kicken Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Ja, det är så att jag har en DVD-film som är NTSC Region 0-klassad eller vad man säger(?). Det betyder att den är regionsfri och man ska kunna spela upp den på alla datorer och dvd-spelare pga. att den inte är restricted (svengelska ftw!) jämfört med t.ex en NTSC Region 2. Jag har provat alla möjliga program (t.ex DVD43, tror jag det hette) som konverterar Region 1,2-dvd:s till 0, men nu har jag 0 och det ska fungera, men gör inte det. Vad beror detta på? Jag kör en laptop och jag vet att jag har en dvd-läsare då jag kört dvd-skivor på datorn förut, så jag undrar vad problemet kan vara? Det är väldigt luddigt förklarat, men jag tror att sådana som mr_tobbe förstår sig på min text och skulle kunna formulera sig mycket bättre, men det är inte det viktiga, utan jag skulle bara behöva en hjälpande hand i detta. Vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Ja, det är så att jag har en DVD-film som är NTSC Region 0-klassad eller vad man säger(?). Det betyder att den är regionsfri och man ska kunna spela upp den på alla datorer och dvd-spelare pga. att den inte är restricted (svengelska ftw!) jämfört med t.ex en NTSC Region 2. Jag har provat alla möjliga program (t.ex DVD43, tror jag det hette) som konverterar Region 1,2-dvd:s till 0, men nu har jag 0 och det ska fungera, men gör inte det. Vad beror detta på? Jag kör en laptop och jag vet att jag har en dvd-läsare då jag kört dvd-skivor på datorn förut, så jag undrar vad problemet kan vara? Det är väldigt luddigt förklarat, men jag tror att sådana som mr_tobbe förstår sig på min text och skulle kunna formulera sig mycket bättre, men det är inte det viktiga, utan jag skulle bara behöva en hjälpande hand i detta. Vad ska jag göra? Försöker du spela upp en bränd dvd-skiva med region 0 eller försöker du konvertera en dvd image till region-0 innuti dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Försöker du spela upp en bränd dvd-skiva med region 0 eller försöker du konvertera en dvd image till region-0 innuti dator? Nej, jag har en DVD som är köpt och det är varken en piratkopia eller en bränd dvd, utan helt original. Den är region 0 och ska alltså fungera på datorn, men av någon anledning gör den inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Nej, jag har en DVD som är köpt och det är varken en piratkopia eller en bränd dvd, utan helt original. Den är region 0 och ska alltså fungera på datorn, men av någon anledning gör den inte det. Fungerar skivan i annan utrustning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Ja, Kristonel.. Har du testat så skivan funkar i din brödrost? Maila mig på lewthaxx@lolmail.com med ditt svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Nej, jag har en DVD som är köpt och det är varken en piratkopia eller en bränd dvd, utan helt original. Den är region 0 och ska alltså fungera på datorn, men av någon anledning gör den inte det. Pröva annars gå in på enhetshanteraren och i egenskaper för din dvd-spelare så kolla att region inställningarna där stämmer, Jag vet att dom inställningarna är för vad man föredrar men kanske det funkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts