operativsystem: Windows XP SP2

Övrigt: Logitech G5, G11 (båda extremt skitiga)

OLD II:

Nätagg: Unknown 230V

Moderkort: Orkar verkligen inte pilla fram det.

Processor: AMD Athlm XP 2800+ ~1.8GHz

Internminne: 512MB

Grafikkort: RADEN 9600

Hårddisk(ar): XXX 200GB~

Ljudkort: Integrerat

Skärm: AOC 19"

Operativsystem: Windows XP SP2

Övrigt: Ljudkortet är förmodligen väldigt trasigt samt att det tar ibland 10 gånger reboot för att datorn ska starta normalt. (omformatering nästa).

Om jag glömt något, fråga. (Sjuklig har huvudvärk)

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

You be confusing me.

Uppbyggt = ihopbyggt?

Ska du ha skärm, tangentbord, mus och/eller högtalare med den nya datorn?

Ska du köpa operativsystem? ^_^

My bad, monterad var det jag menade.

Kan ju fixa biffen själv men för att slippa trubbel och lite tidsödslande så är jag redo att betala.

Skärm, mus, högtalare, tangentbord har jag redan. (samt alternativ hårddisk/internminne/nätverkskort)

Min tanke var, att folket kan se vad jag kan ta till min nya dator ifrån min gamla och sedan köpa det som är alldeles för utdaterat. Obvious = nätagg, grafikkort etc, vilket nog iofs gäller det mesta.

- Tips på hörlurar requestas också.

- Av det som blir över för landatorn, borde jag kanske köpa något till för att boosta någon "svag gren" eller är det chill?

SHOOT

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

My bad, monterad var det jag menade.

Kan ju fixa biffen själv men för att slippa trubbel och lite tidsödslande så är jag redo att betala.

Skärm, mus, högtalare, tangentbord har jag redan. (samt alternativ hårddisk/internminne/nätverkskort)

Min tanke var, att folket kan se vad jag kan ta till min nya dator ifrån min gamla och sedan köpa det som är alldeles för utdaterat. Obvious = nätagg, grafikkort etc, vilket nog iofs gäller det mesta.

Ingen idé/fungerar inte att återanvända något förutom hårddisk och eventuell DVD-läsare/brännare. Nätverkskort finns integrerat. Hårddiskar håller ju inte för evigt så det kan ju vara trevligt att uppdatera. :D

Nedan har jag schlängt ihop lite på Inet.se, har inte undersökt vad det skulle kosta någon annanstans än. Processorn är tvåkärnig som i dagens läge är snabbare än en fyrkärnig i spel för samma pris (Q6600/Q8200), men om fler och fler speltillverkare börjar optimera för fyrkärniga kan det bli annorlunda. En Q6600 presterar givetvis också bra. Ett rejält grafikkort är också med, går att nedgradera till HD4850 (~1 700 kr) om du vill spara pengar. Grafikkortet spelar störst roll i de flesta spelen i dagens läge, dock inte i GTA IV som har lite roliga saker för sig: ^_^

Här finns en recension där E8500 och Q6600 är med: http://www.bit-tech.net/hardware/2008/04/0...400_and_e8200/4

FUNDERINGAR? RING MIG PÅ 073 7... nej, skriv här istället.

post-848-1229212151_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oooh, fint fint Curly.

Ser vackert ut på inköpslistan. <3

*bugar, bockar, tackar* :confused:

Blir nog ditt fina bygge om ingen annan kommer och mopsar upp sig, kanske fixar ett snyggare chassi bara.

Siana approves också, som sylten på smöret. :3

--

Någon som rekommenderar Siberia hörlurar?

Finns det något billigt att köpa då jag kör ihop "OLD I och II" för att hon ska flyta på lite mjukare? Inget jättedyrt nu va!

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor