Tackleberry Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Jag planerar att köpa en laptop och det lutar åt att en med 12-13" skärm skulle passa bäst. Det är lockande med dom mindre nykomlingarna, men har hört att de små tangentborden kan göra det jobbigt att skriva under en längre tid. Frågan är bara vilken dator jag ska ha, själv har jag ingen aning alls... Det jag vill är att den ska ha en liten skräm (men gärna inte under 12"). Kommer främst att användas till att surfa och skriva, även vissa enkla spel som t.ex. Football Manager. Pris på högst runt 8000 kr. Ge tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Eee funkar utmärkt till det du ska använda den till. Tangentbordet är väl kanske i minsta laget, knapparna är små, men såvida man inte har för stora fingrar är det inga problem. Syrran har en sån, jag har använt den ett par gånger och är sugen på att skaffa för att ha som "portabel dvd-spelare" för att kolla på film eller visa upp bilder för folk när man är iväg nånstans. För det priset är det heller inget att humma om att det inte är prestanda man köper, utan något smått som ändå funkar. *edit* Är ute och cycklar, Eee har en 9" skärm.. Dock har jag svårt att hitta några runt 12-13", säker på att det är det du vill ha? 9" eller 15" isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 12 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Eee funkar utmärkt till det du ska använda den till. Tangentbordet är väl kanske i minsta laget, knapparna är små, men såvida man inte har för stora fingrar är det inga problem. Syrran har en sån, jag har använt den ett par gånger och är sugen på att skaffa för att ha som "portabel dvd-spelare" för att kolla på film eller visa upp bilder för folk när man är iväg nånstans. För det priset är det heller inget att humma om att det inte är prestanda man köper, utan något smått som ändå funkar. *edit* Är ute och cycklar, Eee har en 9" skärm.. Dock har jag svårt att hitta några runt 12-13", säker på att det är det du vill ha? 9" eller 15" isf. Jag jämförde med olika datorer jag testat. En Eee är egentligen väldigt lockande, men jag befarar att den kan vara lite för liten om jag ska skriva längre grejer på den. Jag såg att nästa steg var runt 12", på komplett fanns det ett gäng. Men du kanske har rätt, finns nog inte många nya i 12-13". Hittade denna, 14.1" och rätt bra prestanda. Vad tycks? Annars finns det en Eee på 10" också, kanske kan funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 14" var prisvärd, skulle satsa på den istället för 10" Eee, som går på runt samma. Du kan få budget Eee för runt 2000:-, "orginalet" för 3-4000:- och 10" Eee kostar runt 6000:-. Om datorn ska agera uppsatsskrivare så bör du nog satsa på minst 14", text är grymt jobbigt att arbeta med i små förhållanden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Plussar också lite för LG:n då jag har goda erfarenheter av bärbara LG som är välbyggda och håller bra. Sitter just nu på en LG P300 som har 13" skärm, men såg att priset fortfarande var över din budget, annars hade jag rekommenderat den starkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts