Tweak Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 (redigerad) Hej. Min väns ventrilo fungerade inte, han hördes inte, och fick rådet att "kryssa i allt". Det visade sig att det var den andra killen som haft Mute Sound. Nu har han ett nytt problem. Varje gång han håller in Caps Lock, som han har som push-to-talk, och någon annan pratar samtidigt, hör vi alltid vad han hör. Alltså, håller han in Caps Lock när jag pratar så hör jag mig själv. Däremot hör vi inte musik eller sånt han spelar upp - alltså är problemet i vent. Hur får man bort skiten? edit: Vi hörde visst musik han spelade. Hjälp. Redigerad 3 december, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Hej. Min väns ventrilo fungerade inte, han hördes inte, och fick rådet att "kryssa i allt". Det visade sig att det var den andra killen som haft Mute Sound. Nu har han ett nytt problem. Varje gång han håller in Caps Lock, som han har som push-to-talk, och någon annan pratar samtidigt, hör vi alltid vad han hör. Alltså, håller han in Caps Lock när jag pratar så hör jag mig själv. Däremot hör vi inte musik eller sånt han spelar upp - alltså är problemet i vent. Hur får man bort skiten? edit: Vi hörde visst musik han spelade. Hjälp. Jag skulle gissa på att han använder högtalare, så när era röster spelas upp i hans högtalare går de in i micken, och ni hör det igen. Om jag förstod problemet rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Öppna ventrilo -> Setup -> Kryssa ur Use DirectSound for Input Device Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Jag skulle gissa på att han använder högtalare, så när era röster spelas upp i hans högtalare går de in i micken, och ni hör det igen. Om jag förstod problemet rätt. Haha, jag borde nämnt att han använder hörlurar. Det är det konstiga. Öppna ventrilo -> Setup -> Kryssa ur Use DirectSound for Input Device Fungerar inte. Och bland annat har jag den ikryssad, och jag har ju inte det problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Haha, jag borde nämnt att han använder hörlurar. Det är det konstiga. Fungerar inte. Och bland annat har jag den ikryssad, och jag har ju inte det problemet? Hmm, det borde varit problemet. Har han valt rätt ljudkort under Input Device då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Sånt där är olika från ljudkort till ljudkort, men säg till honom att testa ändra runt lite med Mixer och Line i Ventrilo -> Setup -> Voice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Ventrilotråd, lånar lite. Jag har ett mystiskt brus i min mikrofon, använder ett Steelsounf 5H V2. Bruset kommer med både datorns ljudkort och det medföljande usb-ljudkortet. Någon som vet vad man kan göra åt saken? Har testat att ändra lite i inställningarna och så, men inga framsteg gjorda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Sånt där är olika från ljudkort till ljudkort, men säg till honom att testa ändra runt lite med Mixer och Line i Ventrilo -> Setup -> Voice. Fixat, tusen tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 (redigerad) nvm lulz Redigerad 5 december, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Sorry, gamal tråd, jag vet, men jag måste låna den eftersom TROMS har sina regler. Måste man ladda ner en server för att Ventrilo ska funka eller räcker det med klienten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Sorry, gamal tråd, jag vet, men jag måste låna den eftersom TROMS har sina regler. Måste man ladda ner en server för att Ventrilo ska funka eller räcker det med klienten? Vad menar du? Om du skall ha en egen ventriloserver är det ju en självklarhet att det krävs en egen server, men om du har en annan server att vara på krävs enbart klienten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Sorry, gamal tråd, jag vet, men jag måste låna den eftersom TROMS har sina regler. Måste man ladda ner en server för att Ventrilo ska funka eller räcker det med klienten? Jag antar att du bara vill joina en server. Då krävs det som Eudoros säger bara en klient. Personligen använder jag mig av Ventrilomix, där du får tre olika versioner av ventrilo + Teamspeak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 Kan passa på ställa samma fråga. Jag använder TeamSpeak och dom flesta hör när jag spelar eller lyssnar på musik när jag använder push-to-talk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 Kan passa på ställa samma fråga. Jag använder TeamSpeak och dom flesta hör när jag spelar eller lyssnar på musik när jag använder push-to-talk Förstår inte hur du får det till en fråga... Antagligen så är väl mickrofonen för känslig eller så är du döv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 Förstår inte hur du får det till en fråga... Antagligen så är väl mickrofonen för känslig eller så är du döv. Alltså menar när ja spelar och ska prata med folk på teamspeak så hör dom mig när jag spelar eller lyssnar på musik och frågan är hur gör ja så dom inte hör mig när ja spelar eller lyssnar på musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 Menar du att du vill att dem ska höra bara din röst? Har du hörlurar då? Hör dem din röst OCH musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 Använd push to talk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2009 Använd push to talk. Det är just jag använder. Som iweX säger så ska bara min röst höra. Ja jag har hörlurar med mick på men fort ja trycker ner knappen för att prata så hör dom när ja spelar eller lyssnar på musik. Därför vill jag bara att dom ska höra min röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 8 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2009 Det är just jag använder. Som iweX säger så ska bara min röst höra. Ja jag har hörlurar med mick på men fort ja trycker ner knappen för att prata så hör dom när ja spelar eller lyssnar på musik. Därför vill jag bara att dom ska höra min röst. Settings -> input device-> microphone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2009 Settings -> input device-> microphone Är du säker? Hittar ej det på TeamSpeak. Kollat genom hela settings. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts