Henkibojj Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Tjo. Tror det är bättre med en egen tråd, det skadar ju inte. Jag vill få ner alla mina beffobilder innan servern stängs. Jag orkar inte klicka på alla bilder, högerklicka, välja "spara", eventuellt sortera och sen börja om igen för nästa. Kan jag istället bara klicka igenom mina bilder manuellt och komma åt dem i cachen i full storlek utan några skröpler? Väl när de eventuellt ligger i cachen ska jag ju flytta på dem, men är detta ett smart sätt eller har jag bara fått för mig att det kommer funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Tjo. Tror det är bättre med en egen tråd, det skadar ju inte. Jag vill få ner alla mina beffobilder innan servern stängs. Jag orkar inte klicka på alla bilder, högerklicka, välja "spara", eventuellt sortera och sen börja om igen för nästa. Kan jag istället bara klicka igenom mina bilder manuellt och komma åt dem i cachen i full storlek utan några skröpler? Väl när de eventuellt ligger i cachen ska jag ju flytta på dem, men är detta ett smart sätt eller har jag bara fått för mig att det kommer funka? Det borde funka. Du kan ju sortera på internetadress så hittar du dem på samma ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Inte lika snabbt som du vill kunna med cache, men ändå smidigt: Om du använder Firefox kan du ju installera plug-in:et "DownThemAll!" där du kan välja en mapp som alla filer ska sparas i, högerklicka på varje bild och trycka på "Spara bild med dta One click!". Alla bilder läggs i en kö, och när du gjort så på alla bilder så startar du nedladdningen. Lite snabbare än att högerklicka, välja spara som, klicka på spara och sedan stänga fönstret/fliken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 Jag försökte fixxa det med greasemonkey till firefox, så att alla länkar till bilderna blev direkta istället för till.. ja.. den sidan.. där.. den förhandsvisas.. o skit.. då skulle man kunna använda downthemall för att tanka alla samtidigt.. Lyckades inte dock men har skapat en tråd om det @ userscripts http://userscripts.org/topics/18936 fniss kommer vara borta hela dan men kolla in i den tråden så får ni kanske en lösning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 Jag gjorde min cachegrej men för att få full size på bilderna måste man klicka på bilden för att förstora. Dessutom heter thumbsen och stora bilderna samma sak, så de frågar om jag vill ersätta bilderna när jag koppar rakt från cachen och in i mina dokument. Ska kolla vidare på det där sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 Jag försökte fixxa det med greasemonkey till firefox, så att alla länkar till bilderna blev direkta istället för till.. ja.. den sidan.. där.. den förhandsvisas.. o skit.. då skulle man kunna använda downthemall för att tanka alla samtidigt.. Lyckades inte dock men har skapat en tråd om det @ userscripts http://userscripts.org/topics/18936 "You need to getelementbyid href then parse each url using replace() as in the 1st reply then use my script to embed the new links into the pg." Nå vad väntar du på? Get to work! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 "You need to getelementbyid href then parse each url using replace() as in the 1st reply then use my script to embed the new links into the pg." Nå vad väntar du på? Get to work! Det låter så enkelt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Jag var ironisk, för det där var minst sagt som rena grekiskan för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Jag var ju inte så seriös heller Hoppas nån annan kan hjälpa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Blah, jag orkar inte längre, nån kom med exempel som funkade på en test-sida jag hade lagt upp, men det funkade inte @ beffo och inte heller när jag utökade testsidan med fler bilder.. bajs på detta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Okej, nu har du suttit i två dagar och väntat på ett svar istället för att bara göra på den "vanliga" sättet. Skapa en mapp för bilderna, ctrl-klicka på ett par bilder tills du har fyllt hela flikraden. Sen är det bara att börja spara bilderna och stänga flikarna. 200 bilder på en kvart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Okej, nu har du suttit i två dagar och väntat på ett svar istället för att bara göra på den "vanliga" sättet. Skapa en mapp för bilderna, ctrl-klicka på ett par bilder tills du har fyllt hela flikraden. Sen är det bara att börja spara bilderna och stänga flikarna. 200 bilder på en kvart. USCH, DE VAR TRÅKIGT 263 bilder :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts