Jump to content

Letar efter Firefox-addon...

Patrik
 Share

Recommended Posts

Skulle behöva ett specellt addon till Firefox. Ett slags filter.

Man ska kunna skriva fylla i förbjudna ord, och om ett sånt ord förekommer på en sida så visas inte den meningen/stycket där ordet förekommer. Är det ens möjligt att göra? Dvs ändra hur Firefox läser in sidan. Om det inte finns, är det svårt att göra ett eget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen aning. Men jag undrar en grej, så om du vill svara så hade det varit snällt för jag är mycket nyfiken:

Vad skall man ha ett sådant filter till?

Om man är förälder kan jag förstå det, men om man vill ha det på sin egen dator?

Är det för att man är rädd att ens förälder kommer in och ser att man är på ett forum där någon skrivit tex Fuck?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själva stycket vet jag inte om du kan få bort, men sjävla ordet går med addonet Greasemonkey kombinerat med Profanity Filter (spara filen, öppna med notepad/w0rdpad/whatevva, ändra raden med svordommar, se till att ha greasemonkey installerat + firefox restartat, dra profanityfilter.user.js och släpp över firefox, install)

verkar dock inte funka med å-ä-ö..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen aning. Men jag undrar en grej, så om du vill svara så hade det varit snällt för jag är mycket nyfiken:

Vad skall man ha ett sådant filter till?

Om man är förälder kan jag förstå det, men om man vill ha det på sin egen dator?

Är det för att man är rädd att ens förälder kommer in och ser att man är på ett forum där någon skrivit tex Fuck?

Har fobi för vissa ord. :)

Själva stycket vet jag inte om du kan få bort, men sjävla ordet går med addonet Greasemonkey kombinerat med Profanity Filter (spara filen, öppna med notepad/w0rdpad/whatevva, ändra raden med svordommar, se till att ha greasemonkey installerat + firefox restartat, dra profanityfilter.user.js och släpp över firefox, install)

verkar dock inte funka med å-ä-ö..

Ska testa, tack! Återkommer om det blir några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 7 months later...