Hew Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Ja, då var det December igen då och i sedvanlig ordning finns det en hel drös med julkalendrar på Internet. Jag tänkte att vi här kunde tipsa om/diskutera och helt enkelt samla alla julkalendrar. Själv har jag två i mina bokmärken som kommer besökas varje dag. Den första behöver väl knappast någon större presentation på forumet - oioioi.se Dessutom besöker jag Kompletts julkalender daligen, där det lottas ut fina priser - Komplett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Den första behöver väl knappast någon större presentation på forumet - oioioi.se Bara jag då som aldrig hört den namnet förut? (förutom länken igår då.) Någon som har lust att berätta lite mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Bara jag då som aldrig hört den namnet förut? (förutom länken igår då.) Någon som har lust att berätta lite mer? Oioioi är en julkalender som har funnits i, hmm, typ 5 år nu tror jag. De brukar lägga upp bilder där de ordagrant tolkar uttryck, ordspråk osv. Många av guldklimparna brukar komma upp i Humortråden vid den här tiden av året Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 (redigerad) Bruakr inte följa julkaldenrar faktiskt. Varken online eller tv. Dock tyckte jag ditt jukalder tips, Hew, var bra. Där kan man nog göra ett och annat fynd. =) Edit: Sunes jul var bsäta julkalendern genom tiderna. Redigerad 2 december, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Bruakr inte följa julkaldenrar faktiskt. Varken online eller tv. Dock tyckte jag ditt jukalder tips, Hew, var bra. Där kan man nog göra ett och annat fynd. =) Edit: Sunes jul var bsäta julkalendern genom tiderna. Ja, Sunes Jul var bra. Var dock för ung när det väl begav sig, men har sett den ett par gånger i efterhand, senast för 2 år sedan Från min barndom kommer jag ihåg Mysteriet på Greveholm som den bästa julkalendern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Förra året följde jag webhallens julkalender. Det var riktigt bra priser även på nya spel vissa dagar. De verkar inte ha någon i år, men jag kan absolut tänka mig att följa liknande julkalendrar. Och oioioi förstås, även om den varit rätt kass hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Oioioi ska vara lite kass, det är det som är hela grejen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 (redigerad) Sportbladets Erik Niva har också en julkalender, om än en lite annorlunda sådan. Varje dag kommer ett av hans Premier League-höjdpunkter upp på sportbladet Dagens lucka Redigerad 2 december, 2008 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Haha dagens oioioi lucka var skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Dagens kuk: http://dagenskuk.blogspot.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 SVT:s julkalender med Anders & Måns m.fl. är rätt så cool. Futuristisk, påminner om Dark City fast för barn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Ja, Sunes Jul var bra. Var dock för ung när det väl begav sig, men har sett den ett par gånger i efterhand, senast för 2 år sedan Från min barndom kommer jag ihåg Mysteriet på Greveholm som den bästa julkalendern. Second that, jag var för liten för Sune, men jag har sett den i efterhand och den är , av de jag minns från barndomen är Mysteriet på Greveholm lätt den bästa som gått. I skolan i måndags hade de dragit ut en TV i ljushallen med just Mysteriet på Greveholm som rullade hela dagen, man kunde inte undgå att stanna till några minuter varje gång man gick förbi. SVT:s julkalender med Anders & Måns m.fl. är rätt så cool. Futuristisk, påminner om Dark City fast för barn. Jag tyckte den var skit rent ut sagt, satt bara som ett frågetecken genom hela första avsnittet. Speciellt ordbajsaren, visserligen skrattade jag åt hur överseriöst uttryckte sig, men jag förstod inte för mitt liv hur små barn skulle uppskatta det. För alla som är medlem på Torrentbytes så har ju de en julkalender, en torrent med massa fina saker i som är freeleech. Första dagens var inte så jättebra, en P-rulle, någon julskiva samt en till film som jag inte vet vad den handlade om plus något mer ointressant. Men den andra luckan var riktigt fin, en P-rulle igen, sedan var det.. Nu vet jag inte om jag får säga namn så jag säger bara, en riktigt bra film, två fina gamla spelklassiker, en film till tror jag och två skivor. Det var en riktigt fin torrent. Det är värt att kolla in det, alla som är medlemmar på Torrentbytes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts