Siana Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Senast bocken utsattes för mordbrand var 2005 då två gärningsmän, utklädda till tomte och pepparkaksgubbe, sköt eldpilar på bocken. Haha, alltså det är ju verkligen humor på hög nivå. Själv votade jag innan jag läste de första inläggen - trodde att den hade samma gelé och så vidare så jag röstade på att den inte alls börjar brinna. Nu är jag osäker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Visste inte heller att flamskyddet var borta i år så jag röstade på inte alls. Men jag tror nog att den kan börja brinna i år. De vill inte erkänna det, men Bockbrännandet satte Gävle på kartan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Jag tror att bocken kommer att brinna tidigt i år. Vote: 9-13 december. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 21 December. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 14 - 18 tror jag, men det återstår ju att se.! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 Om dem ansvariga nu inte ville att det skulle se så otrevligt ut med smetandet kunde dem ju kompromissat och bara smetat flamskydd på benen eller nått. Jag chansar på en sen eldhjärjning, runt nyår. Alltså 29-31 december! Vet någon hur länge bocken står kvar om den klarar sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 Den brinner på julafton, känner det i magen alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 Heh, den har ju en egen blogg också. Själv tror jag att den brinner i år (vote: 19-23 December), och att anledningen till avsaknaden av flamskydd ligger dels i att den såg fulare ut, men jag tror också att tanken att det är bra PR om den brinner säkerligen har slagit anordnarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 Heh, den har ju en egen blogg också. Själv tror jag att den brinner i år (vote: 19-23 December), och att anledningen till avsaknaden av flamskydd ligger dels i att den såg fulare ut, men jag tror också att tanken att det är bra PR om den brinner säkerligen har slagit anordnarna. Måhända att det ligger en del PR bakom, men tycker bara inte det ska vara varken för lätt eller för svårt att tutta på den. Om benen varit insmetade t.ex. hade ju inte vilken tjomme som hellst kunnat gå dit och vifta med en tändare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 14-18. Yes indeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Superstart har ett webcamplugin insatt där man, citat, ska "Följ(a) bockens öde - LIVE!" Det känns som att nån känner på sig att den ska brinna. Vore fett att logga in där precis när det sker, dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Fick precis in uppgifter från en källa att Bocken brinner precis nu! Vet dock inte hu pålitlig källan är! Han skickade en bild som bevis, men jag kan inte avgöra om den är photoshopad eller ej. Ser verkligen trovärdigt ut, men att den skulle ha börjat brinna så här tidigt känns skumt. =/ Nån som kan bekräfta uppgifterna? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Fick precis in uppgifter från en källa att Bocken brinner precis nu! Vet dock inte hu pålitlig källan är! Han skickade en bild som bevis, men jag kan inte avgöra om den är photoshopad eller ej. Ser verkligen trovärdigt ut, men att den skulle ha börjat brinna så här tidigt känns skumt. =/ Nån som kan bekräfta uppgifterna? =) Haha, sött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Gah, jag hittar inte Gtasajtens masterplan. Någon som kan länka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Gah, jag hittar inte Gtasajtens masterplan. Någon som kan länka? Kollar du på första sidan så hittar du den i henkibojjs inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Jag gissade rätt http://www.dn.se/content/1/c6/86/79/68/bockenNY448.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 (redigerad) Jag gissade rätt http://www.dn.se/content/1/c6/86/79/68/bockenNY448.jpg NÄ!? Edit: JO!!! HAHAHAHAHAHAHHAHAHHA Bockens blogg: 27 december Kära vänner! Det hettade till för mycket i natt och det är dags för mig att ta farväl för denna gång. Den sista halmen ryker fortfarande när jag med sorg i hjärtat skriver till er. Någon kunde tydligen inte hålla fingrarna i styr i natt, utan tände eld på mig. Jag vaknade av en intensiv värme och insåg att klockan var slagen. Var väldigt trött efter förra nattens oroligheter, så jag måste ha sovit hårt i natt. Har du sett något? Hör gärna av er till Bockkommittén som läser min mejl: gavlebocken@merjuligavle.se Det har varit en fantastisk jul tillsammans med er och jag önskar er alla ett Gott Nytt År och ser fram emot när vi ses i Gävle igen. Med brinnande kärlek från Gävlebocken Redigerad 27 december, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Haha har dom en "bockkommité" också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Yes, där brann den men det är lixom inte lika roligt nu när de ska vara å förstöra med sin flammedel och dyligt, lovar att det är kommitén som bränt den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Yes, där brann den men det är lixom inte lika roligt nu när de ska vara å förstöra med sin flammedel och dyligt, lovar att det är kommitén som bränt den! De tog bort flamskyddet i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts