VenoM Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Är det bara i början av spelet det är som att köra på is? Bilarna glider bara runt på vägen ju? Kommer det vara så igenom hela spelet eller blir det bättre destå bättre bilar man hittar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Är det bara i början av spelet det är som att köra på is? Bilarna glider bara runt på vägen ju? Kommer det vara så igenom hela spelet eller blir det bättre destå bättre bilar man hittar? Om det regnar kan det bli väldigt halt. Annars har dom flesta bilarna väldigt bra väghållning (nästan för mycket), och slirar ganska mycket när man använder handbromsen. Det kan ta lite tid att lära sig. Jag kände mig som ett med styrningen och fysiken första gången jag körde det, men som många kommenterat så kan det ta lite tid att vänja sig. IMO så är bilfysiken och styrningen mycket bättre i GTA IV än i alla tidigare spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 5 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Om det regnar kan det bli väldigt halt. Annars har dom flesta bilarna väldigt bra väghållning (nästan för mycket), och slirar ganska mycket när man använder handbromsen. Det kan ta lite tid att lära sig. Jag kände mig som ett med styrningen och fysiken första gången jag körde det, men som många kommenterat så kan det ta lite tid att vänja sig. IMO så är bilfysiken och styrningen mycket bättre i GTA IV än i alla tidigare spel. Hmm, det kanske regnade, aja, låter bra iaf, skademodellen var ju sjukt underbar jämfört med tidigare spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Så tänkte dom flesta när IV släppts till PS3 / Xbox. "Vad fan är detta, bilarna svajar ju som satan, går inte att köra". Och i början gick det inte att köra heller. Men när man väl har vant sig vid det nu så är det sjukt gött. Bästa bilstyrningen i något spel, någonsin imo. Prova att lira SA för nån dag sen, jävlar vad värdelöst det kändes. Särskilt bilarna handling. Så det är bara att vänja sig, snart älskar du det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Så det är bara att vänja sig, snart älskar du det. Och kanske som jag, trots att jag älskar dom tidigare GTA-spelen, helt enkelt inte kan gå tillbaka och spela dom. Icke-Fysiken som finns är förjävlig. Jag kan bara inte, och ändå vet jag att jag älskar dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Och kanske som jag, trots att jag älskar dom tidigare GTA-spelen, helt enkelt inte kan gå tillbaka och spela dom. Icke-Fysiken som finns är förjävlig. Jag kan bara inte, och ändå vet jag att jag älskar dom. Samma här. Om jag skulle gå tillbaka och spela skulle det bara vara för nostaligin, men jag skulle inte kunna njuta av det och fastna i det. Det är så...konstigt. När IV kom krossade det allt gammalt. Dock är GTA 2 sjukt roligt i multiplayer. Dock kommer jag alltid älska spelen. Alltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 (redigerad) Meh, fuck it Redigerad 5 december, 2008 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Jättebra väghållning, om du kör rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 5 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Jättebra väghållning, om du kör rätt. Vad är rätt då min käääära Saleen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Vad är rätt då min käääära Saleen? Inte 100% gas. Sväng långsamt och mjukt med lite gas. Försök bromsa mjukt också. Tänk även på att ha en lång bromssträcka för att sänka hastigheten. Det jag sa nu är väldigt annorlunda emot tidigare körsätt i GTA-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 5 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Inte 100% gas. Sväng långsamt och mjukt med lite gas. Försök bromsa mjukt också. Tänk även på att ha en lång bromssträcka för att sänka hastigheten. Det jag sa nu är väldigt annorlunda emot tidigare körsätt i GTA-spel. Hur blir "inte 100% gas?" Typ, dutta på W? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Hur blir "inte 100% gas?" Typ, dutta på W? Gasa inte hela tiden när du ska åka frammåt. Släpp och låt bilen rulla. typ: wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww----------------------------------------------------------wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 5 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Gasa inte hela tiden när du ska åka frammåt. Släpp och låt bilen rulla. typ: wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww----------------------------------------------------------wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww Okej, får testa det Var ju nästan omöjligt att köra rakt annars... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Det tog en vecka för mig att köra en bil bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Har också börjat vänja mig nu. Kan vara lite hårdare på gasen än tidigare också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts