Jump to content

Hjälp fort, datorn är väldigt seg!

Illousion
 Share

Recommended Posts

I'll be short.

Igår när jag spelade GTA IV så tänkte jag att "Jag startar väl skype och snackar med några polare." Ingen big deal, jag satte igång och fortsatte spela. Men efter ett tag så segade datorn ner sig så inåt f-a-n. Så då stängde jag av lite onödiga processer. Men det gjorde inte susen, så jag startade om, inga mirakel där heller. Nu idag är den ännu segare. Vad kan felet vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är ju den att efter att spelet fuckade så gick ju inte bara GTA IV segt, utan även hela datorn. Det tar cirka en minut att komma förbi bilden på XP flaggan när man startar datorn. Jag fattar inte, det gick ju bra precis när jag formaterat datorn, men sedan när jag skulle kolla på TV i IV så hände något med spelet, och helt plötsligt står det "No signal analog" på skärmen. Så jag fick starta om datorn och vips, så var den lika seg som förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fan inte konstitg att din dator är så seg! Så jävla mycket skit du har.

Btw: AJJABAJJA med att damsuga fläkten, statisk elektricitet :naughty:

Dock är det konstigt att det inte blev bättre efter formateringen, men nu verkar den ju vara i goda händer iaf.

Hoppas du får igång skiten så vi kan lira lite :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Måste bumpa denna tråd då det hänt igen! Satt och spelade IV utan skype igång. Spelet fryser, ljudet börjar hacka. Startar om datorn.

Vid den här skärmen åkte den lilla blåa saken fram över 30 gånger :confused:

win-xp-startup_1076511_0.jpg

Vips! Hela burken är seg igen. Vad faaaan händer egentligen? Har bara hänt när jag spelat IV, inget annat spel. Känns ju jävligt värdelöst att man ska behöva formatera burken med jämna mellanrum för att det ska gå över.

Och det är inte överhettning, processorn eller minnena. Vad kan felet vara? Börjar bli förjävla trött på det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor