Jump to content

Ventriloproblem

Tweak
 Share

Recommended Posts

Hej.

Min väns ventrilo fungerade inte, han hördes inte, och fick rådet att "kryssa i allt". Det visade sig att det var den andra killen som haft Mute Sound. Nu har han ett nytt problem. Varje gång han håller in Caps Lock, som han har som push-to-talk, och någon annan pratar samtidigt, hör vi alltid vad han hör. Alltså, håller han in Caps Lock när jag pratar så hör jag mig själv. Däremot hör vi inte musik eller sånt han spelar upp - alltså är problemet i vent.

Hur får man bort skiten?

edit: Vi hörde visst musik han spelade. :wub: Hjälp.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Min väns ventrilo fungerade inte, han hördes inte, och fick rådet att "kryssa i allt". Det visade sig att det var den andra killen som haft Mute Sound. Nu har han ett nytt problem. Varje gång han håller in Caps Lock, som han har som push-to-talk, och någon annan pratar samtidigt, hör vi alltid vad han hör. Alltså, håller han in Caps Lock när jag pratar så hör jag mig själv. Däremot hör vi inte musik eller sånt han spelar upp - alltså är problemet i vent.

Hur får man bort skiten?

edit: Vi hörde visst musik han spelade. :wub: Hjälp.

Jag skulle gissa på att han använder högtalare, så när era röster spelas upp i hans högtalare går de in i micken, och ni hör det igen. Om jag förstod problemet rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle gissa på att han använder högtalare, så när era röster spelas upp i hans högtalare går de in i micken, och ni hör det igen. Om jag förstod problemet rätt.

Haha, jag borde nämnt att han använder hörlurar. Det är det konstiga.

Öppna ventrilo -> Setup -> Kryssa ur Use DirectSound for Input Device

:wub:

Fungerar inte. Och bland annat har jag den ikryssad, och jag har ju inte det problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ventrilotråd, lånar lite.

Jag har ett mystiskt brus i min mikrofon, använder ett Steelsounf 5H V2.

Bruset kommer med både datorns ljudkort och det medföljande usb-ljudkortet.

Någon som vet vad man kan göra åt saken? Har testat att ändra lite i inställningarna och så, men inga framsteg gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 5 months later...
Sorry, gamal tråd, jag vet, men jag måste låna den eftersom TROMS har sina regler.

Måste man ladda ner en server för att Ventrilo ska funka eller räcker det med klienten?

Vad menar du? Om du skall ha en egen ventriloserver är det ju en självklarhet att det krävs en egen server, men om du har en annan server att vara på krävs enbart klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, gamal tråd, jag vet, men jag måste låna den eftersom TROMS har sina regler.

Måste man ladda ner en server för att Ventrilo ska funka eller räcker det med klienten?

Jag antar att du bara vill joina en server. Då krävs det som Eudoros säger bara en klient. Personligen använder jag mig av Ventrilomix, där du får tre olika versioner av ventrilo + Teamspeak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur du får det till en fråga...

Antagligen så är väl mickrofonen för känslig eller så är du döv.

Alltså menar när ja spelar och ska prata med folk på teamspeak så hör dom mig när jag spelar eller lyssnar på musik och frågan är hur gör ja så dom inte hör mig när ja spelar eller lyssnar på musik?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just jag använder.

Som iweX säger så ska bara min röst höra. Ja jag har hörlurar med mick på men fort ja trycker ner knappen för att prata så hör dom när ja spelar eller lyssnar på musik. Därför vill jag bara att dom ska höra min röst.

Settings -> input device-> microphone

Länk till kommentar
Dela på andra sidor