Skotten_31 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 (redigerad) Det är fortfarande inget spel. Edit: Det är ju inte direkt Homes fel att folk står och dansar hela tiden. Det är ju visst ett spel? Hur du tror att ett spel är? När man styr en annan gubbe, kan gå runt o dansa, bowla och köra schack så är det ett spel. Annars kan vi säga att Gta inte är ett spel. Redigerad 28 december, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Ett spel ska enligt mig ha en story också. Home är lite mer 3D-chatt än spel imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Ett spel ska enligt mig ha en story också. Home är lite mer 3D-chatt än spel imo. Aha så fifa, nhl, nba är inga spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 (redigerad) Jag har inte kört något Fifa, men man har väl turneringar man kan köra? Samma sak med NHL och NBA. Ett spel ska enligt mig ha något som driver det framåt. Det behöver inte nödvändigtvis vara storyn som utvecklas, det kan vara karaktären (hence WoW, PW osv osv) Redigerad 28 december, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Nej, Home är inte ett spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Jag har inte kört något Fifa, men man har väl turneringar man kan köra? Samma sak med NHL och NBA. Ett spel ska enligt mig ha något som driver det framåt. Det behöver inte nödvändigtvis vara storyn som utvecklas, det kan vara karaktären (hence WoW, PW osv osv) Jo man kan ha tuneringar. Men turneringar som finns på Fifa, går ut på att vinna. Samma sak som att spela schack mot andra på home. Du säger att ps home är ett 3D-chatt, men det finns massor av mini-games i. Gör inte det Home till ett spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Då är det väl minispelen som man räknar som spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 (redigerad) Då är det väl minispelen som man räknar som spel? Ett 3D-chatt innehåller inga minispel. 3D chatt är ett program där man bara sitter/går runt och snackar. Om ni läste alla meddelande när man starta upp home första gången så hänvisar dem det som ett spel Redigerad 28 december, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 (redigerad) Vem läser sådana texter särskillt noga anyway? Om det nu är så att Sony ser på det som ett spel så behöver ju inte det betyda att alla ser på det som ett spel. Btw, man kan visst spela minispel i 3d-chattar. Gamla Playdo (2d men endå) hade bland annat Othello och Basket. EDIT: Nu tycker jag att vi avslutar den här poänglösa argumentationen. Vissa ser på det som ett spel och vissa inte. End of story. Redigerad 28 december, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Vem läser sådana texter särskillt noga anyway? Om det nu är så att Sony ser på det som ett spel så behöver ju inte det betyda att alla ser på det som ett spel. Btw, man kan visst spela minispel i 3d-chattar. Gamla Playdo (2d men endå) hade bland annat Othello och Basket. EDIT: Nu tycker jag att vi avslutar den här poänglösa argumentationen. Vissa ser på det som ett spel och vissa inte. End of story. Så bara för att man inte läser texten så gills det inte? anw lämnar tråden nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Ett 3D-chatt innehåller inga minispel. 3D chatt är ett program där man bara sitter/går runt och snackar. Om ni läste alla meddelande när man starta upp home första gången så hänvisar dem det som ett spel Nu sitter du ju och hittar på. Ettt community är det och ingenting annat. Det är vad som står på playstations homes hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Please people, just leave it. OT: Vilken tid ska man gå in på Home för att det ska vara så lite Spanjorer, Fransmän och Italienare där? Kanske inte finns någon konkret tid men någon kanske har ett hum om vad jag menar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Nu sitter du ju och hittar på. Ettt community är det och ingenting annat. Det är vad som står på playstations homes hemsida. Men är du dum? Läs meddelandena så ser du det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 (redigerad) Men är du dum? Läs meddelandena så ser du det själv. Tillåt mig att le, bara lite. Jag har för det första aldrig sagt att det inte står på dina meddelanden men... Enligt Playstation Homes hemsida, plus minst tre andra sidor som jag spanade in så är det ett community, det är fyra sidor som kallar det för community, och ett av dina meddelanden som kallar det för spel. Man tycker ju att det borde vara rätt på deras egna hemsida, eller hur? Redigerad 28 december, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Tillåt mig att le, bara lite. Jag har för det första aldrig sagt att det inte står på dina meddelanden men... Enligt Playstation Homes hemsida, plus minst tre andra sidor som jag spanade in så är det ett community, det är fyra sidor som kallar det för community, och ett av dina meddelanden som kallar det för spel. Man tycker ju att det borde vara rätt på deras egna hemsida, eller hur? Man tycker ju att det borde vara rätt PÅ DERAS EGET SPEL. Hemsidan kan ju vara helt fel, finns flera hemsidor som skriver fel fakta. Man är försiktigare när man släpper ut spel . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Man tycker ju att det borde vara rätt PÅ DERAS EGET SPEL. Hemsidan kan ju vara helt fel, finns flera hemsidor som skriver fel fakta. Man är försiktigare när man släpper ut spel . Vad är det som är så svårt att förstå? Det är inget jävla spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Man tycker ju att det borde vara rätt PÅ DERAS EGET SPEL. Hemsidan kan ju vara helt fel, finns flera hemsidor som skriver fel fakta. Man är försiktigare när man släpper ut spel . Men jag tror verkligen inte att fyra stora recensionssidor skriver fel. Varför skulle det inte kunna bli ett misstag i en text? Det är ju bara en beta. Det finns ju slutversioner som har innehållit både stav- och syftningsfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Man tycker ju att det borde vara rätt PÅ DERAS EGET SPEL. Hemsidan kan ju vara helt fel, finns flera hemsidor som skriver fel fakta. Man är försiktigare när man släpper ut spel . Men herre gud..ge dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Men herre gud..ge dig. Ge er båda och nöj er med att kalla det för community-spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2009 Liten Spelguide. =) Unlockable Arcade Clothing Echochrome Outfit(gloves, shirt, pants, shoes) - Receive 4000 points on Level A Echochrome T-shirt - Receive 6,000 points on Level B Echochrome Table - Receive 20,000 points on Level C Echochrome Thinking man Trophy - Receive 10,000 points on Level B Echochrome Trophy - Receive 10,000 points on level A Ice Breaker-Beanie Hat - Beat Level 5 Ice Breaker-Pants - Beat Level 13 Ice Breaker-Penguin Ornament/Trophy - Beat Level 20 Ice Breaker-Shirt - Beat Level 8 Ice Breaker-Shoes - Beat Level 16 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts