Jump to content

Bilarna smittar?


Mr Mister
 Share

Recommended Posts

Då har man som trogen GTA-fantast köpt del IV i samlingen. Måste säga att jag är mycket nöjd med spelet. Känslan är enorm, trots att jag saknar landsbygden oerhört mycket och alla smådetaljer från San Andreas som gjorde det spelet så fantastiskt.

Man har inför del IV satsat stenhårt på grafiken. Massor av smådetaljer har tagits bort, vissa som visserligen var ganska onödiga. Det största störningsmomentet i min mening är dock det klassiska problemet med att det bara kommer några typer av bilar åt gången. Får man för en gångs skull syn på en limousin kan man ge sig fanken på att det väntar en bakom nästa gatuhörn. Detta är förjävligt, rent ut sagt.

Varför det är så vet jag inte, men antar att det beror på att det går snabbare att ladda 5 sorters bilar än 50. Speciellt när man satsat så otroligt mycket på texturer, polygoner osv.

Jag ser hellre att man hade satsat på att lösa detta problem än att göra spelet så estetiskt tilltalande som möjligt. Spelet försöker vara så otroligt realistiskt på många punkter, som exempelvis när fotgängare söker skydd undan regnet, taximomentet, människor som pratar i mobiltelefon och köper hamburgare osv. Hade man utnyttjat hårdvarukraften från de nya konsolerna till att lösa bilsmittsproblemet hade jag varit fantastiskt nöjd med spelet.

Finns det någon som håller med mig? Förstör inte detta spelupplevelsen ganska mycket? Och har något ett svar på varför detta problemet finns när vi har dessa monster till konsoler på marknaden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man som trogen GTA-fantast köpt del IV i samlingen. Måste säga att jag är mycket nöjd med spelet. Känslan är enorm, trots att jag saknar landsbygden oerhört mycket och alla smådetaljer från San Andreas som gjorde det spelet så fantastiskt.

Man har inför del IV satsat stenhårt på grafiken. Massor av smådetaljer har tagits bort, vissa som visserligen var ganska onödiga. Det största störningsmomentet i min mening är dock det klassiska problemet med att det bara kommer några typer av bilar åt gången. Får man för en gångs skull syn på en limousin kan man ge sig fanken på att det väntar en bakom nästa gatuhörn. Detta är förjävligt, rent ut sagt.

Varför det är så vet jag inte, men antar att det beror på att det går snabbare att ladda 5 sorters bilar än 50. Speciellt när man satsat så otroligt mycket på texturer, polygoner osv.

Jag ser hellre att man hade satsat på att lösa detta problem än att göra spelet så estetiskt tilltalande som möjligt. Spelet försöker vara så otroligt realistiskt på många punkter, som exempelvis när fotgängare söker skydd undan regnet, taximomentet, människor som pratar i mobiltelefon och köper hamburgare osv. Hade man utnyttjat hårdvarukraften från de nya konsolerna till att lösa bilsmittsproblemet hade jag varit fantastiskt nöjd med spelet.

Finns det någon som håller med mig? Förstör inte detta spelupplevelsen ganska mycket? Och har något ett svar på varför detta problemet finns när vi har dessa monster till konsoler på marknaden?

Jag håller med dig om att det kan vara lite irriterande, men det är allt. Enligt mig förstör det inte spelupplevelsen ett dugg. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...