Jump to content

Ska köpa nytt nätaggregat.

Rixxz
 Share

Recommended Posts

Ska snart köpa ett 9600GT. Samt ett nytt nätagg på 500w. (Just nu har jag 350w.) Anyways, hur fan tar jag reda på om det kommer passa i den lilla lådan/behållaren som nätagget sitter i. Svårt att förklara vad jag menar, men man skruvar ju liksom fast agget som i en liten behållare. Och ja, eftersom det är olika storlekar på nätagg, undrar jag om man kan ta reda på vilken storlek nätagget är. Jag vill inte komma hem och upptäcka att jag inte kan sätta i det bara för att.. "BEHÅLLAREN" (vadfan kallas den?) är för liten. Så mja, jag vill veta ifall det finns något sätt man kan ta reda på hur stort nätagget är, eller kan jag ha fel, alla nätagg kanske är lika stora? Eller?

SVAR UPPSKATTAS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Gizmo säger. Men jag kan inte tänka mig att du har mindre än ett Standard ATX nätagg, för det brukar bara märkes datorer (typ Dell, Hp osv) ha, och om du har eATX (större extended) så gör det inget att du har mindre.

BTW: Din budget?

Ett tips:

Jag har detta nätagg 550 Watt och har långa kablar, jäkligt tyst och har givit bra prestanda åt mitt 9600 GT

339898_1065925_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hurra! Mätte precis. Nätagget som jag ska köpa är lika stort. :confused:

Men en fråga till. Jag har 1 CD/DVD läsare (Kombinerad.) Samt 1 DVD läsare/brännare.

Stod inget om dessa sladdar/uttag på faktabladet från det nya nätaggregatet. Eller kopplas dessa sladdar in direkt i moderkortet?

Agget jag ska köpa btw:

http://www.dustinhome.se/pd_5010114734.asp...ricerunner_5298

Och nej, jag vill inte ha några råd att köpa ett annat. Detta priset är precis i smak för mig.

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hurra! Mätte precis. Nätagget som jag ska köpa är lika stort. :confused:

Men en fråga till. Jag har 1 CD/DVD läsare (Kombinerad.) Samt 1 DVD läsare/brännare.

Stod inget om dessa sladdar/uttag på faktabladet från det nya nätaggregatet. Eller kopplas dessa sladdar in direkt i moderkortet?

Agget jag ska köpa btw:

http://www.dustinhome.se/pd_5010114734.asp...ricerunner_5298

Och nej, jag vill inte ha några råd att köpa ett annat. Detta priset är precis i smak för mig.

Måste säga att det var jävligt DÅLIGT med info om varan, men ALLA nätagg har molex kontakter. (Dom är dom mest använda när det gäller dvd/cd läsare.) Har inte detta nätagg det så borde

Molex kontakt

BTW: Tror detta är den

Som du ser så har den molex kontakter :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9600GT har fått en del dålig kritik. Bl.a. i PC Gamer där de sa att det endast var ett 8600GT fast med en annorlunda tillverkningsprocess. Eller något sånt. Jag råder dig att kolla upp andra kort som fått bättre kritik. T.ex. GeForce 8800GT. Har även hört att 9600GT ska vara väldigt högljutt. Så fundera lite på det innan du går och handlar grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att det var jävligt DÅLIGT med info om varan, men ALLA nätagg har molex kontakter. (Dom är dom mest använda när det gäller dvd/cd läsare.) Har inte detta nätagg det så borde

Molex kontakt

BTW: Tror detta är den

Som du ser så har den molex kontakter ;)

Åhhh... 3 stycken tillochmed :confused: . Detta agget samt ett 9600GT. Och en hyperthreadad Pentium 4 (Som allaredan sitter i.) . GTA IV hurra. :D

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9600GT har fått en del dålig kritik. Bl.a. i PC Gamer där de sa att det endast var ett 8600GT fast med en annorlunda tillverkningsprocess. Eller något sånt. Jag råder dig att kolla upp andra kort som fått bättre kritik. T.ex. GeForce 8800GT. Har även hört att 9600GT ska vara väldigt högljutt. Så fundera lite på det innan du går och handlar grafikkort.

Jag kör med Gigabyte 9600 GT och det funkar galant. Skillnaden mellan 8600Gt och 9600Gt är chippset, klockfrekvenz och minnena.

Att det är högljutt betyder inte att alla är det (tillverkare). Vilket märke var det dom kollade? Gigabyte, PNY, XFX, Club, Asus??? Finns många. just mitt kort är passivt så det låter inget..

:D

Åhhh... 3 stycken tillochmed ;) . Detta agget samt ett 9600GT. Och en hyperthreadad Pentium 4 (Som allaredan sitter i.) . GTA IV hurra. :)

;)

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med Gigabyte 9600 GT och det funkar galant. Skillnaden mellan 8600Gt och 9600Gt är chippset, klockfrekvenz och minnena.

Att det är högljutt betyder inte att alla är det (tillverkare). Vilket märke var det dom kollade? Gigabyte, PNY, XFX, Club, Asus??? Finns många. just mitt kort är passivt så det låter inget..

:confused:

Jag vet faktiskt inte vilken tillverkare det var, men det finns ju mer prisvärda modeller menar jag. Det kan ju vara värt att fundera på iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet faktiskt inte vilken tillverkare det var, men det finns ju mer prisvärda modeller menar jag. Det kan ju vara värt att fundera på iallafall.

2000 spänn? Nein pl0x. Då köper jag hellre ett Xbox360.

Jag vill bara ha ett hyfsat grafikkort. Just nu har jag ett 7600GT (Ja, Pciexpress x16.) och, tja funkar väl hyfssat, FarCry 2 på low och 15- 30 FPS. Men efter 9600GT medium-high 40-50 FPS. så, mja. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor