Martin-123 Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 (redigerad) Har köpt en Samsung 750 GB HDD, men jag får den inte att funka. Kopplat in den i SATA porten på kortet, ställt in i BIOS, men den visas inte på datorn. Kan se den i BIOS och när man startar upp datorn, men inte i "Den här datorn". Jag kör Windows XP, AMD 6000+X2. Vet inte om det har något med saken men Någon som vet vad det är för fel? Juste, Windows ligger på en IDE som jag kör som Master. Har provat sätta IDE'n som slave och DVD läsaren som master, men funkade heller inte. Redigerad 2 december, 2008 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Du måste formatera disken först! Start -> Kör -> compmgmt.msc -> Lagring -> Diskhantering Den nya disken borde synas där, högerklicka och välj att formatera (klicka i snabbformatering) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 GiZmo hjälpte mig över MSN, så jag har fixat det nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts